Αρχική Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠΆρθρο 12 Έναρξη ισχύοςΣχόλιο του χρήστη ΚΩΣΤΑΣ (Συνταξιούχος Δ/ντής ευρύτερου Δημοσίου τομέα) | 16 Νοεμβρίου 2009, 12:35
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θα ήταν χρήσιμο να διευκρινιστεί ,αν αυτό είναι σχέδιο νόμου που θα κατατεθεί στη Βουλή ή θα ληφθούν υπόψη οι παρατηρήσεις των πολιτών ώστε να γίνει πιο ξεκάθαρο,πιο ουσιαστικό,πιο τίμιο και να περιλαμβάνει όλες τις κατηγορίες προσλήψεων όλων των Ελλήνων όπου όλοι είναι απαραίτητοι δηλ.ΥΕ,ΔΕ,ΤΕ,ΠΕ γιατί όπως φαίνεται εκ πρώτης όψεως δίνεται μεγαλύτερη έμφαση σε διδακτορικά και μεταπτυχιακά. Τα ανωτέρω, χρειάζονται προσοχή καθ’όσον μοιράζετε τους νέους ανθρώπους σε κατηγορίες δείχνοντας περισσότερη συμπάθεια και εύνοια στους έχοντες μεταπτυχιακά-διδακτορικά.Σας ενημερώνω ότι από της ιδρύσεως του Ελληνικού κράτους και μέχρι σήμερα η δημόσια διοίκηση δεν πάσχει από θέμα έλλειψης τέτοιου είδους τίτλων,αλλά από παρεμβάσεις πολιτικών οι οποίοι βολεύουν ημέτερους και χωρίς την καλύτερη οργάνωση του Δημόσιου τομέα η οποία δύσκολα θα γίνει στην χώρα μας επειδή δεν πιστεύω ότι θα υπάρξει πολιτική βούληση ώστε η κρατική μηχανή να λειτουργεί αυτόνομα ανεξαρτήτως κυβέρνησης. Άλλωστε έχουμε χιλιάδες παραδείγματα και από το κυβερνών κόμμα στο παρελθόν. Πως διασφαλίζεται η ανεξαρτησία και η τιμιότητα του ΑΣΕΠ; Είναι πολύ δύσκολο διότι κι αυτοί θα είναι άνθρωποι διαβλητοί και πιθανώς πιεζόμενοι από κάπου. Η πληθώρα προσλήψεων εστιαζόμενη στους προαναφερόμενους τίτλους θα επιφέρει συγκρούσεις,σύγχυση στις υπηρεσίες διότι οι κατοχοί τους θα πρέπει να έχουν διακριτούς ρόλους και ολιγομελή παρουσία σε θέσεις ευθύνης.Το υπόλοιπο προσωπικό δεν θα συμβιβαστεί με ανθρώπους διαφορετικού μορφωτικού επιπέδου και θα πρέπει σε πολλές δημόσιες υπηρεσίες και στις ΔΕΚΟ να αλλάξει με νομοθετική ρύθμιση το οργανόγραμμα το οποίο δεν προβλέπεται με αυτά που θέλετε να εφαρμόσετε. Επίσης σας υπενθυμίζω ότι ο μεγάλος αριθμός πτυχιούχων θα ανεβάσει το μισθολογικό κόστος,κάτι που μάλλον δεν το έχετε προβλέψει γιατί η οικονομία της χώρας καταρρέει. Πως θα γίνεται η αξιολόγηση μεταξύ ισότιμων μορφωτικά ατόμων;Η κατοχή τίτλων ανωτέρου και ανωτάτου επιπέδου δεν αποτελεί αυτοτελώς αποκλειστικό κριτήριο όσον αφορά την ικανότητα κάποιου να διευθύνει και να διοικήσει,επειδή αυτό συνδυάζεται με την προσωπικότητα του εκάστοτε προσώπου,τις ικανότητές του και από τον τομέα του κράτους που θα κληθεί να υπηρετήσει.Οι διάφοροι τομείς του δημοσίου είναι ανόμοια πράγματα κι όχι θέσεις για τακτοποίηση «ημέτερων». Κατά την προκήρυξη θέσεων θα πρέπει να καλύπτονται όλες οι κατηγορίες ειδικοτήτων αλλά και ιεραρχίας π.χ. Δ/ντής ΠΕ,Υπ/ντής ΠΕ,προιστάμενος ΤΕ,υπάλληλοι ΔΕ οι οποίοι θα έχουν την ανάλογη εξέλιξη.Σας αναφέρω,για παράδειγμα,τους αποφοίτους των σχολών υπαξιωματικών των ενόπλων δυνάμεων που μπορούν να φθάσουν μέχρι ενός συγκεκριμένου βαθμού ενώ οι σπουδαστές των σχολών αξιωματικών μπορούν να εξαντλήσουν την ιεραρχία.Οι διαθέτοντες τους ανωτέρω τίτλους αρμόζουν σε θέσεις καθηγητών ανωτάτων ιδρυμάτων,ερευνητών,καθηγητών ιατρικής,και διάφορων τομέων επιστημονικών οι οποίοι θα μπορούν να εργαστούν ως μελετητές,ειδικοί σύμβουλοι και γενικότερα σε εξειδικευμένες θέσεις και όχι ως απλοί υπάλληλοι ή υπεύθυνοι σε διάφορες θέσεις με μισθό 1200-1500 μηνιαίως,για παράδειγμα. Για να πάρει κανείς τέτοιους τίτλους, θα πρέπει να έχει οικονομική ευχέρεια γιατί τα έτη φοίτησης είναι αρκετά και είναι αμφίβολο πότε θα αποσβέσει τα κόστη μακροχρόνιων και απαιτητικών σπουδών. Στο άρθρο 4 οι περιπτώσεις ια,ιβ ,ιγ της παρ.8 του άρθρου 17 του άρθρου 17 του ν.2190/94 δεν πρέπει να καταργηθούν γιατί δεν είναι τίμια η αντιμετώπιση ενός νεου που έχει ομοειδή προυπηρεσία,να του αφαιρούνται αρκετά χρόνια από την εμπειρία χάνοντας την θέση που δικαιούται.Πρέπει να αναγνωριστεί επαγγελματικά και να προστεθεί σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν.3051/02 δίπλωμα μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του ΟΕΕΚ 12μηνης τουλάχιστον φοίτησης επειδή η ίδρυση του ΟΕΕΚ από το Υπουργείο Παιδείας έγινε με σκοπό την εξειδίκευση σε πολλά γνωστικά αντικέιμενα,ειδ’άλλως δεν υπάρχει λόγος υπαρξής του όταν το ίδιο το κράτος ιδρύει κρατικές σχολές αλλά δεν αναγνωρίζει εμπράκτως την λειτουργία τους. Σχετικά με το άρθρο 5 για την σειρά κατάταξης που αφορά διορισμό-πρόσληψη προσωπικού οι συμμετέχοντες να έχουν εμπειρία εργασιακή (εκτός stage,δελτία παροχής υπηρεσιών) από το δημόσιο τομέα(συμβασιούχοι κανονικοί) όσον αφορά το δημόσιο και βεβαίωση ασφαλιστικού φορέα για τον ιδιωτικό τομέα. Στο νομοθέτημα δεν αναφέρεται κάτι για θέσεις και μοριοδότηση παραμεθορίων περιοχών.Δεν θα πρέπει όμως να μοριοδοτούνται μόνο οι κάτοικοι των περιοχών αυτών αλλά και ΟΤΑ μέχρι 10,000 κατοίκους όπου εκεί στο κάτω-κάτω βρίσκεται η μόνιμη κατοικία τους και να αποκλέιονται οι υπόλοιποι οι οποίοι υπογράφουν απλώς μια δήλωση δέσμευσης για δεκαετή υπηρεσία. Τέλος σύμφωνα με τα δημοσιεύματα εφημερίδων,οι συμβασιούχοι που εργάζονται στο Δημόσιο με οποιαδήποτε μορφή εργασίας είναι πάνω από 120,000 άτομα. Θα ήταν καλό για την στελέχωση του κράτους και την μείωση της ανεργίας,χωρίς αυξημένο κόστος,να προσληφθούν ως μόνιμοι σταδιακά οι 70,000 προκειμένου να επιτευχθεί η ουσιαστική λειτουργία και οργάνωση του κράτους και να υλοποιηθεί η πολιτική βούληση της κυβέρνησης.