• Σχόλιο του χρήστη 'Παναγιωτίδης Παναγιώτης' | 16 Νοεμβρίου 2009, 03:50

    Σχετικά με την αυξημένη μοριοδότηση των μεταπτυχιακών που προβλέπεται απο το σχέδιο Νόμου για τις προσλήψεις έχω να επισημάνω τα εξής: Πιστεύω ότι θα πρέπει να υπάρχει μια ισορροπημένη σχέση ανάμεσα στην μοριοδότηση εργασιακής εμπειρίας και μεταπτυχιακών. Η υπερβολική μοριοδότηση των μεταπτυχιακών τίτλων σε βάρος της εμπειρίας θα οδηγήσει σε μαζική πρόσληψη στο Δημόσιο ατόμων με πάρα πολύ αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα για θέσεις η πλειονότητα των οποίων δεν δικαιολογεί τέτοια υπέρμετρα εξειδικευμένη γνώση. Επειδή και εγώ ο ίδιος είμαι διορισμένος στο Δημόσιο με διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (μετά από μακροχρόνια απασχόλησή μου και στον ιδιωτικό τομέα και με δύο πτυχία)έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι είναι μεν επιθυμητή η πρόσληψη ατόμων με γνώσεις αλλά εξίσου αναγκαία είναι και τα άτομα με προηγούμενη εργασιακή εμπειρία και ιδιαίτερα όταν η εμπειρία αυτή προέρχεται από τον ιδιωτικό τομέα.Έχω διαπιστώσει ότι τα τελευταία χρόνια με την μοριοδότηση της εμπειρίας (που την θεωρώ ένα πολύ σωστό μέτρο)έχουν προσληφθεί στο Δήμόσιο αξιόλογα άτομα με διαφορετική κουλτούρα και νοοτροπία σε σχέση με το μέσο Δημόσιο Υπάλληλο που μέχρι τώρα γνωρίζαμε.Αυτό δεν είναι τυχαίο καθόσον τα άτομα αυτά στην πλειοψηφία τους φέρνουν μαζί τους στις νέες τους θέσεις τις γνώσεις και τις συμπεριφορές πού απέκτησαν από την προηγούμενη εργασία τους στην ελεύθερη αγορά.Το όλο πρόβλημα στο Δημόσιο έγκειται στο ότι δεν μπορεί να χειριστεί σωστά ένα τόσο αξιόλογο εργατικό δυναμικό. Αυτό πιστεύω οφείλεται στο ότι η πλειονότητα των Δημοσίων Υπηρεσιών δεν έχει ουσιαστικά μπεί ακόμη στην ηλεκρονική εποχή. Σκεφθείτε ότι υπάρχει πληθώρα Δημοσίων Υπηρεσιών στις οποίες ένας υπολογιστής αντιστοιχεί σε πέντε εργαζόμενους !!! ή και ακόμη χειρότερα υπάρχουν Υπηρεσίες που δεν έχουν καθόλου υπολογιστές!!!Πως ,λοιπόν,κάτω από αυτές τις συνθήκες να αποδώσει κάποιος στην εργασία του και πολύ περισσότερο πώς να εξυπηρετηθεί ο πολίτης!! Για να μήν αναφερθούμε και στις άλλες αδυναμίες του Δημόσιου τομέα που αποτελούν τροχοπέδη στην όποια κολοπροαίρετη προσπάθεια βελτίωσης της κατάστασης επιδιώκεται να γίνει.Χρειάζεται ,λοιπόν,να επενδυθούν χρήματα και να υπάρξει αλλαγή νοοτροπίας. Η εξεύρεση χρημάτων είναι αρμοδιότητα της Πολιτείας στην προσπάθεια όμως με κατεύθυνση την αλλαγή της νοοτροπίας μπορεί μεταξύ των άλλων να συμβάλλει και η πρόσληψη ατόμων με τα ανωτέρω εργασιακά προσόντα.Για τους παραπάνω λόγους πιστεύω ότι πρέπει να υπάρξει εξισορροπημένη μοριοδότηση μεταξύ εργασίας και πτυχίων που να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες του Δημοσίου.Η συσσώρευση ατόμων με MASTER και διδακτορικά για θέσεις εργασίας που απο την φύση τους απαιτούν πολύ λιγότερα προσόντα παραβλέπει τις αντικειμενικές ανάγκες.Η πρότασή μου αυτή δεν αποβλέπει στο να εξοστρακισθούν απο τους διαγωνισμούς άτομα με μεταππτυχιακούς τίτλους (μια τέτοια πρόταση θα ήταν άλλωστε εντελώς ανόητη και ανεδαφική)αλλά να τοποθετηθούν τα πράγματα στις σωστές τους διαστάσεις.Η λελογισμένη μοριοδότηση των μεταπτυχιακών επιβάλλεται γιατί το Δημόσιο έχει ανάγκη τέτοιων ατόμων αλλά μέσα στα πλαίσια που οι ανάγκες του απαιτούν.Ένα άλλο επίσης θέμα που σχετίζεται με τα παραπάνω είναι και η ισάξια μοριοδότηση μεταπτυχιακών που δεν είναι συναφή με το αντικείμενο της θέσης με τα μεταπτυχιακά που έχουν συνάφεια με την θέση.Αφού οι Ακαδημαϊκές γνώσεις που παρέχουν αυτά τα μεταπτυχιακά δεν πρόκειται να προσφέρουν βοήθεια στον συγκεκριμένο υπάλληλο κατά την άσκηση της εργασίας του ούτε άλλωστε να βοηθήσουν σε κάτι την Υπηρεσία γιατί να μοριοδοτούνται το ίδιο με τα συναφή.Το μόνο αποτέλεσμα που θα επιφέρουν είναι (εφόσον ο υποψήφιος προσληφθεί) να του χορηγησούν ένα έξτρα επίδομα μεταπτυχιακού "τιμής ένεκεν". Η μοριοδότηση , λοιπόν,μεταπτυχιακών μη συναφών με τη θέση επιβάλλεται να γίνει (για λόγους ηθικής τάξης)αλλά να είναι πολύ μικρότερη σε σχέση με ένα συναφές μεταπτυχιακό.Άλλωστε ένα δεύτερο πτυχίο με συνάφεια θα ήταν πρακτικά πιό χρήσιμο (κατά την εκτέλεση της εραγσίας του υπαλλήλου) από ένα μη συναφές μεταπτυχιακό και επομένως θα έπρεπε να μοριοδοτείται παραπάνω (επ΄ ευκαιρία θα ήθελα να σας επισημάνω για άλλη μια φορά - όπως και σε προηγούμενο σημείωμα-την άνιση μεταχείριση που υφίστανται οι υποψήφιοι που είναι κάτοχοι συγχρόνως πτυχίου ΑΕΙ & ΤΕΙ συναφή και τα δυο με την θέση που επιδιώκεται η κάλυψή της & στα οποία δεν μοριοδοτείται καθόλου το δεύτερο πτυχίο αν και είναι της αυτής εκπαιδευτικής βαθμίδας & σε αντίθεση με ότι συμβαίνει με τα πτυχία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης). Για όλους αυτούς τούς λόγους πιστεύω ότι θα επανεξετασθεί το ζήτημα των μεταπτυχιακών για να τεθεί στις σωστές του βάσεις.Ακόμη θα ήθελα να επισημάνω οτι είναι ορθή η απόφαση της εφαρμογής του test δεξιοτήτων γιατι πιστεύω ότι συμβάλλει στο να προσληφθούν άτομα με ευρύτητα εγκυκλοπαιδικών γνώσεων και δυνατοτήτων πολλές εκ των οποίων θα τούς φανούν χρήσιμες κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους ως Δημοσίων Υπαλλήλων.