Αρχική Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠΆρθρο 1 Έκταση εφαρμογήςΣχόλιο του χρήστη ΚΤ | 15 Νοεμβρίου 2009, 14:59
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΓΡΑΠΤΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ "Μια γραπτή δοιμασία θεωρείται ότι αποτελεί τη μέθοδο εκείνη που διασφαλίζει περισσότερο από κάθε άλλη την αξιοκρατία και διακριβώνει καλύτερα την ικανότητα και καταλληλότητα των υποψηφίων για την άσκηση ορισμένων καθηκόντων, δηλ. αποτελεί τη μέθοδο κρίσης και αξιολόγησης όχι μόνο των τυπικών αλλά ΚΥΡΙΩΣ ΤΩΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ των υποψηφίων για την κατάληψη ορισμένης θέσης." (το κείμενο αποτελεί απόσπασμα από πόρισμα του ΣΥΝΗΓΟΡΟΥ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ για τον διαγωνισμό των εκπαιδευτικών που θεωρώ ότι αφορά και οποιοδήποτε γραπτό διαγωνισμό). Με αφορμή τον πρόσφατο γραπτό διαγωνισμό για το πρώην υπουργείο Οικονομικών 1Γ/2008 θα ήθελα να επισημάνω κάποια σημεία: α. Υπάρχουν υποψήφιοι που ενώ τα γραπτά τους βρίσκονται στα 300 με 500 καλύτερα (σε σύνολο περίπου 8.500) δεν διορίζονται γιατί ,τελικά, αντί να κρίνεται ο διορισμός κάποιου ΚΥΡΙΩΣ από τη βαθμολογία που έλαβε στην γραπτή εξέταση κρίνεται από την εντοπιότητα, την πολυτεκνική ιδιότητα κτλ. (μπορεί κάποιος να ανατρέξει στους πίνακες κατάταξης υποψηφίων του διαγωνισμου 1Γ κατηγοριών ΠΕ και ΤΕ στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ και να το διαπιστώσει ο ίδιος). Πιστεύω ότι πρέπει να ΔΟΘΕΙ ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΕΝΤΩΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΓΡΑΠΤΗ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ και όχι τόσο από τα τυπικά προσόντα γιατί, έτσι όπως γίνεται τώρα, ουσιαστικά αναιρείται ο ρόλος του γραπτού διαγωνισμού. β. Δύο φορές το 2004 και το 2008 έχω δώσει γραπτά με βαθμό περίπου 70% στην κατηγορία ΠΕ και δεν έχω διοριστεί για τους λόγους που προανέφερα. Πόσες φορές ακόμα θα πρέπει να αποδείξω τις ικανότητές μου; Γιατί δεν δημιουργούνται κυλιόμενοι πίνακες από αυτούς του διαγωνιμούς; Γιατί δεν αποτελούν δεξαμενή για προσλήψεις; ΠΡΟΤΑΣΗ: Να γίνεται γραπτός διαγωνισμός κάθε δύο χρόνια και στο μεταξύ διάστημα να καλύπτονται τα κενά στις δημόσιες υπηρεσίες από τον πρόηγούμενο διαγωνισμό, δηλ. κάτι ανάλογο με αυτό που γίνεται στο διαγωνισμό των εκπαιδευτικών. Πιο συγκεκριμένα : 1. Πως απέδειξε διοριστέος τρίτεκνος ή πολύτεκνος με μέσο όρο βαθμολογίας γύρω στο 16% ή το 44% τα ουσιαστικά του προσόντα; Εδώ φαίνεται ο ρόλος που έπαιξε η μη ύπαρξη βαθμολογικής βάσης κάτι που ίσχυε σε όλους τους προηγούμενους ανάλογους γραπτούς διαγωνισμούς. 2. Η εντοπιότητα σε συγκεκριμένους νομούς - που χαρίζει στους γραπτούς διαγωνισμούς 20 μόρια - αποτελεί ουσιαστικό προσόν διορισμού; Με ποιό κριτήριο έχουν επιλεγεί οι συγκεκριμένοι νομοί για να έχουν το πλεονέκτημα της εντοπιότητας; Και γιατί στον αντίστοιχο διαγωνισμό του 2002 μετρούσε εντοπιότητα για όλους τους νομούς της χώρας και σε αυτόν το διαγωνισμό όχι; Το παράδοξο είναι ότι σε όλους του νομούς της Δυτικής Μακεδονίας ισχύει εντοπιότητα εκτός από το νομό της Κοζάνης που έχει έναν από τους υψηλότερους δείκτες ανεργίας. ΠΡΟΤΑΣΗ:Κατάργηση της εντοπιότητας για όλους έτσι ώστε να αντιμετωπίζονται ισότιμα όλοι οι Έλληνες πολίτες.