• Σχόλιο του χρήστη 'Ειρήνη Σομπατζή' | 19 Μαΐου 2021, 10:27

    Εισάγεται ο ρόλος του «Προσωρινού Ιδιοκτήτη» για ένα Δήμο ή σωματείο, όμως είναι ένας ρόλος που δεν μπορούν να έχουν, αν δεν έχουν καταφύγιο. - Εισάγεται ο ρόλους του «Αναδόχου» στον οποίο ο προσωρινός ιδιοκτήτης θα μπορούσε να δώσει ζώα για φιλοξενία, κατόπιν υπογραφής συμφώνου, όμως αν δεν υπάρχει καταφύγιο (λόγω της παραπάνω προϋπόθεσης) δεν μπορούν να το κάνουν. Άρα τι σημαίνει αυτό στην πραγματικότητα; Ότι μέχρι την δημιουργία ενός καταφυγίου σε ένα Δήμο δεν μπορούν να δοθούν αδέσποτα για φιλοξενία ή υιοθεσία; Ότι ένα καθόλα νόμιμο σωματείο που δεν διαθέτει καταφύγιο δεν μπορεί να αναλάβει και να πάρει τα ζώα στα σπίτια εθελοντών του όπως γίνεται μέχρι σήμερα; Γιατί πρέπει να είναι προϋπόθεση ένα καταφύγιο, το οποίο μάλιστα λύνει μόνο το πρόβλημα της προσωρινής παραμονής σκύλων; Ας μην ξεχνάμε ότι ζώα που χρήζουν παρακολούθησης (όπως π.χ., τραυματισμένα, φοβικά, κουτάβια, γατάκια), αλλά και τα ζώα που δεν μπορούν να παραμείνουν σε κλουβί (όπως π.χ., οι γάτες), φιλοξενούνται ιδανικά και για ευνόητους λόγους εντός σπιτιού. Ο θεσμός της φιλοξενίας των αδέσποτων έχει σώσει χιλιάδες ζωές και η υποχρέωση για να υπάρχει καταφύγιο δένει τα χέρια στην ουσία σε χιλιάδες εθελοντές ανά την Ελλάδα. Με ποιο σκεπτικό; _______ Άρθρο 2, Παρ.11 & Παρ.12 http://www.opengov.gr/ypes/?p=7917 Άρθρο 3, Παρ.2(β) http://www.opengov.gr/ypes/?p=7916 Άρθρο 7, Παρ.5 (βαδ) & Παρ.6 http://www.opengov.gr/ypes/?p=7912 _______ Άκρως προβληματικό είναι το θέμα των υποχρεωτικών στειρώσεων οικόσιτων γατιών και σκυλιών, με στόχο τη μείωση των εγκαταλείψεων και άρα του αριθμού των αδέσποτων. Αυτό που φαίνεται με μια πιο προσεκτική ανάγνωση, είναι ότι αντί να εξαιρούνται από την υποχρεωτική στείρωση, μόνο οι νόμιμοι εκτροφείς, οι ιδιοκτήτες υπερήλικων ζώων ή όπου ορίζει ο κτηνίατρος ότι συντρέχει λόγος, το «παραθυράκι» γίνεται «πόρτα ορθάνοιχτη» με το παρακάτω. - Για την ώρα η υποχρέωση του ιδιοκτήτη για στείρωση του δεσποζόμενου ζώου συντροφιάς άρχεται από την 1η.9.2023 και τα πρόστιμα για την παράβαση της ως άνω υποχρέωσης επιβάλλονται από την 1η.9.2024. Σαν να μην έφτανε το γεγονός ότι ήδη είναι πολύ αργά, ο αρμόδιος υπουργός μπορεί να μεταθέσει τις παραπάνω ημερομηνίες, εφόσον το θέλει. - Μπορεί επίσης να ορίζει απλά, με μια υπουργική απόφαση, όσες εξαιρέσεις επιθυμεί, για παράδειγμα για τα ζώα εργασίας (δηλαδή τους ποιμενικούς σκύλους, αυτόχθονες φυλές, κυνηγόσκυλα κ.ά), αλλά και να εξαιρεί τους ερασιτέχνες εκτροφείς, επειδή, όπως αναφέρει το Νομοσχέδιο, “δεν το κάνουν για το κέρδος”. Καταλήγουμε λοιπόν να εξαρτόμαστε κάθε φορά από τη διάθεση του κάθε υπουργού, ο οποίος θα καλείται να νομοθετεί και να αποφασίζει κατά το δοκούν . _______ Άρθρο 5, Παρ. 1 http://www.opengov.gr/ypes/?p=7914 Άρθρο39, Παρ. 3 http://www.opengov.gr/ypes/?p=7880 _______ Το τρίτο και τελευταίο κομμάτι είναι τα τσίρκο και οι θίασοι με ποικίλο πρόγραμμα (βαριετέ). Το 2012 η Ελλάδα ήταν η ΠΡΩΤΗ χώρα στην Ευρώπη που απαγόρευσε κάθε είδους θεάματα στα οποία συμμετείχαν ζώα – μια πρωτοπόρα κίνηση, η οποία επικροτήθηκε από άλλες χώρες που ακολούθως έλαβαν αντίστοιχα μέτρα. Στο νομοσχέδιο αυτό όμως διαβάζουμε με φρίκη ότι έρχεται η επιστροφή τους μετά από 9 χρόνια κι αδυνατούμε να κατανοήσουμε για ποιο λόγο υπάρχει πλέον αυτό το πισωγύρισμα. Είναι ανεπίτρεπτο, οπισθοδρομικό κι αδιανόητο. _______ Άρθρο 2, Παρ. 26 & Παρ. 27 http://www.opengov.gr/ypes/?p=7917 _______ Η Ελλάδα έχει την ανάγκη να πάει μπροστά κι όχι να διαιωνίσει την ίδια κατάσταση με τα εκατομμύρια αδέσποτα στους δρόμους.