• Σχόλιο του χρήστη 'Χαρχαλάκης Στέφανος' | 15 Νοεμβρίου 2009, 01:39

    Η τροποποίηση για το βαθμό του πτυχίου μπορεί να έχει πολύ άσχημες επιπτώσεις. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχουν δύο αρνητικά σημεία: α) Κάθε τριτοβάθμιο εκπαιδευτικό ίδρυμα έχει διαφορετικά κριτήρια βαθμολογίας. Όντας στο χώρο της τριτοβάθμιας, γνωρίζω ότι ο βαθμός δεν είναι αξιόπιστο μέτρο σύγκρισης. Τυχαίνει π.χ. τα περιφερειακά τριτοβάθμιο ιδρύματα να είναι πιο "γενναιόδωρα" από τα ΑΕΙ στις πόλεις, προσπαθώντας να κρατήσουν περισσότερους φοιτητές. Ακόμη όμως και στο ίδιο Τμήμα, στο ίδιο Ίδρυμα, ο βαθμός δεν μπορεί να συγκριθεί καθότι ο τρόπος βαθμολογίας και τα προγράμματα σπουδών αλλάζουν κάθε λίγα χρόνια. β) Αναλογιστείτε τις επιπτώσεις που θα έχει κάτι τέτοιο στη τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ουσιαστικά είναι σαν να λέτε ότι τα Τμήματα στα οποία οι απόφοιτοι έχουν καλύτερες βαθμολογίες θεωρούνται καλύτερα για τον ΑΣΕΠ. Αυτό όμως έρχεται σε αντίθεση με τη πραγματικότητα όπου τα Τμήματα με δύσκολο πρόγραμμα σπουδών "παράγουν" απόφοιτους με χαμηλότερους βαθμούς σε σχέση με τα Τμήματα με εύκολα προγράμματα σπουδών. Ακόμη και μέσα στο ίδιο Τμήμα, ένας φοιτητής ο οποίος επιλέγει να παρακολουθήσει δύσκολα μαθήματα (δεδομένου του ότι σχεδόν παντού υπάρχουν μαθήματα επιλογής) έρχεται σε δεύτερη μοίρα σε σχέση με κάποιον ο οποίος παρακολουθεί εύκολα μαθήματα. Για τους παραπάνω λόγους σας ζητώ να επανεξετάσετε το θέμα των μορίων του βαθμού πτυχίου και να ελαχιστοποιήσετε αν είναι δυνατόν τον συντελεστή του. Το τεστ δεξιοτήτων είναι ένα πάρα πολύ καλό κριτήριο για τις ικανότητες των υποψηφίων και ίσος να πρέπει να ρίξετε εκεί το βάρος.