• Σχόλιο του χρήστη 'ΖΩΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΡΑ' | 16 Νοεμβρίου 2009, 00:14

    Η πρωτοβουλία θετική αλλά εξαιρετικά λίγη μελέτη έχει γίνει και έμφαση έχει δοθεί σε ειδικότερες κατηγορίες του ευρύτερου δημόσιου τομέα. 1. Κατά την παρ.3 άρθρου 9 Ν.3577/2007, ΦΕΚ Α 130/8.6.2007,η οποία ισχύει από την 1η Ιανουαρίου 2007: "3. Η παράγραφος 2 του άρθρου 14 του ν. 2190/1994 (ΦΕΚ 28 Α`), όπως ισχύει, εφαρμόζεται και για το προσωπικό που απασχολείται με σύμβαση έργου ή εργασίας από το Ινστιτούτο Νεολαίας για την εκτέλεση έργων στο πλαίσιο συγκεκριμένου επιδοτούμενου, συγχρηματοδοτούμενου ή αυτοχρηματοδοτούμενου προγράμματος". Στο πλαίσιο αυτό μήπως θα έπρεπε ήδη να είχατε σκεφτεί την πρόβλεψη εξαιρέσεως για συμβάσεις έργου ή εργασίας γενικότερα για την εκτέλεση έργων στο πλαίσιο επιδοτούμενων, συγχρηματοδοτούμενων ή αυτοχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων?" Στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ για παράδειγμα, θα χαθούν πολλά χρήματα από καθυστερήσεις για προσλήψεις αν οι φορείς που υλοποιούν τα έργα αυτά, καθώς και άλλα ευρωπαϊκά και διεθνή έργα μπουν σε διαδικασίες ΑΣΕΠ για να τα υλοποιήσουν. Η χρηματοδότηση των εν λόγω συμβάσεων από τα έργα αυτά δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό των εν λόγω φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα και είναι καθόλα επιλέξιμα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Έτσι υλοποιούνται όλα τα έργα ευρωπαϊκά και διεθνή μέχρι σήμερα και έχουν εξαιρεθεί από όλους τους σχετικούς νόμους. Δεν είναι τυχαίο ότι στο π.δ. 164/2004 υπήρχε ρητή πρόβλεψη για συμβάσεις συνολικού χρόνου διάρκειας απασχόλησης άνω των είκοσι τεσσάρων (24) μηνών ειδικών, από τη φύση και το είδος της εργασίας τους, κατηγοριών εργαζομένων που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία, όπως, ιδίως, διευθυντικά στελέχη, εργαζόμενοι που προσλαμβάνονται στο πλαίσιο συγκεκριμένου ερευνητικού ή οιουδήποτε επιδοτούμενου ή χρηματοδοτούμενου προγράμματος, εργαζόμενοι που προσλαμβάνονται για την πραγματοποίηση έργου σχετικού με την εκπλήρωση υποχρεώσεων που απορρέουν από συμβάσεις με διεθνείς οργανισμούς. Προς επίρρωση των ως άνω ας σκεφτούμε πολλά από αυτά τα έργα απαιτούν υψηλές δεξιότητες τις οποίες δεν μπορείς εύκολα να βρεις προκηρύσσοντας μέσω ΑΣΕΠ και επιστήμονες που δεν θα υπαχθούν σε τέτοιου είδους διαδικασίες χρονοβόρες για να δουλέψουν στο εν λόγω πρόγραμμα. Δεν γίνεται να μετατρέψουμε τον ευρύτερο δημόσιο τομέα τον οποίο η προηγούμενη κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ διεύρυνε και καλώς έπραξε, λόγω της ταχύτητας και ευελιξίας του, σε δημόσιο. Γιατί όταν το σχέδιο νόμου δεν προβλέπει καμιά ουσιαστική εξαίρεση, δεν έχει σταθεί σε ιδιαιτερότητες της λειτουργίας φορέων που έχει ανάγκη η χώρα, δεν θα πετύχει, θα είναι καταστροφικό. Είναι καλύτερο να ληφθούν υπόψη όλα τα ως άνω και άλλα που διαβάζω και να υπάρχουν ουσιαστικές και κυρίως αιτιολογημένες εξαιρέσεις παρά να αλλάξει ο νόμος 50 φορές τα επόμενα έτη. Επίσης σας προσκαλώ να αναλογιστείτε πόσες συμβάσεις θα "φορτωθεί" το δημόσιο, όταν με τον πανικό που προκαλεί το σχέδιο νόμου σε συμβασιούχους π.χ., αποφασίσουν όλοι αυτοί που σήμερα δεν το κάνουν και ας καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, να δοκιμάσουν την τύχη τους στο στίβο της δικαιοσύνης για να αποκτήσουν μόνιμη θέση και να αποφύγουν τις διαδικασίες ΑΣΕΠ πριν τεθούν σε εφαρμογή. 2. Σε συνέχεια των ως άνω και πάντοτε στην συζήτηση για ειδικές κατηγορίες υπάρχει απόφαση της Μείζονος Ολομέλειας του ΑΣΕΠ (αριθμός 43 που συνεδρίσε στις 24 Οκτωβρίου 2001) και απεφάνθει για την εξαίρεση από τις διατάξεις του 2190/1994 σχετικά με την πρόσληψη προσωπικού στους εποπτευόμενους από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και τεχνολογίας, ερευνητικούς και τεχνολογικούς φορείς,στις εταιρείες του άρθρου 3 παρ. 5 του ν. 1514/1985 καθώς και στα Επιστημονικά και Τεχνολογικά Πάρκατου άρθρου 23 του ν.2741/1999 (ερμηνεία των συνδυασμένων διατάξεων των άρθρων 3 παρ.5 ν1514/1985, 7 παρ.3 εδαφ. β' ν. 1955/1991, 5 παρ. 12 ν.2229/1994, 2 παρ. 2 ν.2261/1994, 23 ν. 2741/1999 και 4 παρ. 1 ν.2919/2001). Σας προσκαλώ να την δείτε και να ενσωματώσετε την εν λόγω εξαίρεση στο σχέδιο νόμου που καταρτίζετε και για τις συμβάσεις εργασίας και για τις συμβάσεις έργου.