• Σχόλιο του χρήστη 'Νικος Δεμερτζης' | 15 Νοεμβρίου 2009, 03:48

    Ο καθένας λέει τον τρόπο ο οποίος θα ικανοποιούσε τον ίδιο και την μοριοδότηση του. Υπάρχουν περισσότερα απο 1000 σχόλια αλλά τελικά δεν βγαίνει συμπέρασμα παρόλο που σχεδόν όλα λένε και μία αλήθεια. Ο ιδιωτικός τομέας και το ελεύθερο επάγγελμα δεν πληρώνουν τον βαθμό πτυχίου και τα πολλά μεταπτυχιακά αλλά την αποδοτικότητα όπως αυτή γίνεται αντιληπτή από κάθε εργοδότη. Πολλοί "εξαγοράζουν" πολλά μεταπτυχιακά για να εκμεταλευτούν το σύστημα μοριοδότησης του ΑΣΕΠ. Τα πτυχία ανά σχολή και ανά χώρα δεν έχουν το ίδιο συντελεστή βαθμολόγησης και βάρους διότι το 6,5 σε μία σχολή ισοδυναμεί με 10+ σε μία άλλη. Επειδή το δημόσιο έχει τόσο μεγάλη ζήτηση καθότι το κράτος δεν μπορεί να ελέχξει την εκμετάλλευση του ιδιωτικού τομέα και την φορολόγηση του ελεύθερου επαγγέλματος συμπεριλαμβανόμενου του ασφαλιστικού προβλήματος η μόνη λύση είναι πάλι οι γραπτές εξετάσεις όπως γίνεται και για τους εκπαιδευτικούς. Τα μεταπτυχιακά και διδακτορικά έχουν μεγάλο κόστος και δυστυχώς στην Ελλάδα μόνο αν έχει χρήματα μπορείς να τα κάνεις - ειδικά διδακτορικό. Πολλά χρόνια και πολλά χρήματα αν και τα μάστερ ως επι το πλείστον είναι μόνο μία πτυχιακή εργασία χωρίς δημοσίευση (ελάχιστοι κάνουν δημοσίευση). Πριν 10 χρόνια η πτυχιακή στο πολυτεχνείο ήταν πολύ δυσκολότερη από τα σημερινά μάστερ στην πλειοψηφία τους από Αγγλία, Ανοιχτά Πανεπιστήμια, Ανατολικές Χώρες. Τίποτα δεν μπορεί να μπει σε ένα καλούπι και σίγουρα θα υπάρχουν κάποιοι που θα θίγονται. Κανένα μέτρο σύγκρισης δεν είναι ικανοποιητικό παρά μόνο οι εξετάσεις. Υπάρχει τόσο μεγάλη ανοιμοιομορφία σε πτυχία, βαθμούς, συστήματα μοριοδότησης, τρόπους απόκτησης που δεν μπορεί κανένα σύστημα να είναι 100% δίκαιο. 1.Το πτυχίο πρέπει να πολλαπλασιάζεται με 11 και όχι με 110. Αν όχι με 11 το πολύ με 23. 2.Το τεστ δεξιοτήτων πρέπει να έχει βαρύτητα διότι είχε ανακοινωθεί 2 χρόνια πριν γίνει, ότι θα αφορά τον συγκεκριμένο σκοπό. 3.Τα έτη προυπηρεσίας πρέπει να μετράνε περισσότερα από 5 - διότι δεν προκύπτει ο αριθμός 5 από κάποιο νόμο - για όσα χρόνια έχει κάποιος μέχρι τα 53-55 που μπορεί να διοριστεί. Ας μετράει έστω 1 μόριο κάθε μήνα. 4. Τα 400 μόρια για διδακτορικό είναι λίγα αν και δεν πιστεύω ότι η Ελλάδα χρειάζεται ένα δημόσιο γεμάτο διδάκτορες. 5. Το καλύτερο σύστημα είναι γραπτές εξετάσεις και όχι απευθείας μοριοδότηση και πρόσληψη. 6. Το Ελληνικό κράτος θα πρέπει να δώσει πολύ περισσότερα σε νέους Ερευνητές διότι είναι ντροπή τόσες 1000αδες διδάκτορες και επιστήμονες να έχουν ως διέξοδο ένα γραφείο στο δημόσιο εκτός από ένα ~5% που πραγματικά χρειάζονται. 7. Η μονιμότητα στο δημόσιο πρέπει να καταργηθεί σταδιακά.