• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρία Παππά' | 15 Νοεμβρίου 2009, 00:40

    ΝΕΑ ΕΠΕΤΗΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ ΤΩΝ ΙΕΚ Τυπικά τα ΙΕΚ θεωρούνται ΜεταΔευτεροβάθμια βαθμίδα Εκπαίδευσης και έτσι είναι στην πραγματικότητα. Στην πράξη όμως μας έχετε εγκλωβίσει στην ΔΕ βαθμίδα εκπαίδευσης. Οι απόφοιτοι των ΙΕΚ, 1. Έχουμε τελειώσει (πριν το ΙΕΚ) κάποιας μορφής Λύκειο (3 έτη) 2. επιπλέον έχουμε φοιτήσει για διάρκεια δύο ετών στο ΙΕΚ 3. έχουμε αντιμετωπίσει 9 εξεταστικές περιόδους (2 ανά εξάμηνο και) με κορυφαία την τελική εξέταση για την απόκτηση του Διπλώματός μας (Πιστοποίηση). 4. Όλα τα μαθήματα που διδαχθήκαμε στο ΙΕΚ, ήταν, αποκλειστικά, μαθήματα ειδικότητας και όχι γενικής παιδείας την οποία λάβαμε στο Λύκειο. Άρα, μιλάμε για επαγγελματική κατάρτιση και εξειδίκευση. 5. Ο βαθμός του διπλώματός μας δυστυχώς προκύπτει από την τελική μόνο εξέταση για την απόκτησή του και μόνο από τις απαντήσεις μας στο θεωρητικό μέρος της εξέτασης. Αυτό δεν είναι ούτε δίκαιο ούτε και μας αντιπροσωπεύει αντικειμενικά (θα μπορούσα να σας αναφέρω χαρακτηριστικά ότι εγώ ενώ τελείωσα τη φοίτησή μου στο ΙΕΚ με γενικό βαθμό 19,8, το Δίπλωμά μου τελικά έχει βαθμό 15, γιατί αυτό έγραψα στην τελική εξέταση και με τον χαμηλό αυτό βαθμό είμαι αναγκασμένη να συμμετέχω στις προκηρύξεις). Στις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ συμμετέχουμε ως υποψήφιοι για θέσεις ΔΕ και προσπαθούμε να ανταγωνιστούμε τους αποφοίτους των ΤΕΕ και ΕΠΑΛ ενώ: Τα ΤΕΕ και ΕΠΑΛ 1. αποτελούν αμιγώς δευτεροβάθμια εκπαίδευση (σπουδές 3 ετών αμέσως μετά το Γυμνάσιο) 2. Κατά τη διάρκεια της φοίτησης διδάσκονται μαθήματα ειδικότητας αλλά ταυτόχρονα και γενικής παιδείας. Άρα δεν μπορούμε να μιλάμε για τον ίδιο βαθμό εξειδίκευσης και επαγγελματικής κατάρτισης με τα ΙΕΚ. 3. Ο βαθμός του απολυτηρίου των ΤΕΕ και ΕΠΑΛ προκύπτει από την επίδοση των μαθητών σε όλη τη διάρκεια της εκπαίδευσής τους και όχι από κάποια τελική εξέταση μόνο. Αυτό δεν είναι καθόλου δίκαιο σε σύγκριση με τον βαθμό των αποφοίτων των ΙΕΚ. 4. Απόφοιτος ΤΕΕ Β’ Κύκλου (σπουδές διάρκειας 3 ετών), παίρνει +150 μόρια για τον τίτλο του Β’ Κύκλου! Αν είναι δυνατόν! Μέσα σε 3 έτη αποκτά δύο τίτλους σπουδών! Με μια ματιά στα δικαιολογητικά των υποψηφίων στις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ για θέσεις ΔΕ μπορεί εύκολα να συμπεράνει κανείς ότι όλοι οι υψηλόβαθμοι υποψήφιοι (18+ γενικός βαθμός) είναι απόφοιτοι ΤΕΕ και ΕΠΑΛ ενώ οι χαμηλόβαθμοι (16-) είναι απόφοιτοι των ΙΕΚ. Και αυτό δεν είναι αποτέλεσμα της χαμηλής ή υψηλής ευφυΐας ούτε της επιμέλειας ή αδιαφορίας των σπουδαστών αλλά του διαφορετικού και τελικά άδικου τρόπου βαθμολόγησης. Το μέγεθος της αποτυχίας των σπουδαστών των ΙΕΚ να περάσουν την εξέταση της Πιστοποίησης για την απόκτηση του διπλώματός τους, σε όλη τη διάρκεια ζωής του θεσμού των ΙΕΚ μέχρι και σήμερα, αποδεικνύει τον βαθμό δυσκολίας της εξέτασης και δικαιολογεί την χαμηλή βαθμολογία αυτών που τελικά αποκτούν το Δίπλωμα. Γι' αυτούς τους λόγους λοιπόν και αφού όλοι μιλούν για ένα δίκαιο πια και αντικειμενικό νομοθετικό πλαίσιο προσλήψεων, εύλογη θα ήταν η καθιέρωση από τον ΑΣΕΠ μιας νέας βαθμίδας εκπαίδευσης (Μεταδευτεροβάθμια) στην οποία θα συμμετέχουν ως υποψήφιοι, απόφοιτοι των ΙΕΚ μόνο. Ή τουλάχιστον να προβλεφθεί επιπλέον μοριοδότηση τους. Θα πρέπει να "αποζημιωθούμε" κι εμείς με κάποιον τρόπο για τα δύο επιπλέον χρόνια των σπουδών μας, για το βαθμό εξειδίκευσής μας και για τον διαφορετικό τρόπο εξέτασης και βαθμολόγησής μας σε σχέση με τα ΤΕΕ και ΕΠΑΛ. Το αίτημα μας αυτό υποστήριζε και προωθούσε και προηγούμενη ηγεσία του ΟΕΕΚ με πρόεδρο της, τότε, τον κο Μαργαρίτη αλλά δυστυχώς δεν πρόλαβε ή απέτυχε στην προσπάθειά της. Επιθυμώ απάντηση για το τί θα γίνει σχετικά με αυτό το θέμα στο νέο Νομοσχέδιο προσλήψεων.