Αρχική Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠΆρθρο 2 Κατάργηση της προσαύξησης μοριοδότησης λόγω εμπειρίαςΣχόλιο του χρήστη George D | 15 Νοεμβρίου 2009, 18:27
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προς τον κ. Ραγκούση, Υπουργό Εσωτερικών και Δημόσιας Διοίκησης Αλλά και προς όλους τους ενδιαφερόμενους που μαζικά αποστέλλουν και καταθέτουν τις απόψεις τους στη δημόσια διαβούλευση που ξεκίνησε για το προσχέδιο νόμου για τις προσλήψεις στο δημόσιο τομέα. Το προσχέδιο που παρουσιάστηκε στις 11/11/2009 δείχνει να έχει μια συγκεκριμένη κατεύθυνση που διαφοροποιείται τόσο με τις προεκλογικές εξαγγελίες όσο και από την παρουσίαση που έγινε από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, δηλαδή την πριμοδότηση όλων όσων κατέχουν εξειδικευμένες γνώσεις (Μεταπτυχιακούς – Διδακτορικούς τίτλους σπουδών) με απώτερο στόχο την αναβάθμιση του εργατικού δυναμικού στο δημόσιο τομέα καθώς και των παρερχόμενων υπηρεσιών. Με μια προσεκτική ανάλυση στο Νομοσχέδιο μπορεί ο καθένας να κατανοήσει ότι πρόκειται για μια μορφή «Επετηρίδας» όπου δεν θα πριμοδοτούνται οι πρόσθετες γνώσεις, αλλά όλοι οι υποψήφιοι θα φθάνουν σε ένα ανώτατο επίπεδο βαθμολογίας και θα συνωστίζονται εκεί περιμένοντας καρτερικά να πραγματοποιηθεί το επόμενο τεστ δεξιοτήτων για να αυξήσουν την συνολική τους βαθμολογία. Και όμως η λύση κάποιων προβλημάτων μπορεί να είναι τόσο απλή αρκεί κάποιοι να κοιτάξουν και να συνθέσουν τις προτάσεις που γίνονται αυτές τις ημέρες. Θα προσπαθήσω παρακάτω να σας παρουσιάσω με όσο το δυνατό πιο συνοπτικό τρόπο μια οπτική πλευρά για την επίλυση του προβλήματος που αφορά τις προσλήψεις στο δημόσιο τομέα. Δημιουργία Βάσης Δεδομένων Μοριοδότησης Υποψηφίων Πρώτα από όλα όλοι προβληματίζονται με τον όγκο των δεδομένων που πρέπει κάθε φορά να εξετάζονται προκειμένου να γίνει η κάλυψη κάποιων θέσεων για μια προκήρυξη που αφορά το δημόσιο τομέα. Ο προβληματισμός είναι τόσο των υποψηφίων που συμπληρώνουν κάθε φορά τα ίδια χαρτιά προκειμένου να καταταχθούν σε μια σειρά προτεραιότητας για την κάλυψη κάποιας θέσης, όσο και των υπαλλήλων του ΑΣΕΠ που πρέπει κάθε φορά να ελέγχουν τα χαρτιά των υποψηφίων και να καθορίζουν τη σειρά προτεραιότητας. Επιπλέον, χάνεται πολύτιμος χρόνος με τις ενστάσεις από τους υποψηφίους που διαφωνούν με συνέπεια τη χρονική υστέρηση που παρατηρείται στην κάλυψη της θέσης. Θα περίμενε λοιπόν κανείς το πρώτο πράγμα που θα άλλαζε κανείς στο Νομοσχέδιο να είναι η διαδικασία που θα ακολουθείται εφεξής στις προσλήψεις προκειμένου αυτή να απλοποιηθεί και ταυτόχρονα να επικυρώσει την αξιοκρατία που όλοι οι υποψήφιοι επιζητούν. Η επίλυση του παραπάνω προβλήματος μπορεί να πραγματοποιηθεί με τη δημιουργία βάσης δεδομένων όπου θα καταχωρηθούν τα στοιχεία και τα προσόντα των υποψηφίων. Έτσι θα δημιουργηθεί μια αρχική σειρά κατάταξης «λίστα» η οποία όμως θα πρέπει να ενημερώνεται προκειμένου να προστίθενται τα νέα προσόντα των υποψηφίων. Με μια περιοδική ενημέρωση της «λίστας» δύο φορές το έτος ο υποψήφιος θα μπορεί να επισυνάπτει τα επιπλέον δικαιολογητικά και να αυξάνει τη βαθμολογία του στη σειρά κατάταξης. Ταυτόχρονα θα μπορεί να παρακολουθεί τη σειρά κατάταξης και να ενημερώνεται για τη βαθμολογία του σε σχέση με άλλους υποψηφίους του ίδιου κλάδου. Με τον τρόπο αυτό οι υποψήφιοι απαλλάσσονται από την υποχρέωση αποστολής των δικαιολογητικών για κάθε νέα προκήρυξη, ενώ ταυτόχρονα οι υπάλληλοι του ΑΣΕΠ θα απασχολούνται ιδιαίτερα σε δύο μόνο περιόδους του έτους όπου και θα προσθέτουν τα επιπλέον προσόντα των υποψηφίων στη συνολική τους βαθμολογία, ενώ θα απαλλάσσονται από την επιμέρους διαδικασία που απαιτείται για ξεχωριστές προκηρύξεις. Πως όμως μπορεί να γίνει η χρήση της «λίστας»; Για κάθε νέα προκήρυξη οι υπάλληλοι του ΑΣΕΠ θα πρέπει να ενημερώνουν εντύπως και διαμέσου τηλεφώνου όσους βρίσκονται στις πρώτες θέσεις της λίστα για το αν επιθυμούν να καλύψουν τις συγκεκριμένες θέσεις. Οι απαντήσεις από τους υποψήφιους θα δίνονται σε μικρό χρονικό διάστημα και σε περίπτωση άρνησης οι θέσεις θα καλύπτονται από τους επόμενους με βάση τη βαθμολογία υποψηφίους της λίστας. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται αξιοκρατία-αξιοπιστία στο θεσμό, ταχύτητα καθώς η καταχώρηση και η δημιουργία της λίστας όπου θα απαιτηθούν πολλά δικαιολογητικά θα πραγματοποιηθεί μία φορά, μείωση του χρόνου απασχόλησης των εργαζομένων του ΑΣΕΠ καθώς θα απαλλαγούν από την εξέταση των επιμέρους προκηρύξεων και τέλος οι υποψήφιοι θα απαλλαγούν από τη διαδικασία της αποστολής δικαιολογητικών και παραβόλων για κάθε προκήρυξη. Με τον τρόπο αυτό θα στηριχθεί η διαφάνεια και θα πάψει να υφίσταται η δικαιολογία από μέρους των κρατικών φορέων για τις δυσκολίες που προκύπτουν κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης. Το όλο εγχείρημα μπορεί να χρηματοδοτηθεί είτε από το κράτος είτε από όλους εμάς καταβάλλοντας το παράβολο μιας προκήρυξης. Μοριοδότηση Τίτλου Σπουδών Συνεχίζουμε πλέον με τον τρόπο βαθμολόγησης και καθορισμού της μοριοδότησης των υποψηφίων. Στο προσχέδιο νόμου αναφέρεται ότι οι μονάδες του τίτλου σπουδών θα πολλαπλασιάζονται με τον αριθμό εκατόν δέκα (110). Λαμβάνει όμως κανείς υπόψη του τα πτυχία που προέρχονται από χώρες του ανατολικού μπλοκ όπου η βαθμολόγηση των πτυχίων διαφοροποιείται πολλή σε σχέση με τη βαθμολόγηση των Ελληνικών Πανεπιστημίων; Ο πολλαπλασιασμός με 110 των μονάδων του πτυχίου αυξάνει το χάσμα υπέρ όλων όσων πήραν πτυχία από αυτές τις χώρες. Η επίλυση του παραπάνω προβλήματος είναι επίσης απλή καθώς θα μπορούσε να υπήρχε είτε ένας συντελεστής βαρύτητας ανάλογα με το από πού προέρχεται το πτυχίο, ή να υπολογίζεται ένας μέσος όρος από τις μονάδες του πτυχίου και το μέσο όρο βαθμολογίας που προέκυψε από την αξιολόγηση του ΔΙΚΑΤΣΑ. Με τον τρόπο αυτό δεν θα πριμοδοτούνται extra όλοι όσοι κατέχουν πτυχία που αγγίζουν σε βαθμολογία το δέκα (10) και προέρχονται από πανεπιστήμια χωρών του ανατολικού μπλοκ. Έτσι θα αποκατασταθεί ένα χρόνιο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν όλοι όσοι παρέμειναν για σπουδές στην Ελλάδα και διαθέτουν πτυχία με χαμηλότερη βαθμολογία από όλους όσους κατέφυγαν σε πανεπιστήμια που έδιναν αφειδώς βαθμούς. Μοριοδότηση Μεταπτυχιακών Τίτλων Σπουδών Προχωρώντας στη συνέχεια στους τίτλους σπουδών (Μεταπτυχιακοί και Διδακτορικοί) παρατηρείται ότι αυξήθηκε η βαθμολόγησή τους αλλά με την αντικατάσταση των εδαφίων ουσιαστικά μένει κενό αν καταργείται ή όχι η άθροιση των επιμέρους μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών. Η κατάργηση της άθροισης των Μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών ουσιαστικά μαζικοποιεί τους υποψηφίους καθώς τους αφαιρεί το δικαίωμα της επιπλέον μοριοδότησης όταν είναι κάτοχοι δύο Μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών. Τι όμως μπορεί να εξυπηρετεί κάτι τέτοιο; Και τι μπορεί να συμβεί στην περίπτωση που οι σχολές πενταετούς διάρκειας αναγνωρίσουν επιπλέον με το πτυχίο και ένα Μεταπτυχιακό; Όλοι οι υποψήφιοι θα καταλήξουν να είναι κάτοχοι ενός τουλάχιστον Μεταπτυχιακού διπλώματος. Και τι θα συμβεί με όλους όσους κατέχουν ήδη δύο Μεταπτυχιακούς τίτλους; Και όμως η επίλυση και αυτού του προβλήματος είναι τόσο απλή. Θα μπορούσε το σύνολο της βαθμολογίας των Μεταπτυχιακών τίτλων να είχε ως ανώτατο όριο-πλαφόν τα 800 μόρια. Με τον τρόπο αυτό θα μπορούν οι υποψήφιοι που κατέχουν Μεταπτυχιακούς τίτλους να πριμοδοτούνται για τον κόπο, το χρόνο και τα χρήματα που κατανάλωσαν προκειμένου να αποκτήσουν τις εξειδικευμένες γνώσεις που απαιτούνται στις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες. Στην ίδια ενότητα παρατηρείται ότι καταργείται η πριμοδότηση της συνάφειας του γνωστικού αντικειμένου του Μεταπτυχιακού-Διδακτορικού τίτλου σπουδών. Πως είναι λοιπόν δυνατόν να πριμοδοτείτε το ίδιο κάποιος υποψήφιος που συμμετείχε σε μεταπτυχιακές σπουδές με απαιτήσεις σε εξειδίκευση του επιστημονικού του αντικειμένου με κάποιον άλλο που εξειδικεύτηκε κάνοντας μεταπτυχιακό στο «κουκλοθέατρο»; Όχι ότι έχουμε κάτι εναντίον του κουκλοθέατρου άλλα θα πρέπει να υπάρχει σαφής διαχωρισμός της συνάφειας του Μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών με αντίστοιχη μοριοδότησή της. Θα μπορούσε λοιπόν η μη συνάφεια με το γνωστικό αντικείμενο να πριμοδοτείται με τα μισά μόρια από αυτά των Μεταπτυχιακών τίτλων που παρουσιάζουν συνάφεια με το γνωστικό αντικείμενο. Έτσι και αλλιώς έχει επισημανθεί ότι η χρήση της λίστας θα λύση το πρόβλημα της καταχώρησης των δικαιολογητικών των υποψηφίων. Επιπλέον η ανατροφοδότηση της λίστας δύο φορές το χρόνο θα δίνει τη δυνατότητα στους υποψηφίους να καταθέτουν τα επιπλέον δικαιολογητικά με το που θα γίνονται κάτοχοι κάποιου μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών και να αλλάζει η σειρά στη βαθμολογική τους κατάταξη. Κατηγοριοποίηση των προσλήψεων Εδώ όμως θα πρέπει να γίνει αναφορά στην ποσοστιαία κατανομή των προσλήψεων. Πρώτα από όλα θα πρέπει να γίνει κατάταξη των υποψηφίων σε λίστα χωρίς προϋπηρεσία, με προϋπηρεσία χωρίς προσαύξηση και με προϋπηρεσία και προσαύξηση. Για την προσαύξηση θα γίνει αναφορά παρακάτω καθώς στο παρόν νομοσχέδιο προτείνεται η κατάργησή της. Θα μπορεί λοιπόν ο κάθε υποψήφιος ανάλογα με τη χρήση των δικαιολογητικών να κατατάσσεται σε διαφορετική σειρά στις τρεις σύμφωνα με όσα προαναφέρθηκαν λίστες. Θα κατέχει κάποια θέση στη λίστα χωρίς προϋπηρεσία, με προϋπηρεσία χωρίς προσαύξηση και με προϋπηρεσία και προσαύξηση. Εναπομένει λοιπόν ο καθορισμός του ποσοστού προσλήψεων από τις τρεις διαφορετικές λίστες. Ενδεικτικά αναφέρεται: 25% χωρίς προϋπηρεσία 50% με προϋπηρεσία χωρίς προσαύξηση 25% με προϋπηρεσία και προσαύξηση Με τον τρόπο αυτό οι υποψήφιοι κατατάσσονται σε τρεις λίστες και έχουν διαφορετικές πιθανότητες για πρόσληψή τους ανάλογα με τα προσόντα τους. Μοριοδότηση εμπειρίας Βασικό κομμάτι του Νομοσχεδίου αποτελεί και ο τρόπος μοριοδότησης της εμπειρίας στο αντικείμενο της θέσης. Παρατηρείται ότι στο παρόν προσχέδιο Νόμου το μόνο που διαφοροποιείται είναι η μοριοδότηση του δεύτερου έτους. Με ποιο σκεπτικό έγινε η διαφοροποίηση της βαθμολόγησης του 2ου έτους από οκτώ (8) μονάδες σε επτά (7); Στον προηγούμενο Νόμο 3051/2002 το σκεπτικό του Νομοθέτη ήταν ότι κλιμακωτά αυξάνεται η βαθμολόγηση της εμπειρίας με κρίσιμο έτος το 3ο έτος όπου και κορυφώνεται η βαθμολόγηση δίνοντας εννέα (9) μονάδες για κάθε μήνα εμπειρίας. Κοιτώντας τις απόψεις πολλών στην Ηλεκτρονική Διαβούλευση μπορεί να παρατηρήσει κανείς πολλές τάσεις, αυτό όμως που μπορεί να θεωρηθεί αποδεκτό είναι ότι το παρόν Νομοσχέδιο δεν αναπροσαρμόζει τον τρόπο βαθμολόγησης της εμπειρίας αλλά «παίζει» λίγο αλλάζοντας μια τιμή ενός έτους. Δεν πριμοδοτεί δηλαδή όλους όσους έχουν αρκετά χρόνια εμπειρίας και τους αφήνει έτσι απλά εκτός. Η λύση όμως και αυτού του προβλήματος είναι εξίσου απλή. Δείτε ενδεικτικά ένα τρόπο βαθμολόγησης και αξιολογήστε τον: 1ο έτος 9 * 12 = 108 2ο έτος 8 * 12 = 96 3ο έτος 7 * 12 = 84 4ο έτος 6 * 12 = 72 5ο έτος 5 * 12 = 60 6ο έτος 4 * 12 = 48 7ο έτος 3 * 12 = 36 8ο έτος 2 * 12 = 24 9ο έτος 2 * 12 = 24 10ο έτος 2 * 12 = 24. Αθροιστική βαθμολογία μετά τη συμπλήρωση των ετών 1ο έτος 9 * 12 = 108 2ο έτος 8 * 12 = 204 3ο έτος 7 * 12 = 288 4ο έτος 6 * 12 = 360 5ο έτος 5 * 12 = 420 6ο έτος 4 * 12 = 468 7ο έτος 3 * 12 = 504 8ο έτος 2 * 12 = 528 9ο έτος 2 * 12 = 552 10ο έτος 2 * 12 = 576. Κοιτάζοντας την αθροιστική βαθμολογία μπορεί κάποιος να παρατηρήσει καταρχήν ότι δίνεται η δυνατότητα απόκτησης μορίων μέχρι το 10ο έτος απασχόλησης. Ταυτόχρονα έχοντας σαν σκεπτικό την πριμοδότηση των νέων υποψηφίων μπορεί να δει κανείς ότι με τη συμπλήρωση των τριών πρώτων ετών οι υποψήφιοι θα αποκτούν τα μισά από τα συνολικά μόρια εμπειρίας. Με τον τρόπο αυτό και δεν αποκλείονται όσοι έχουν εμπειρία πλέον της πενταετίας αλλά υποβοηθούνται και οι νέοι υποψήφιοι. Μπορεί πολλοί να διαφωνούν αλλά αυτό είναι ένα σκεπτικό δεν είναι ένα απλό πείραγμα μιας αρχικής τιμής. Θα μπορούσε το σχέδιο Νόμου να είχε κάποιο άλλο σκεπτικό αλλά σε αυτό που παρουσιάστηκε βλέπουμε απλά ότι δεν υπάρχει κάποιο νόημα. Προσαύξηση μορίων Θα συνεχίσουμε με την περίπτωση της προσαύξησης. Ένα θέμα που πυροδοτεί συγκρούσεις καθώς διαχωρίζει τους υποψηφίους σε «δικά μας» και «δικά τους» παιδιά. Στο προσχέδιο που παρουσιάστηκε απλά την καταργεί. Χωρίς να λαμβάνει υπόψη ανθρώπους που μπορεί πραγματικά να επιτελούν έργο και να συνέχισαν να υπηρετούν το δημόσιο τομέα ελπίζοντας σε αυτήν την προσαύξηση. Ακόμη και για αυτό το πρόβλημα υπάρχει μια λύση που πιθανότατα μπορεί να γίνει αποδεκτή. Μπορεί ο Νομοθέτης να δίνει τη δυνατότητα στους υποψηφίους να παίρνουν προσαύξηση. Βασική όμως αλλαγή της πρότασης που σας παρουσιάζω είναι το πότε θα αρχίζει η καταμέτρηση του χρόνου για να μπορεί ο υποψήφιος να παίρνει προσαύξηση. Αν θέλει να απαλλαγεί ο Νομοθέτης από την περίπτωση να κατηγορηθεί για πριμοδότηση των «δικών του παιδιών» μπορεί να αρχίζει την μοριοδότηση μετά το τέλος του δεύτερου ή του τρίτου έτους προϋπηρεσίας. Π.χ. μετά το τέλος του τρίτου έτους, θα δίνεται προσαύξηση για το 4ο, 5ο, 6ο, 7ο και 8ο έτος. Πόσοι άραγε θα έχουν τόσα χρόνια προϋπηρεσίας με το Ελληνικό Δημόσιο; Με τον τρόπο αυτό ο Νομοθέτης απαλλάσσεται από τις περιπτώσεις «κάποιοι» να έχουν συμβάσεις με μια συγκεκριμένη κυβέρνηση καθώς το χρονικό διάστημα που κάποιοι θα έχουν σύμβαση λογικά δεν θα υπερβαίνει τους 24 ή 36 μήνες. Παράλληλα βοηθάει και όλους αυτούς που πραγματικά εργάστηκαν στο Δημόσιο τομέα και κάλυψαν πάγιες ανάγκες. Η μοριοδότηση που προτείνεται είναι 3 μόρια για κάθε μήνα για 5 χρόνια. Άρα το σύνολο μορίων που κάποιος μπορεί να αποκτήσει στην πενταετία μοριοδότησης θα είναι 180 μόρια. Σύνολο μορίων από εμπειρία και προσαύξηση Αν στα μόρια της προσαύξησης (180) προσθέσει κανείς και τα μόρια της εμπειρίας (576), το σύνολο που προκύπτει είναι 756 μόρια. Μπορεί δηλαδή να εξισσοροπήσει κανείς έναν αντίστοιχο βαθμό πτυχίου από κάποιο Ελληνικό πανεπιστήμιο. Τεστ Δεξιοτήτων Άλλο ένα θέμα που χρίζει ιδιαίτερης σημασίας είναι η βαθμολόγηση του Τεστ Δεξιοτήτων. Πολλές οι διαφωνίες που προκύπτουν για τη μοριοδότηση του Τεστ, καθώς οι περισσότεροι έχουν μια δικής τους αιτιολόγηση για την αξία του Τεστ. Οι περισσότεροι υποψήφιοι που ανήκουν στην κατηγορία ΠΕ και ΤΕ δεν μπορούν να κατανοήσουν την αξία που δίνει η μοριοδότηση στο Τεστ Δεξιοτήτων. Δεν είναι δυνατόν ένα Τεστ να αποκτά την αξία ενός Διδακτορικού (400 μόρια) ή τα μισά και παραπάνω μόρια του μέσου βαθμού πτυχίου στην Ελλάδα (7) και όλα αυτά να ανοίγουν ένα νέο διάλογο περί αξιοκρατίας. Τις δεξιότητες του υποψηφίου κανονικά τις κρίνει ο προϊστάμενος που πρόκειται να τον τοποθετήσει σε μια θέση με εξειδικευμένες ανάγκες. Ένα τόσο γενικό Τεστ δεν είναι δυνατό να γνωρίζει πραγματικά τις Δεξιότητες κάποιου υποψηφίου. Η βαθμολόγηση του Τεστ δεν πρέπει να ξεπερνά τα εκατό (100) μόρια, ίσα με τα μισά μόρια ενός Μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών. Είναι μια πριμοδότηση που σαφώς δεν αλλάζει το χάρτη βαθμολόγησης των υποψηφίων και δεν πρόκειται να οδηγήσει τους υποψηφίους στην αναμονή της επόμενης εξέτασης ενός Τεστ, στην παραπαιδεία και παραφιλολογία που πρόκειται να αναπτυχθεί κάθε φορά που θα πραγματοποιείται το Τεστ. Αυτή άλλωστε πρέπει να είναι και η αξία ενός Τεστ διάρκειας τριών ωρών, για όλους τους υποψήφιους που έχουν προσπαθήσει τουλάχιστον 4 χρόνια για να αποκτήσουν κάποιο τίτλο σπουδών (πτυχίο). Ξένες Γλώσσες Καμία αναφορά δεν γίνεται για τη βαθμολόγηση των Ξένων γλωσσών, αφήνοντας στο παρόν Νομοσχέδιο την κατάσταση να παραμένει ίδια, χωρίς καμία πρόθεση να γίνει κάποια αλλαγή. Κοιτώντας τα σχόλια στη δημόσια διαβούλευση μπορεί να δει κανείς πολλούς να συμφωνούν στη μείωση της πριμοδότησης των Ξένων γλωσσών όσον αφορά τη συνολική μοριοδότηση. Δεν μπορεί δηλαδή να πριμοδοτούνται 10 ξένες γλώσσες. Θα συμφωνήσω με την άποψη ότι η γνώση τόσων γλωσσών θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμη στην περίπτωση του Υπουργείου Εξωτερικών. Δεν χρειάζεται όμως να είναι κάποιος γνώστης τόσων Ξένων γλωσσών όταν πρόκειται να τοποθετηθεί σε μια Δημόσια υπηρεσία. Η βαθμολόγηση μίας (1) έως τριών (3) Ξένων γλωσσών με την υπάρχουσα βαθμολογία θα ήταν μια καλή προσέγγιση του νέου Νομοσχεδίου. Άλλο ένα σημείο που χρίζει κρίσης στο προσχέδιο Νόμου που κατατέθηκε είναι το πώς γίνεται να σταματά να αθροίζει προσόντα όπως τις Μεταπτυχιακές σπουδές και να μην σταματά να αθροίζει τις Ξένες γλώσσες; Πως έγινε αυτή η επιλογή; Υπάρχει κάποια λογική που δεν την κατανοούμε; Δια Βίου Εκπαίδευση - Σεμινάρια Θα συνεχίσω με την Δια Βίου Εκπαίδευση που είναι μια καθαρά προσωπική προσέγγιση καθώς δεν παρατήρησα να γίνονται αναφορές. Σε μια Ευρώπη που προχωρά και θέλει οι επιστήμονες της συνεχώς να επιμορφώνονται, δεν μπορώ να κατανοήσω γιατί στη χώρα μας να μην πριμοδοτείται η συμμετοχή υποψηφίων σε εκπαιδευτικά σεμινάρια, όπου αποκτούν επιπλέον γνώσεις και δεξιότητες. Πόσο αξιόπιστη μπορεί όμως να είναι η συγκεκριμένη διαδικασία; Μπορούν οι αρμόδιες υπηρεσίες (Πανεπιστήμια, ΚΕΚ, ΟΑΕΔ) να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν ένα θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των δομών Δια Βίου Εκπαίδευσης. Πόση όμως μπορεί να είναι η μοριοδότηση; Τα σεμινάρια που θα μπορεί κάποιος να συμμετέχει δεν θα πρέπει να ξεπερνούν τον αριθμό (3) και αυτό για να μην γίνει πάλι στη χώρα μας μια μορφή εμπορίου μορίων και τρέχουν όλοι να συμμετέχουν στα σεμινάρια για να πάρουν τα μόρια. Η μοριοδότησή τους θα πρέπει να κυμαίνεται από 30 έως 50 μόρια για την ολοκλήρωση ενός κύκλου σεμιναρίων τουλάχιστον 400 ωρών. Με τον τρόπο αυτό και θα επιβραβευθεί η προσπάθεια ανθρώπων για επιπλέον μόρφωση και θα απορροφηθούν κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης που αφορούν τη Δια Βίου Εκπαίδευση και παραμένουν ανενεργά ή απορροφόνται εντελώς αναξιοκρατικά όλα αυτά τα χρόνια. Πολύτεκνοι Κλείνοντας θα γίνει μια αναφορά και στους πολύτεκνους και όσους κατοικούν σε παραμεθώριες περιοχές. Η κατάργηση της συγκεκριμένης κατηγορίας στις προσλήψεις επιφέρει πλήγμα σε όσους είναι ήδη πολύτεκνοι και περίμεναν την ειδική κατηγορία για να πριμοδοτηθούν και να μπουν στο Δημόσιο τομέα. Από την άλλη γίναμε όλοι μάρτυρες τα τελευταία χρόνια μιας προσπάθειας πολλών να γίνουν πολύτεκνοι καθώς ήταν η τελευταία ευκαιρία για την ένταξή τους σε ξεχωριστή κατηγορία και παράλληλα εισαγωγής τους στο Δημόσιο τομέα. Η πριμοδότηση με 50 μόρια για το κάθε παιδί (για όσους έχουν τουλάχιστον 3 παιδιά), είναι μια πρόταση που θα μπορούσε να εξεταστεί καθώς είναι μια δίκαιη μεταχείριση για έναν υποψήφιο που αφιερώνει χρόνο στο μεγάλωμα των παιδιών και δεν έχει χρόνο για την συμμετοχή και ολοκλήρωση ενός Μεταπτυχιακού τίτλου ή τη συμμετοχή του σε κάποιο σεμινάριο στο πλαίσιο της Δια Βίου Εκπαίδευσης. Υποψήφιοι Παραμεθωρίων περιοχών Επίσης η πριμοδότηση των υποψηφίων παραμεθωρίων περιοχών με 100 μόρια θα εξαλείψει την ανισότητα όσων κατοικούν σε περιοχές που δεν έχουν ευκολίες στην πρόσβαση. Γενικό Σκεπτικό Πρότασης Τέλος παρουσιάζοντας το Γενικό σκεπτικό της πρότασης, παρατηρείται ότι ο υποψήφιος γίνεται κάτοχος μορίων από 5 διαφορετικές κατηγορίες: Βαθμός Τίτλου σπουδών Β.Τ.Σ. * 100 =…μόρια Προϋπηρεσία και προσαύξηση (θα δίνεται η δυνατότητα υπαγωγής σε διαφορετική λίστα) εδώ δίνεται το σύνολο των μορίων Εμπειρία (576) + Προσαύξηση (180) = 756 Μεταπτυχιακοί και Διδακτορικοί Τίτλοι σπουδών Σύνολο 800 μόρια Ξ. Γλώσσες + Σεμινάρια Δ.Β.Ε. + Τεστ Δεξιοτήτων (3 * 70=210) + (3 * 50 = 150) + 100 = 460 μόρια Αριθμός τέκνων + Παραμεθώριος (4 * 50 = 200) + 100 = 300 μόρια Με τον τρόπο αυτό δίνεται η δυνατότητα στους υποψήφιους να αποκτήσουν προσόντα από πολλές και διαφορετικές προσεγγίσεις προκειμένου να αποκτήσουν έναν ικανοποιητικό αριθμό μορίων προκειμένου να εισέλθουν στο Δημόσιο Τομέα με τον πιο αξιοκρατικό τρόπο. Όλα αυτά βέβαια με την προϋπόθεση ότι θα πραγματοποιηθούν προσλήψεις τα επόμενα χρόνια και δεν θα συσσωρευθεί πλήθος υποψηφίων σε μια λίστα κατάταξης περιμένοντας να τους δοθεί η ευκαιρία να αποδείξουν την αξία τους. Η προσέγγιση είναι καθαρά προσωπική με στόχο όμως να ικανοποιηθούν διάφορες κατηγορίες υποψηφίων που νιώθουν να αδικούνται ή ότι δεν τους καλύπτει η προσέγγιση του Νομοσχεδίου που κατατέθηκε. Ελπίζω να της δοθεί η δυνατότητα να παρουσιαστεί στην ελεύθερη Διαβούλευση προκειμένου όλοι να έχουν τη δυνατότητα να την κρίνουν αρνητικά ή θετικά. Άλλωστε όσο και να προσπαθήσει κάποιος να είναι αντικειμενικός στον τρόπο που προσεγγίζει ένα θέμα η υποκειμενική του κρίση τον εμποδίζει πάντα να έχει μια ευρύτητα στη σκέψη και να καλύψει την πληθώρα των διαφορών.