• Σχόλιο του χρήστη 'ΧΡΗΣΤΟΣ' | 16 Νοεμβρίου 2009, 01:03

    Κύριε υπουργέ, Καταρχήν να συγχαρώ την πρωτοβουλία της κυβέρνησης για ανοιχτή δημόσια διαβούλευση για την αναμόρφωση του συστήματος προσλήψεων στο δημόσιο τομέα. Είναι προς όφελος όλων των πολιτών με την προϋπόθεση ότι θα εισακουστούμε. Να συνεχίσετε έτσι με όλα τα προς ψήφιση νομοσχέδια στη βουλή. Διαβάζοντας τα σχόλια όλων όσων συμμετέχουν στο forum ανοιχτού διαλόγου καθίστανται φανερό ότι γενικά το νομοσχέδιο κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση αλλά έχει και κάποια σημεία τα οποία πραγματικά προκαλούν μεγάλη εντύπωση. Τα θέματα αυτά είναι: 1)μη μοριοδότηση σε κατόχους δεύτερου πανεπιστημιακού τίτλου, 2)μη μοριοδότηση δεύτερου ή και ακόμα τρίτου μεταπτυχιακού, 3)κατάργηση συνάφειας μεταπτυχιακών και διδακτορικών διπλωμάτων με το γνωστικό αντικείμενο της θέσης, 4)Συντελεστής προσαύξησης βαθμού πτυχίου, 5)Συντελεστής προσαύξησης τεστ δεξιοτήτων. Πρώτον, η μη μοριοδότηση, ή πιο σωστά η κατάργηση της μοριοδότησης των επιπλέον πτυχίων και μεταπτυχιακών απαξιώνουν πλήρως την προσπάθεια νέων ανθρώπων για μόρφωση και εξειδίκευση. Με ποιο σκεπτικό δεν πρέπει να μοριοδοτηθούν παραπάνω? Δεν το αξίζουν? Οι κάτοχοι δεύτερου πτυχίου έδωσαν κατατακτήριες εξετάσεις και κόπιασαν για να περάσουν και να τελειώσουν μια ακόμη σχολή. Δεν είναι αδικία! Ειπώθηκε ότι για να κάνεις μεταπτυχιακά πρέπει αφενός να γνωρίζεις καθηγητές, και αφετέρου ότι αφού έχει δίδακτρα άρα είσαι «έχων» και στα πληρώνουν οι γονείς σου. Είμαι μηχανικός του ΕΜΠ και κατέχω ένα μεταπτυχιακό από το ΕΜΠ, αυτή τη στιγμή είμαι στη μέση διπλωματικής διατριβής στο δεύτερο μεταπτυχιακό που κάνω στο ΕΜΠ. Ούτε «βύσμα» είχα, ούτε «κονέ», με την αξία μου με επέλεξαν. Να αναφέρω επίσης ότι τα μεταπτυχιακά του ΕΜΠ δεν έχουν δίδακτρα. Αφιέρωσα και αφιερώνω χρόνο για να μπορέσω να αποπερατώσω τις σπουδές μου, διαβάζοντας πολύ και δουλεύοντας παράλληλα καθώς ούτε οι γονείς μου έχουν την οικονομική δυνατότητα ούτε εγώ μπορούσα να μη δουλεύω. Η γνώση δεν έχει όρια, μην απαξιώνετε όλους εμάς που μοχθούμε για να την αποκτήσουμε. Κρατήστε την διάκριση μεταξύ συναφών και μη που υπήρχε στο προηγούμενο νομοσχέδιο και δώστε επαυξημένα μόρια της τάξεως των 200 και 100 μορίων αντίστοιχα, κρατώντας την συνάφεια μεταπτυχιακών και διδακτορικών διπλωματών όπως υπήρχε στο προηγούμενο νομοσχέδιο. Αντίστοιχα τα διδακτορικά να έχουν 400 και 200 μόρια αντίστοιχα. Είναι το ίδιο π.χ. να είσαι πολ. μηχανικός με μεταπτυχιακό στην φιλοσοφία των επιστημών με ένα μεταπτυχιακό στα συγκοινωνιακά. Νομίζω ότι η πλειοψηφία θα επέλεγε τη δεύτερη περίπτωση. Δεύτερον, κάθε πανεπιστήμιο έχει το δικό του βαθμό δυσκολίας, για να μη πάρουμε τα πτυχία από π.χ. Βουλγαρία, Ρουμανία όπου η πλειονότητα έχει μέσο όρο πάνω από 8. Ο συντελεστής προσαύξησης βαθμού πτυχίου θα πρέπει να είναι το μέγιστο 100, ίσως 75 ή 80. Τρίτον, το τεστ δεξιοτήτων θα πρέπει να γίνεται με θέματα για κάθε ειδικότητα. Ο κάθε υποψήφιος να εξετάζεται στο αντικείμενο του. Στην μορφή που είναι τώρα (και αν παραμείνει ως έχει) ο συντελεστής 2, το πολύ 3 είναι υπεραρκετός. Εν κατακλείδι, αν θέλουμε να έχουμε αξιοκρατικό και δίκαιο τρόπο προσλήψεων με αντικειμενικά κριτήρια και ενδυνάμωση των τίτλων σπουδών δώστε μας τη δυνατότητα αυτή. Ευχαριστώ