• Σχόλιο του χρήστη 'ΝΙΚΟΣ' | 15 Νοεμβρίου 2009, 20:32

    Να προσθέσω επίσης και τα εξής απαράδεκτα και αδιανόητα που ισχύουν και νομίμως εφαρμόζονται: 1) Ο κάτοχος τριτοβάθμιου τίτλου εξωτερικού 3ετούς διάρκειας (Bachelor) θεωρείται ισότιμος και ισάξιος με τους 4ετής διάρκειας τίτλους που απονέμονται στο εσωτερικό. Συνήθης δε είναι η περίπτωση όπου κάποιος που σπούδασε στο εξωτερικό να συνέχισε τις σπουδές του αποκτώντας και ένα μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών (Master) ετήσιας διάρκειας σε κάποιο γνωστικό αντικείμενο. Συνεπώς σε 4 έτη απέκτησε πτυχίο και μεταπτυχιακό μαζί, (αναγνωρισμένα από το κράτος!) τη στιγμή που στο εσωτερικό η ελάχιστη διάρκεια σπουδών είναι 4 έτη, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις τμημάτων όπου η διάρκεια σπουδών είναι 5 ή 6 έτη! Στη δική μου δε την περίπτωση, όπου κατέχω 2 τριτοβάθμια πτυχία και ένα μεταπτυχιακό χρειαστήκαν 10 έτη σπουδών... (4 έτη για τον κάθε τίτλο σπουδών και 2 έτη για το μεταπτυχιακό), στις διάφορες προκη-ρύξεις λαμβάνω μόρια μόνο για τον ένα τίτλο μιας και ο ένας είναι ΤΕΙ ενώ ο άλλος ΑΕΙ. Ως εκ τούτου κάποιος που σπούδασε στο εξωτερικό και έλαβε και ένα μεταπτυ-χιακό τίτλο (σε 4 συνολικά έτη!) λαμβάνει πολύ περισσότερα μόρια από εμένα που η κανονική διάρκεια σπουδών μου είναι διπλάσια από αυτού. Συνήθως η επιλογή σπουδών στο εξωτερικό έρχεται ως δεύτερη εναλλακτική γι’ αυτούς που απέτυχαν να εισαχθούν σε κάποιο από τα ιδρύματα ΑΕΙ –ΤΕΙ της χώρας μας. (...και είχαν φυσικά την οικονομική επιφάνεια να χρηματοδοτήσουν τέτοιου είδους σπουδές). Δηλαδή επιβραβεύονται και προωθούνται αυτοί που αρχικά κρίθη-καν ακατάλληλοι για να λάβουν τριτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα τους! Φυσικά υπάρχουν πολλά διακεκριμένα πανεπιστήμια στο εξωτερικό (όπως Harvard University, M.I.T., London Business School, κλπ) των οποίων οι απόφοιτοι αποκτούν υψηλή στάθμη σπουδών, αναγνωρισιμότητα και όπως είναι προφανές δεν αναφέρομαι στην εν λόγω κατηγορία πτυχιούχων. 2) Ένα εξίσου τραγελαφικό του συστήματος εκπαίδευσης και κατ’ επέκτασην του συστήματος μοριοδότησης, είναι η μοριοδότηση των τίτλων μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ΙΕΚ), οι οποίοι μοριοδοτούνται με 150 μόρια! Με άλλα λόγια ένας απόφοιτος Λυκείου μπορεί να χρησιμοποιήσει τίτλο σπουδών ΙΕΚ (και μάλιστα διετούς διάρκειας), τη στιγμή που ένας απόφοιτος ΤΕΙ δεν μπορεί να χρημοποιήσει πανεπιστημιακό τίτλο τετραετούς διάρκειας και το αντίστροφο. Συνεπώς προτείνω 1ον Η μοριοδότηση του βασικού τίτλου σπουδών να λαμβάνει υπόψη τα έτη σποδών του τίτλου λ.χ. ένα τετραετές πτυχίο να λαμβάνει βαθμό πτυχίου*4*100 (και όχι επί 110), ένα 5ετές να λαμβάνει βαθμό πτυχίου*5*100 και ένα 3ετές να λαμβάνει βαθμό πτυχίου*3*100 2ον Θα πρέπει με κάποιον τρόπο να αξιολογηθούν οι τίτλοι σπουδών με βάση το εκπαιδευτικό ίδρυμα που του εξέδωσε. Δηλαδή άλλη βαρύτητα έχει ένα πτυχίο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και του ΑΠΘ άλλη του Harvard University, M.I.T., London Business School και άλλη αυτού που το έλάβε από Ρουμανία Βουλγαρία κλπ (οι οποίοι μάλιστα ...αγοράζουν το πτυχίο του με βαθμό άριστα 10...) 3ον Θα πρέπει να μοριοδοτούνται οι δεύτεροι τίτλοι σπουδών ανεξάρτητα αν πρόκειται για ΤΕΙ οι ΑΕΙ. Η κατοχή ενός 2ου πανεπιστημιακού τίτλου σπουδών αποτελεί σαφώς ένα επί πλέον προσόν το οποίο δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο για να αγνοηθεί. Να σημειώσω ότι η λήψη ενός μεταπτυχιακού απαιτεί ένα με δύο χρόνια . Όμως η λήψη ενός 2ου τίτλου σπουδών απαιτεί το λιγότερο 4 χρόνια... και ίσως θα έπρεπε να παίρνει επιπλέον μόρια από το μεταπτυχιακό. 4ον Επίσης θα πρέπει να μοριοδοτείται και ο 2ος μεταπτυχιακός τίτλος. Αυτονόητο νομίζω…. Εκτός και αν σε κάποιους συμφέρει να «ψαλιδίσουν» τα μόρια αυτών που είχαν το κουράγιο να βγάλουν και ένα 2ο μεταπτυχιακό ή πτυχίο... Ελπίζω τα παραπάνω να ληφθούν σοβαρά υπόψη Με εκτίμηση Νίκος