• Σχόλιο του χρήστη 'Παναγιώτης Βαρλάγκας' | 15 Νοεμβρίου 2009, 19:29

    Ένα ζήτημα όσον αφορά τους πολλούς δημοσίους υπαλλήλους που, όντως έχουν 5, 8, 12 έτη εμπειρία στη Δημόσια Διοίκηση και, ευλόγως ως έχουν το δικαίωμα, ζητούν να αλλάξουν θέση για να πάρουν κάποια καλύτερη (κλασσικό παράδειγμα: να πάνε στο Υπουργείο Οικονομικών). Υπάρχουν δύο τρόποι: 1) Η μετάταξη 2) Η συμμετοχή σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ (μετά την 5ετία) για επαναπρόσληψη εξ αρχής στη νέα θέση. Επειδή και το 1) (μετάταξη) παρουσιάζει προβλήματα (πόσο διαφανείς είναι οι διαδικασίες και τα κριτήρια των μετατάξεων;) και το 2) επίσης (συμμετοχή σε διαγωνισμό ΜΑΖΙ με όλο τον κόσμο), το ορθό θεωρώ θα ήταν, κατά το Γαλλικό παράδειγμα που εφαρμόζεται από μακρού καιρού με επιτυχία, ο διαχωρισμός σε concours externe και concours interne, δηλ.: Α) Σε "εξωτερικό" διαγωνισμό όπου θα συμμετέχουν οι μη δημόσιοι υπάλληλοι, π.χ. για το 90% των θέσεων Β) Και σε ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ, υπό την αιγίδα του ΑΣΕΠ, όπου θα συμμετέχουν ΜΟΝΟ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ που έχουν συμπληρώσει την 5ετία, για το 10% των θέσεων, ΜΕ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΑ, ΔΙΑΦΑΝΗ και ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ κριτήρια. Π.χ. το Υπουργείο Οικονομικών ζητεί 100 τελωνειακούς. Αντί να καλυφθούν οι 80 από stage και οι 20 από πιθανώς αδιαφανείς μετατάξεις, και να γίνεται γραπτός διαγωνισμός κάθε 5 (!) χρόνια, να γίνει το εξής: Από τις 100 θέσεις: - Οι 10 για ήδη δημοσίους υπαλλήλους σε *ξεχωριστό* διαγωνισμό με αντικειμενικά κριτήρια για να επιλεγούν όσοι θα μεταταγούν. Δηλ. ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ να γίνονται με διαγωνισμό, εσωτερικό, ξεχωριστό του γενικού - Οι 90 θέσεις από γραπτό διαγωνισμό (αναλόγως για άλλες θέσεις, π.χ. ΠΕ Μηχανικών με μόρια) για τους ΜΗ δημοσίους υπαλλήλους. Έτσι, και στις μετατάξεις θα υπάρξει αξιοκρατία, και δεν θα αναγκάζονται ήδη δημόσιοι υπάλληλοι να δίνουν στο γενικό διαγωνισμό.