Αρχική Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’Άρθρο 7 Αρμοδιότητες και υποχρεώσεις των δήμωνΣχόλιο του χρήστη SAPT Hellas | 18 Μαΐου 2021, 09:50
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
(το σχόλιο κατατίθεται σε συνεργασία με τον Φιλοζωικό και Περιβαλλοντικό σύλλογο Καπανδριτίου Πολυδενδρίου). Παρ. 1 Περί προγραμμάτων πρόληψης δημιουργίας νέων αδέσποτων ζώων. η διατύπωση είναι πολύ αόριστη. Καλό είναι οι Δήμοι να υποχρεούνται στην ανάρτηση σε πολύ εμφανές σημείο στους ιστότοπούς τους και στην αποστολή π.χ με τον λογαριασμό ύδατος ενημερωτικού υλικού προς ενημέρωση των δημοτών τους. Παρ. 3 Να οριστεί συγκεκριμένος αριθμός θέσεων στο καταφύγιο, ανάλογου με τον αριθμό των δημοτών με βάση τους λογαριασμούς ύδατος "Η υποχρέωση της παρούσας δεν υφίσταται για δήμους με πληθυσμό μικρότερο των τριών χιλιάδων (3.000) κατοίκων" Στην Ελλάδα είναι πάρα πολλοί οι Δήμοι που έχουν κάτω των 3.000 κατοίκων. Τουλάχιστον να διατηρηθεί η υποχρέωση δημοτικού κτηνιατρείου για στειρώσεις και σήμανση και η υποχρέωση σύμβασης με το κοντινότερο καταφύγιο για φιλοξενία και αποτεφρωτήριο για καύση . Παρ. 4 Όχι σταυλίτη, φροντιστή Παρ. 5 (α) Οι δήμοι και το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ να καταρτίζουν προγράμματα εκπαίδευσης του προσωπικού τους για τον σκοπό αυτό από πιστοποιημένους εκπαιδευτές. "της αρμόδιας κτηνιατρικής υπηρεσίας του δήμου και, όπου αυτή δεν έχει συσταθεί, από κτηνίατρο της οικείας περιφερειακής ενότητας." Αυτό είναι ανέφικτο εφόσον μιλάμε για φυσική παρουσία. Άλλωστε, το συνεργείο περισυλλογής όπως προβλέπει η παρ. 5α ανωτέρω είναι εκπαιδευμένο από πιστοποιημένο εκπαιδευτή. (βαγ) "Επικίνδυνα" ζώα συντροφιάς Με τη σύμφωνη γνώμη της πενταμελούς επιτροπής του Δήμου και αν δεν το αναλαμβάνει δια της υιοθεσίας μέλος τοπικού φιλοζωικού σωματείου, τότε υποβάλλεται σε ευθανασία. Πολλοί κτηνίατροι δεν έχουν ιδέα για συμπεριφορά σκύλων πέραν των πολύ βασικών. Και δεν είναι και υποχρεωμένοι να έχουν ειδικότερη γνώση. (βαδ) Θα πρέπει να οριστεί μέγιστος επιτρεπόμενος χρόνος παραμονής σε καταφύγιο ανάλογα με τις εξής κατηγορίες: 1. Εάν ολοκλήρωσε θεραπευτική αγωγή και χρήζει παρακολούθησης ή συνέχισής της με θεραπεία λαμβανόμενη από το στόμα, δεν υπάρχει περιορισμός χρόνου παραμονής παρά μόνο να δίνεται προτεραιότητα για αναδοχή ώστε να ελαχιστοποιείται ο χρόνος παραμονής. 2. Κατά τα άλλα ο χρόνος παραμονής ανήλικου ζώου μεταξύ 5-12 μηνών δεν πρέπει να υπερβαίνει τις 20 ημέρες ώστε να έχει την δυνατότητα αν δεν έχει βρεθεί αναδοχή να επανενταχθεί ομαλά στο περιβάλλον και πάντα με τη βοήθεια του πιστοποιημένου συνεργαζόμενου εκπαιδευτή αν υπάρχει ή/και τη συνεργασία των τοπικών φιλοζωικών σωματείων που γνωρίζουν τις περιοχές και τα ζώα που αυτές φιλοξενούν (δεν μπορεί να έχει περισυλλεγεί κουτάβι μόνο του και να ενταχθεί στο ίδιο σημείο, καλύτερα να γίνει προσπάθεια να προσεταιριστεί άλλους σκύλους. 3. Τα ενήλικα ζώα επανεντάσσονται εντός 5 ημερών από την ολοκλήρωση των κτηνιατρικών πράξεων και φυσικά καταγράφονται στο ΕΜΖΣ προς υιοθεσία (ββ)"κατάλληλη" περιοχή Πάντα εντός ορίου του οικείου Δήμου και κατά προτίμηση, ειδικά αν είναι νεαρός σκύλος, σε χώρο που υπάρχουν κι άλλοι σκύλοι, με τη βοήθεια του πιστοποιημένου συνεργαζόμενου εκπαιδευτή αν υπάρχει ή/και τη συνεργασία των τοπικών φιλοζωικών σωματείων που γνωρίζουν τις περιοχές και τα ζώα που αυτές φιλοξενούν (βγ) Σε καταφατική περίπτωση, ενημερώνεται ο ιδιοκτήτης για να το παραλάβει Αν δεν υπάρχει δήλωση απώλειας: Να διευκρινιστεί ότι δεν εξυπηρετεί η δήλωση απώλειας πχ. μόνο σε ΑΤ αλλά υποχρεωτικά στο ΕΜΖΣ, στο οικείο πεδίο (περιστατικά) Παρ. 6 όπως και σε άλλα σημεία του ΝΣ: "καθώς και από ιδιώτες που διαθέτουν αδειοδοτημένα καταφύγια" Η πρόβλεψη αυτή για φυσικά πρόσωπα ή φυσικά πρόσωπα-μέλη φιλοζωικών σωματείων είναι πολύ προβληματική. Ένα φυσικό πρόσωπο πρέπει να μπορεί με σχολαστική καταγραφή στο ΕΜΖΣ να φιλοξενήσει ένα ζώο και να το θέσει προς υιοθεσία. Αν πρέπει να έχει αδειοδοτημένο καταφύγιο, σημαίνει ότι ο θεσμός της αναδοχής δεν μπορεί πραγματικά να εφαρμοστεί Παρ. 8 (α) Υπάρχει ασάφεια ως προς τη διαδικασία ορισμού των 2 μελών αυτών. Προτείνεται αν υπάρχει 1 μόνο φιλοζωικό σωματείο το ένα μέλος να είναι από το φιλοζωικό αυτό σωματείο και το δεύτερο να είναι εθελοντής εγγεγραμμένος στο υπομητρώο εθελοντών που προτείνεται στο Άρθρο 2, Παρ. 23. . Αν τα σωματεία/οργανώσεις είναι 2 τότε εμπλέκεται ένα μέλος από το κάθε ένα. Αν είναι περισσότερα, αναλαμβάνουν διαζευκτικά με θητεία 1 έτους διαδοχικά και κυλιόμενα. Παρ 10 (γ) Σε περίπτωση επιθετικού ζώου του οποίου η επιθετικότητα δεν οφείλεται σε παθολογικά αίτια, ο δήμος ΥΠΟΧΡΕΟΥΤΑΙ να ζητήσει τη γνώμη επαγγελματία εκπαιδευτή σκύλων, μέλους νομίμως αναγνωρισμένου επαγγελματικού σωματείου εκπαιδευτών σκύλων. Παρ. 11 Όχι γενικά κτηνιατρικοί λόγοι, αλλά οι λόγοι που προβλέπονται` στο Άρθρο 7, παρ. 5 υποπερ. βαγ δλδ Αν διαπιστωθεί από την κτηνιατρική εξέταση ότι είναι επικίνδυνα ζώα συντροφιάς ή ότι πάσχουν από ανίατη ασθένεια ή ότι είναι πλήρως ανίκανα να αυτοσυντηρηθούν λόγω γήρατος ή αναπηρίας και η διατήρησή τους στη ζωή είναι πρόδηλα αντίθετη με τους κανόνες ευζωίας τους, υποβάλλονται σε ευθανασία.