• Σχόλιο του χρήστη 'Χάρης Μπασδέκης' | 16 Νοεμβρίου 2009, 11:01

    1). Δεν αντιλαμβάνομαι το σκεπτικό της κατάργησης της μοριοδότησης στον δεύτερο μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών. Το ένα ή τα δυο επιπλέον έτη σπουδών για την απόκτηση μιας επιπλέον εξειδίκευσης θεωρείτε ότι θα πρέπει να τιμωρείται αντί να επιβραβεύεται? Δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει της προσοχής ότι ζούμε στην εποχή της κοινωνίας της γνώσης. Η γνώση είναι αυτή που σύμφωνα με τα ενδογενή υποδείγματα μεγέθυνσης θα ωθήσει στη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών για τη δημιουργία καινοτομικών δραστηριοτήτων και αύξησης των ρυθμών οικονομικής μεγέθυνσης. Με αυτό τον τρόπο που προτείνετε αντί να συμβάλλουμε στη διάχυση της γνώσης τη φυλακίζουμε. Εξάλλου εσείς κύριε υπουργέ είχατε μιλήσει για επιβράβευση των κατόχων μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων σπουδών. Η αύξηση στη μοριοδότηση του μεταπτυχιακού τίτλου και του διδακτορικού με βρίσκει σύμφωνο. Επίσης θα πρέπει να σας τονίσω ότι εγώ δεν κατέχω δεύτερο μεταπτυχιακό τίτλο – αλλά ένα μεταπτυχιακό και ένα διδακτορικό στις οικονομικές επιστήμες - για να θεωρηθώ ότι ενδιαφέρομαι για την πριμοδότηση του εαυτού μου. 2). Δεν μπορώ επίσης να αντιληφθώ με ποιο σκεπτικό κινείστε προς αύξηση της μοριοδότησης των βασικών πτυχίων. Πιο συγκεκριμένα διάβασα στο φύλο της εφημερίδας ¨Νέα¨ της Πέμπτης 12/11/2009 ότι σκέπτεστε να αυξήσετε το συντελεστή πολλαπλασιασμού του βαθμού του πτυχίου από 100 σε 110. θα προσπαθήσω να γίνω πιο σαφής για αυτή μου την διαφωνία. Στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο μέσος όρος των αποφοίτων ανέρχεται στο 6,4. Αντιστοίχως ο μέσος όρος των αποφοίτων του τμήματος Οικονομικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πάντειου Πανεπιστημίου είναι στο 8. Ανάλογους πολύ υψηλούς μέσους όρους αποφοίτων συναντάμε και στις περισσότερες οικονομικές σχολές των περιφερειακών πανεπιστημίων. Δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει της προσοχής ότι η βάση εισαγωγής στις οικονομικές σχολές του Πανεπιστημίου Αθηνών, της ΑΣΟΕΕ, του Πανεπιστημίου του Πειραιά ή των Πανεπιστημίων που εδρεύουν στη Θεσσαλονίκη είναι πολύ υψηλότερες από τα υπόλοιπα Πανεπιστήμια και σχολές που σας ανέφερα. Θεωρείτε ότι οι απόφοιτοι των περιφερειακών σχολών της Παντείου ή των περιφερειακών πανεπιστημίων είναι καλύτεροι ή μήπως οι υπηρεσίες που προσφέρουν οι εν λόγω πανεπιστημιακές σχολές είναι πολύ πιο ποιοτικές ή μήπως ότι το Ακαδημαϊκό προσωπικό αυτών των σχολών είναι πολύ πιο καταρτισμένο ακαδημαϊκά και ερευνητικά? Αν πάντως κρίνουμε βάση των βιογραφικών οι διαφορές στις περγαμηνές δεν φαίνεται να γέρνουν τη ζυγαριά υπέρ των σχολών της Παντείου ή των περιφερειακών πανεπιστημιακών σχολών. Μήπως θα πρέπει να γίνει πρώτα αξιολόγηση των Πανεπιστημιακών μονάδων και τμημάτων και μετά να ασχοληθούμε με την αλλαγή στη μοριοδότηση των βασικών πτυχίων σπουδών? Μήπως θα πρέπει να απομακρυνθούμε από τη βαθμοθηρία γενικότερα? Βρίσκομαι καθημερινά με φοιτητές που εργάζονται και σπουδάζουν ταυτόχρονα. Πολλοί από αυτούς τους φοιτητές πιθανόν να μην έχουν πολύ υψηλούς βαθμούς και επαίνους. Μήπως όμως αξίζουν περισσότερα? Μήπως ο βαθμός του πρώτου πτυχίου θα έπρεπε να παίρνει συγκεκριμένο ποσοστό μοριοδότησης , όπως τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά? Μήπως μέσω της προσπάθειας μείωσης της αναξιοκρατίας οδηγούμαστε ασυναίσθητα σε κοινωνική διαφοροποίηση? Αυτά είναι μερικά πολύ λεπτά ζητήματα, λεπτές διαχωριστικές γραμμές που δεν θα πρέπει να προσπερνάμε απαρατήρητα.