Αρχική Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’Άρθρο 7 Αρμοδιότητες και υποχρεώσεις των δήμωνΣχόλιο του χρήστη Γιούλα Πιπιλή | 19 Μαΐου 2021, 15:25
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 7: Αρμοδιότητες και υποχρεώσεις των Δήμων 🟥Παρ. 5 (α) Στην πράξη, τα φοβικά αδέσποτα ζώα περισυλλέγονται από τους εθελοντές που αφιερώνουν πολλές ώρες, καθημερινά, επί μήνες για την προσέγγιση των ζώων αυτών. Είναι περίπου αδύνατη η περισυλλογή τους από άγνωστα σε αυτά άτομα π.χ. σε περιοχές με δασικές εκτάσεις. ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ Να προστεθεί: «Η περισυλλογή των ζώων θα οργανώνεται με την συμβολή των τοπικών φιλοζωικών ομάδων ή και εθελοντών κατοίκων, που γνωρίζουν και φροντίζουν τα ζώα αυτά.» 🟥Παρ. 5 (β) Αναφέρεται: «Τα ζώα που περισυλλέγονται επειδή περιφέρονται σε δημόσιους χώρους ελέγχονται για ηλεκτρονική σήμανση:» Εξ´ορισμού τα επανενταγμένα αδέσποτα ζώα ζουν και περιφέρονται σε δημόσιους χώρους. Θα πρέπει να σκανάρονται στον δρόμο οι σκύλοι, να ελέγχεται εάν είναι καταχωρισμένο το τσιπ, εάν είναι καταχωρισμένο στον Δήμο το ζώο να ενημερώνονται οι τοπικές εθελοντικές ομάδες και εθελοντές που γνωρίζουν και φροντίζουν τα ζώα και αναλόγως να περισυλλέγονται ή όχι, ή να μεταφέρονται πίσω στο σημείο όπου ζουν και φροντίζονται εάν έχουν απομακρυνθεί, ή τα έχουν απομακρύνει κάποιοι που ενοχλούνται από αυτά. Δεν μπορεί επειδή απλά είναι σε δημόσιο χώρο να περισυλλέγονται οι αδέσποτοι σκύλοι. Είναι τραυματικό για τα ζώα που είναι ήδη στειρωμένα και επανενταγμένα να περισυλλέγονται συνεχώς και ανέφικτο να περισυλλεγούν όλοι οι αδέσποτοι σκύλοι και γάτες. Επιπλέον επειδή γίνονται ψευδείς καταγγελίες για επιθετικότητα των αδέσποτων σκύλων ώστε να απομακρυνθούν τα ζώα από τις υπηρεσίες των Δήμων, θα πρέπει να γίνεται διερεύνηση των καταγγελιών και να υπάρχουν κυρώσεις σε όσους ψεύδονται, ή φέρονται επιθετικά στα ζώα ώστε να προκαλέσουν την βίαιη αντίδραση τους. 🟥5. Παρ. 5 (βα) Είναι λάθος να «θεωρούνται αυτόματα αδέσποτα» τα ζώα χωρίς σήμανση για τους εξής λόγους: Α. Τα ζώα μπορεί να είναι χαμένα ή κλεμμένα Β. Υπάρχουν διοικητικές κυρώσεις για τον ιδιοκτήτη δεσποζόμενου ζώου που δεν έχει σημάνει το ζώο του, άρα ο νόμος αναγνωρίζει ιδιοκτήτη και για τα μη σημασμένα δεσποζόμενα ζώα. Αρθρο 22, παράβαση α/α 6, πρόστιμο 300€ Γ. Μπορεί να έχουν καταχωρισμένο μικροτσίπ τα ζώα, που πλέον δεν σκανάρεται. Δ. Μπορεί να έχουν μικροτσίπ από άλλη χώρα που δεν σκανάρεται με τα εγχώρια σκάνερ. Ε. Μπορεί να είναι ελαττωματικό το σκάνερ που χρησιμοποιήθηκε και να μην ανιχνεύει το μικροτσίπ, να έχει μετακινηθεί το μικροτσίπ και να μην είναι πλέον στον τράχηλο, να είχε τοποθετηθεί στην δεξιά πλευρά αντί για την αριστερή κτλ, πράγματα τα οποία έχουν συμβεί πάρα πολλές φορές και με σκανάρισμα με άλλο σκάνερ ή από άλλο άτομο, να ανιχνεύεται το μικροτσίπ. Ζ. Μπορεί να μην καταχωρίστηκαν τα στοιχεία στο σύστημα του Πανελληνίου Κτηνιατρικού Συλλόγου όταν οι κτηνίατροι έστελναν τα στοιχεία του ιδιοκτήτη με συστημένες επιστολές και ο ιδιοκτήτης να μην το γνωρίζει. Η. Μπορεί να ήταν στα καταχωρισμένα στοιχεία που χάθηκαν κατά την μεταφορά του αρχείου από τον ΠΚΣ στο ΥΠΑΑΤ και ο ιδιοκτήτης να μην το γνωρίζει. Θ. Μπορεί να έχει αφαιρεθεί το τσιπ για δόλιους σκοπούς & όχι από τον ιδιοκτήτη. 🟥Παρ. 5 (βαα) Πρέπει να προηγείται προσπάθεια ανεύρεσης του ιδιοκτήτη και της ιστορίας του ζώου προ της στείρωσης, ειδάλλως να γίνεται υπέρηχος προτού εγχειριστούν τα θηλυκά ζώα, ώστε να βεβαιώνεται ότι δεν είναι ήδη στειρωμένα. Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις όπου εθελοντές και κάτοικοι είχαν στειρώσει ιδιωτικά στο παρελθόν αδέσποτα ζώα και δεν είχε τοποθετηθεί τσιπ, γιατί δεν είχαν προγράμματα οι Δήμοι. Είναι απαραίτητη η συνεννόηση με εθελοντές και κατοίκους κάθε περιοχής που γνωρίζουν τα αδέσποτα. 🟥Παρ. 5 (βαγ) Η κτηνιατρική εξέταση από έναν κτηνίατρο δεν είναι επαρκής για να χαρακτηριστεί ένα ζώο «επικίνδυνο ζώο συντροφιάς» ή ότι πάσχει από ανίατη ασθένεια, ώστε να ευθανατωθεί. Όπως και στους ανθρώπους, γίνονται συχνά λανθασμένες διαγνώσεις και στα ζώα. Επιπλέον στο άρθρο 7, παρ. 9, αναφέρεται ότι η πενταμελής επιτροπή παρακολούθησης λαμβάνει τις αποφάσεις για την ευθανασία ενός ζώου. Λανθασμένα αναφέρεται στο κείμενο στις παραγράφους 9 και 10 ότι η Επιτροπή είναι της παρ. 7, ενώ είναι της παρ. 8. ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ Θα πρέπει να γίνεται έρευνα αν το ζώο έχει ιδιοκτήτη, ενημέρωση των εθελοντών της περιοχής, να υπάρχει γνωμάτευση από δεύτερο κτηνίατρο για τις ασθένειες και ομόφωνη συμφωνία της πενταμελούς επιτροπής του Δήμου προτού ευθανατωθεί ένα ζώο. 🟥Παρ. 5 (βαδ) Καταφύγια αδειοδοτημένα δεν υπάρχουν αρκετά, οπότε στην πράξη είναι ανεφάρμοστη αυτή η παράγραφος. 🟥Παρ. 5 (βαε) Τα ζώα μετακινούνται, δεν μένουν στο σημείο που θα τα επανεντάξει κάποιος. Επιπλέον πάρα πολλά αδέσποτα φροντίζονται από εθελοντές και κατοίκους και η μεταφορά μακριά τους στερεί την φροντίδα αυτή, που είναι κατά της ευζωίας τους και κατά του άρθρου 2, παρ.2. Τα ζώα πρέπει να επανεντάσσονται μόνο μετά από συνεννόηση με αυτούς που τα φροντίζουν. Είναι μεγάλο το πρόβλημα που δημιουργείται για τα ζώα από την έλλειψη ενημέρωσης για τις εντάξεις και τις επανεντάξεις, είτε από Δήμους είτε από φιλοζωικές οργανώσεις άλλων περιοχών. Για παράδειγμα, η Ελληνική Φιλοζωική Εταιρεία που έχει συμβάσεις με την ΝΕΑ ΟΔΟ ΑΕ, την ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ και το αεροδρόμιο και έδρα στο Κορωπί, δεν ενημερώνει τους Δήμους Κηφισιάς και Διονύσου για τα ζώα που παραλαμβάνει που βρέθηκαν στην εθνική οδό στα όρια των Δήμων αυτών και τα επανεντάσσει κατά βούληση, ακόμα και σε άλλους Δήμους με αποτέλεσμα να χάνονται τα ίχνη τους. Ενδεικτικά: https://www.facebook.com/255856921489725/posts/842898499452228/ 🟥Παρ. 5 (ββ) Η επαναφορά θα πρέπει να γίνεται μόνο μετά από συνεννόηση με τις τοπικές φιλοζωικές ομάδες και εθελοντές που γνωρίζουν τα ζώα, ώστε να μην στερηθούν τα ζώα την φροντίδα αλλά ούτε και την παρέα των άλλων σκύλων με τους οποίους ζούσαν. 🟥Παρ. 5 (γ) Α. Θα πρέπει να επιτρέπεται και η δυνατότητα σύμβασης φιλοξενίας των Δήμων με αδειοδοτημένα ιδιωτικά ενδιαιτήματα, ή προσωρινής φιλοξενίας από δημότες, διότι δεν υπάρχουν αρκετά δημοτικά ή διαδημοτικά καταφύγια. Β. Ζώα που βρέθηκαν ως κουτάβια ή γατάκια και μεγάλωσαν σε καταφύγιο ή άλλο προστατευμένο περιβάλλον, εάν επανενταχθούν, δεν γνωρίζουν πως να βρουν μόνα τους τροφή και νερό και κινδυνεύουν άμεσα να σκοτωθούν από αυτοκίνητα. Οι γάτες μπορούν να στειρωθούν, αλλά τα κουτάβια είναι νωρίς να στειρωθούν 5 μηνών. Η επανένταξη νεαρών αστείρωτων σκύλων, εάν καταφέρουν να επιβιώσουν, θα οδηγήσει σε αύξηση του πληθυσμού των αδέσποτων σκύλων. 🟥Παρ. 5(δ) Δεν έχουν όλοι οι Δήμοι φιλοζωικά σωματεία και Μ.Κ.Ο, έχουν όμως οι περισσότεροι μεμονωμένους εθελοντές ή δίκτυα εθελοντών οργανωμένων σε ομάδες, ενώσεις κτλ που γνωρίζουν και φροντίζουν καθημερινά τα ζώα ανά περιοχές. Θα πρέπει να επιτρέπεται η παροχή τροφής από τους Δήμους στους εθελοντές που φροντίζουν τα αδέσποτα ζώα του Δήμου. 🟥Παρ. 5(ε) Και στην περίπτωση (ε) πρέπει να προστεθεί ότι είναι απαραίτητη η συνεννόηση με τους εθελοντές του Δήμου που γνωρίζουν και φροντίζουν καθημερινά τα ζώα. Εκπρόσωπος ΦΙΛΟΖΩΩΝ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΕΚΑΛΗΣ