Αρχική Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠΆρθρο 6 Τεστ δεξιοτήτωνΣχόλιο του χρήστη Mary | 15 Νοεμβρίου 2009, 13:15
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η μοριοδότηση του τέστ δεξιοτήτων με 400 μόρια είναι κατά τη γνώμη μου το λιγότερο ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ. Και ας μην βιαστούν κάποιοι να πουν πως κάποιος που έχει ήδη ένα Master ή ένα διδακτορικό γράφοντας το ίδιο καλά με κάποιον που δεν έχει διατηρεί και πάλι το προβάδισμα των μορίων. Το θέμα δεν είναι μόνο αυτό. Είναι η βαρύτητα που έχει στην αξιολόγηση ένα τεστ 3 ωρών με ερωτήσεις του τύπου: «Κατατάξτε με χρονολογική σειρά τα έργα (Α-Δ) ξεκινώντας από το παλαιότερο: Α. Ερμής του Πραξιτέλη Β. Μόνα Λίζα του Ντα Βίντσι Γ. Ιθάκη του Καβάφη Δ. 5η Συμφωνία του Μπετόβεν » σε σχέση με ένα τίτλο σπουδών (οποιοσδήποτε και αν είναι αυτός), ο οποίος αν μη τι άλλο προσφέρει σαφέστατα μεγαλύτερη κατάρτιση και γνώση απ’ότι τέτοιου τύπου γενικά τεστ γνώσεων. Η ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΥΠΟΥ «ΤΗΛΕΠΑΙΧΝΙΔΙ», όπου ο κάθε διαγωνιζόμενος προσπαθεί να φτάσει στο μέγιστο των πόντων μέσα από μία διαδικασία μικρή σε διάρκεια, με πολλά οργανωτικά προβλήματα και χωρίς να έχει τίποτα ουσιαστικό να προσφέρει. Η απόκτηση γενικών γνώσεων αποτελεί καθήκον της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάμιας εκπαίδευσης. Στη συνέχεια έγκειται στην κρίση του κάθε πολίτη το κατά πόσο ενεργός και ενημερωμένος θέλει να παραμείνει και η εν λόγω διαδικασία σίγουρα δεν βοηθά σε αυτό (καθώς ότι γίνεαι κατ’ουσίαν υποχρεωτικό (λόγω της υψηλότατης μοριοδότησης) αφαιρεί την ελεύθερη βούληση του πολίτη να το επιλέξει και άρα χάνει την αποτελεσματικότητά του). Το τελευταίο το αναφέρω λόγω κάποιων σχολίων που διάβασα ότι το τεστ θα βοηθήσει στην απόκτηση γενικών γνώσεων και την ευρύνοια πνεύματος η οποία θα αντικατοπτρίζεται στη συμπεριφορά των δημοσίων υπαλλήλων προς τους πολίτες. Η αλήθεια είναι πως όποιος ευελπιστεί από το τεστ να αποκτήσει γενικές γνώσεις δεν πρόκειται να τις αποκτήσει ποτέ και πως η σμπεριφορά είναι θέμα ήθους και ως τέτοια δεν διδάσκεται. Γνώμη μου είναι πως το τεστ δεξιοτήτων θα έπρεπε να καταργηθεί ή αν όχι να έχει χαμηλότερη μοριοδότηση (το πολύ 200 μόρια) και αυτό μόνο για τις κατηγορίες ΔΕ και ΥΕ όπου τα κριτήρια αξιολόγησης είναι σαφώς λιγότερα.