• Σχόλιο του χρήστη 'Σ.ΑΛΕΒΙΖΑΚΗ' | 14 Νοεμβρίου 2009, 18:01

    Σε γενικές γραμμές, οι νέες ρυθμίσεις με βρίσκουν σύμφωνη και πιστεύω ότι κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση. Ασφαλώς ο καθείς εδώ μέσα διατυπώνει τις απόψεις του βάσει των προσωπικών του προσόντων / δυνατοτήτων απορρόφησης στο δημόσιο (οι κάτοχοι 2 μεταπτυχιακών διαμαρτύρονται για τη μη προσμέτρηση του δεύτερου μεταπτυχιακού, οι συμβασιούχοι για την κατάργηση της προσαύξησης του κριτηρίου της εμπειρίας κ.ο.κ.). Ας δούμε όμως τα πράγματα και λίγο πιο σφαιρικά... Ειδικότερα, θεωρώ ότι: - Ορθώς απαλείφθηκε η διάταξη για τη συνάφεια των μεταπτυχιακών/διδακτορικών τίτλων, δεδομένου ότι πάνω από το 90% των πτυχιούχων ΑΕΙ/ΤΕΙ πραγματοποιούν σαφέστατα μεταπτυχιακές σπουδές σε αντικείμενο συναφές με αυτό του μεταπτυχιακού τους τίτλου, οπότε οι ισχυρισμοί περί μεταπτυχιακών στο ...."Κουκλοθέατρο" αποφοίτων ΑΕΙ ..."Πληροφορικής" είναι τουλάχιστον ανεδαφικοί αν όχι αστείοι. Εκτός αν τρελαθήκαμε όλοι και αρχίσαμε να κάνουμε μεταπτυχιακά σε ό,τι βρίσκουμε μπροστά μας (εξάλλου κριτήριο εισαγωγής δεν είναι στα περισσότερα η συνάφεια του βασικού τίτλου?). Περαιτέρω, πολλά πλέον μεταπτυχιακά είναι διεπιστημονικού χαρακτήρα (γεγονός που αποδεικνύεται από τη σύμπραξη διαφόρων τμημάτων ιδρυμάτων για την πραγματοποίησή τους), οπότε δεν πρέπει πλέον να υφίστανται "στενές" ερμηνείες του όρου "συνάφεια". π.χ. η διοίκηση πληροφοριακών συστημάτων εμπίπτει στο αντικείμενο της διοίκησης ή της πληροφορικής? η βιολογία φυτών στη βιολογία ή στη φυτική παραγωγή? Γιατί λοιπόν να κρίνεται κάθε φορά από το ΑΣΕΠ, στη βάση του υποκειμενισμού του κάθε εκεί υπαλλήλου ή Συμβούλου, κατά πόσο τα μεταπτυχιακά μας είναι συναφή? Σε κάθε περίπτωση δε, η απάλειψη της συνάφειας θα διευκολύνει τις διαδικασίες ελέγχου από το ΑΣΕΠ και θα περιορίσει το χρόνο έκδοσης αποτελεσμάτων (πράγμα ιδιαίτερα χρήσιμο για όλους μας). -Όσον αφορά την κατάργηση του δεύτερου μεταπτυχιακού τίτλου, ας μην βιαζόμαστε να τη θεωρήσουμε δεδομένη, διότι από το ΑΣΕΠ με ενημέρωσαν ότι δεν είναι στις "προθέσεις" του η κατάργησή του, σε κάθε περίπτωση δε, απαιτείται καλύτερη διατύπωση της σχετικής ρύθμισης (π.χ. ρητή διατύπωση της κατάργησης του σχετικού εδαφίου ή επαναδιατύπωση του προϋπάρχοντος), διότι, όπως τροποποιείται τώρα, μάλλον ασάφειες / αοριστίες δημιουργεί π.χ. προσμετράται μόνο ένα μεταπτυχιακό, μόνο μεταπτυχιακό και διδακτορικό, μόνο διδακτορικό ή αφού πλέον ο νόμος δεν ορίζει ρητά πόσα, να θεωρήσουμε ότι δεν υπάρχει κανένας περιορισμός, οπότε να λαμβάνονται υπόψη όλα (ακόμη και 2 μεταπτυχιακά και 1 διδακτορικό). Αν λοιπόν το ΑΣΕΠ σκοπεύει να απορρίψει τον δεύτερο μεταπτυχιακό τίτλο, ιδού αγαπητοί τα δικαστήρια, να δεχτούν εκατοντάδες προσφυγές για όσα ο νόμος δεν ορίζει ρητά. Συνεπώς, πρέπει να επαναδιατυπωθεί από τους νομοτέχνες του ΥΠΕΣΔΔΑ η σχετική διάταξη, διότι, δεν γνωρίζουμε όλοι που αρχίζει και που τελειώνει το πέμπτο, έκτο ....εδάφιο της υποπερίπτωσης της περίπτωσης της παραγράφου του άρθρου κ.ο.κ.!! -Για την προσαύξηση είναι μάλλον περιττό να αναφερθώ. Άδικη, αντισυνταγματική, παράνομη κ.τ.λ. ήταν η σχετική πριμοδότηση των υποψηφίων. ΟΡΘΩΣ και καταργείται! - Τεστ δεξιοτήτων καλώς (το ΑΣΕΠ απέδειξε ότι δεν έχει νόημα να στραφούμε σε φροντιστήρια, εγχειρίδια κ..τ.λ.). Αποτελεί άλλωστε ευρέως διαδεδομένος τρόπος προσλήψεων σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες. - Ο βαθμός βασικού τίτλου θα μπορούσε να μείνει ως έχει. Μου κάνει εντύπωση ότι πολλοί συμπολίτες μας διατυπώνουν εδώ μέσα την άποψη ότι πρέπει να υπάρχει διαφοροποίηση βαθμολογίας στη βάση του εκάστοτε ιδρύματος αποφοίτησης. Νομίζω ότι κάτι τέτοιο είναι απόλυτα ανεδαφικό, δεδομένου ότι όλα τα πτυχία, ημεδαπής και αλλοδαπής είναι κατά το νόμο ισότιμα, δεν γνωρίζω δε, πως θα μπορούσε να εφαρμοσθεί μια κλίμακα αξιολόγησης (που ορισμένοι προτείνουν) για τη στατιστική επεξεργασία της "αξίας" του κάθε πανεπιστημίου ή ΤΕΙ! Άσε που ούτε σε 10 χρόνια θα έβγαζε μετά το ΑΣΕΠ τα αποτελέσματα... Πάντως αν εξαιρέσεις τα απαράδεκτα πτυχία από τις πρώην ανατολικές χώρες (ρουμανία, βουλγαρία κ.α.) δεν νομίζω πια ότι υπάρχουν και τραγικές διαφοροποιήσεις. - Η μοριοδότηση ξένων γλωσσών ίσως θα μπορούσε και να αυξηθεί (100 για άριστη, 50 για πολύ καλή, 30 για καλή γνώση). - Δεύτερος συναφής τίτλος σπουδών ίσως και 200 μόρια. - Εξαιρετική παρέμβαση η κατάργηση του σεμιναρίου ΟΑΕΔ (αν είναι δυνατό να αποδίδονται 70 μονάδες για ένα σεμινάριο, στο οποίο επιλέγεσαι με αδιαφανή κριτήρια).