• Σχόλιο του χρήστη 'Anna' | 15 Νοεμβρίου 2009, 20:01

    Θεμα: Καταργηση μοριοδότησης 2ου μεταπτυχιακού και ισόητιμη μοριοδότηση μεταπτυχιακών τιτλων ανεξαρτητα απο τη συναφεια τους με το αντικειμενο της θεσης. Αρχικα πρεπει να ομολογησω οτι βλεπω με θετικο ματι αρκετες απο τις μεταρρυθμισεις που αφορουν στις προσληψεις μεσω ΑΣΕΠ. Ωστόσο, μου προκαλει τρομερη εντυπωση πως ενα κρατος το οποιο θελει να βασιστει στην αξιοκρατεια και να παει μπροστα, κανει ενα τοσο τεραστειο λαθος οσον αφορα στην προσληψη ικανων ανθρωπων και καταλληλων για την εκαστοτε προκηρυσσομενη θεση. Θα δώσω ενα πολυ απλο παραδειγμα σχετικο με την ειδικοτητα μου, η οποια ειναι Ψυχολογος. Φανταστειτε οτι ανοιγει μια θεση ψυχολογου στην παιδοψυχιατρικη κλινικη ενος νοσοκομειου. Ειναι 2 υποψηφιοι, απο τους οποιους ο ενας εχει μεταπτυχιακο στην παιδοψυχολογια, ενω ο αλλος εχει ενα μεταπτυχιακο στη νευροψυχολογια (Alzheimer, γνωστικη αποκατασταση σε εγκεφαλικα κλπ). Πιστευετε οτι ο 2ος υποψηφιος ειναι καταλληλος για τη θεση αυτη, οτι κατεχει τις γνωσεις και την εμπειρια ωστε να ειναι καλος και αποτελεσματικος στη δουλεια του? Ακομα χειροτερα, φανταστειτε ο 2ος αυτος υποψηφιος να μην εχει καν ενα μεταπτυχιακο σχετικο με την ψυχολογια, αλλα να ετυχε να κανει ενα μεταπτυχιακο στο marketing σε καποια χωρα του εξωτερικου (οπου για να κανει κανεις τετοιο μεταπτυχιακο δεν χρειαζεται να εχει σχετικες προπτυχιακες σπουδες). Συμφωνα με το νεο τροπο μοριοδοτησης, ο ΑΣΕΠ κρινει και τους 2 υποψηφιους ισαξιους και το ιδιο καταλληλους για τη θεση του παιδοψυχολογου. Δε χρειαζονται πολλα λογια ή παραπανω παραδειγματα για να αντιληφθει κανεις ποσο αναξιοκρατικο και παραλογο ειναι ολο αυτο. Γιατι μοιαζει τοσο δυσκολο να εφαρμοστει μια διαδικασια επιλογης προσωπικου, η οποια θα επιλεγει τον καταλληλο ανθρωπο για την εκαστοτε θεση? Υπαρχουν ανθρωποι εκει εξω με τρομερες γνωσεις και εμπειρια πανω στο αντικειμενο τους, και μονο οταν αυτοι οι ανθρωποι απορροφουνται στη θεση που πρεπει, μπορουνε τα πραγματα να λειτουργησουν σωστα. Με λιγα λογια, ο ΑΣΕΠ ικανοποιειται στο να κοιταει μονο αριθμους, μορια, λιστες υποψηφιων, και βαζει παρωπιδες στην εξειδικευση. Γιατι στις προκηρυξεις ιατρικου προσωπικου, οταν ζητανε εναν παθολογο, πρεπει ο υποψηφιος να εχει παρει την ειδικοτητα του παθολογου, και δεν θα παρουν εναν οφθαλμιατρο? Γιατι απλα ο παθολογος και ο οφθαλμιατρος ειναι 2 διαφορετικες ειδικοτητες!! αλλη εξειδικευση εχει ο ενας και αλλη ο αλλος. Γιατι λοιπον να μην ισχυει το ιδιο και για τους Ψυχολογους? Δεν μπορει ενας ψυχολογος με ειδικευση στη γηριατρικη να δουλεψει ως παιδοψυχολογος! ΠΡΕΠΕΙ Ο ΑΣΕΠ ΝΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΕΙ ΤΟΥΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΑΦΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΘΕΣΗΣ, ΚΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ Ή ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΩΣ ΑΣΧΕΤΟΙ (στο παραδειγμα μου, ενα μεταπτυχιακο στο marketing). ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΥΠΟΨΗΝ Η ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΕΝΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΣΑ ΣΥΝΑΦΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΚΗΡΥΣΣΟΜΕΝΗ ΘΕΣΗ. Οσον αφορα στην καταργηση της αθροιστικης μοριοδοτησης 2 μεταπτυχιακων τιτλων, το βρισκω απαραδεκτο και ομολογω αφελες, με την προϋποθεση οτι προκειται για τιτλο σχετικο με το γνωστικο αντικειμενο της θεσης. Ειναι αστειο να μην αναγνωριζει το κρατος τις επιπλεον σπουδες και γνωσεις ενος ανθρωπου. Δεν υπαρχει λογικη πισω απο αυτο και ειμαι πραγματικα περιεργη τι ειχαν μεσα στο μυαλο τους οι ανθρωποι που το προτειναν. Δεν ξερω αν χρειαζεται να παραθεσω επιχειρηματα, γιατι θα επαναλαβω ολα οσα ειπαν αλλοι φιλοι εδω. Απλά καποιο ανθρωποι αφιερωσαν περισσοτερο χρονο απο τη ζωη τους στο να μαθουν περισσοτερα, να γινουν καλυτεροι, ωστε να προσφερουν σε αυτον τον τοπο, και τωρα ερχεται το ιδιο το κρατος να τους ακυρωσει. Ας αρχισει επιτελους αυτος ο τοπος να αξιοποιει τους ικανους και αξιους ανθρωπους!! Ισως ετσι σταματησει να επικρατει αυτο το μπαχαλο και ξεπερασουμε την τριτοκοσμικη νοοτροπια και λειτουργια των πραγματων. Κατι τελευταιο που θα ηθελα να σχολιασω ειναι η αλλαγη στον πολλαπλασιαστη του βασικου τιτλου σπουδων. Θα συμφωνησω με πολλους, οτι ειναι παρα πολυ ευκολο να γυρισει κανεις με 10 απο χωρες οπως η Βουλγαρια και η Ρουμανια. Αντιθετα, στα Ελληνικα πανεπιστημια, ειναι πολυ δυσκολο να βγαλει κανεις 10. Το ιδανικο θα ηταν να υπαρχει διαφορετικος συντελεστης για Ελληνικα και ξενα πανεπιστημια, ειναι ομως και ουτοπικο! Δεν βρισκω λοιπον λογο να αυξηθει ο συντελεστης του βασικου τιτλου. Θα μπορουσε ομως να υπαρχει αναλογος συντελεστης οσον αφορα στους μεταπτυχιακους τιτλους. Γιατι να μην παρει περσσοτερα μορια ενας υποψηφιος που εχει ενα μεταπτυχιακο/διδακτορικο με αριστα, απο εναν που το εχει περασει με βαση?