• Σχόλιο του χρήστη 'Στάθης' | 15 Νοεμβρίου 2009, 19:24

    Πριν περίπου 15 έτη,μετά από οδηγία της Ε.Ε,δημιουργήθηκαν και στην Ελλάδα τα ΙΕΚ.Δημόσια και ιδιωτικά,με φορέα εποπτείας τον ΟΕΕΚ.Στη διάρκεια αυτών των ετών εκατοντάδες νέοι και νέες παρακολούθησαν τα μαθήματα κάποιας ειδικότητας,είτε σε δημόσιο ΙΕΚ (οι τυχεροί) είτε σε ιδιωτικό ΙΕΚ πληρώνοντας οι γονείς τους πολλά εκατομμύρια δραχμές και αργότερα πολλές χιλιάδες ευρώ.Η επιβράβευση της πολιτείας ήταν το απολύτως μηδέν.Ποτέ οι απόφοιτοι των ΙΕΚ δεν είχαν προτεραιότητα στις προσλήψεις του δημοσίου.Ποτέ δεν έγινε κατηγορία μεταλυκιακής εκπαίδευσης,και όλοι μπαίναμε στο "ίδιο τσουβάλι" με τους απόφοιτους της ΔΕ.Αποτέλεσμα ήταν να δίνουμε εξετάσεις-σε γραπτούς διαγωνισμούς-με αποφοίτους ΑΕΙ/ΤΕΙ που έκαναν χρήση των απολυτηρίων λυκείου,και σε μαθήματα όπως Ιστορία,Γεωγραφία κλπ...Σε μια σοβαρή διαδικασία επιλογής προσωπικού,θα περίμενε κάποιος εκτός από τους αποφοίτους των ΑΕΙ/ΤΕΙ να μετέχουν και απόφοιτοι με πιστοποίηση από τα ΙΕΚ,κι εξετάσεις πάνω στην ύλη που διδάσκονταν και που θα είναι χρήσιμη για την εργασία που θα κληθούν να κάνουν.Παράδειγμα:Σε εξετάσεις για πλήρωση θέσεων του Υπουργείου Οικονομικών και συναφών υπηρεσιών,θα έπρεπε να απαιτεί το ΑΣΕΠ πιστοποίηση από σχολές του τομέα οικονομίας των ΙΕΚ,κι εξετάσεις σε λογιστική,μικροοικονομία,μακροοικονομία,αστικό κι εμπορικό δίκαιο κλπ.Έτσι θα έμπαιναν οι πραγματικά άξιοι για υπάλληλη της κατηγορίας ΔΕ.Αυτό θα πει αξιοκρατία.Το να προσλαμβάνονται απόφοιτοι ΑΕΙ άσχετης ειδικότητας,συμμετέχοντας με το απολυτήριο λυκείου,δεν ωφελεί σε τίποτα τις υπηρεσίες.