• Σχόλιο του χρήστη 'ΙΩΑΝΝΑ' | 16 Νοεμβρίου 2009, 14:31

    Κατ΄ αρχήν να υποβάλλω ταπεινά τα θερμά μου συγχαρητήρια που επιτέλους και μάλιστα κατά προτεραιότητα αποφάσισε μία κυβέρνηση να ασχοληθεί με το φλέγον θέμα των προσλήψεων. Σίγουρα όταν γίνεται κάτι θα έχει και κάποια αρνητικά. Στο σύνολο όμως το όλο νομοσχέδιο ακόμα και όπως είναι έχει έναν αέρα δικαιοσύνης και αξιοκρατίας. Στα όσα σχόλια διάβασα έβγαλα το συμπέρασμα ότι κι εδώ έχουμε να βαθμολογήσουμε (μοριοδοτήσουμε) επιμέρους παράγοντες ποσοτικά και ποιοτικά. Και ναι μεν το ποσοτικά είναι απλά μαθηματικά, το ποιοτικά όμως θα πρέπει να αναζητηθούν και να αναμορφωθούν στη βάση τους. Θα κάνουν κι αλλού καλό. Ας μπουν αυστηρότερα κριτήρια και υποχρεωτικές εξετάσεις στα βασικά μαθήματα ειδικότητας όλων όσων επιθυμούν αναγνώριση των πτυχίων τους που απέκτησαν στην αλλοδαπή. Θα το σκεφτούν άλλη μια φορά όταν θα φύγουν π.χ. για τη Βουλγαρία όταν ξέρουν ότι το πτυχίο που θα πάρουν εκεί θα έχει αξία μόνο άμα περάσουν τις πρόσθετες εξετάσεις μετά εδώ. Όσον αφορά στα μεταπτυχιακά η διάκριση για τη μοριοδότησή τους θα πρέπει σαφώς να βασίζεται στη συνάφειά τους με το αντικείμενο του υποψηφίου (ένας λόγος παραπάνω γιατί ζούμε στην εποχή της εξειδίκευσης). Να μοριοδοτούνται το ίδιο όλα τα συναφή με το αντικείμενο μεταπτυχιακά αλλά - ας μην υποτιμάμε τον μόχθο για την απόκτηση γνώσης - να μοριοδοτείται και με κάποιο συντελεστή ή κατά το ήμισυ οποιοσδήποτε μεταπτυχιακός τίτλος μη συναφής με το αντικείμενο. Θέμα διάκρισης των μεταπτυχιακών τίτλων μεταξύ μονοετούς και διετούς δεν υπάρχει. Οπωσδήποτε όταν ένα Πανεπιστήμιο παίρνει την έγκριση για τη διεξαγωγή του τάδε μεταπτυχιακού προγράμματος έχει υποβάλει προς αξιολόγηση νωρίτερα σε κάποια Αρμόδια Αρχή τις προδιαγραφές, δηλαδή ποιούς και με ποια προσόντα θα δεχθεί, πόσες ώρες, ποια μαθήματα κλπ. κι επίσης εξαρτάται κι από τη διαθεσιμότητά του σε χώρους. Οι προδιαγραφές για να είναι ποιοτικά ισότιμα θα πρέπει να ληφθούν υπόψη σ΄ εκείνον τον Φορέα κι όχι στο νόμο για τις προσλήψεις. Ποια η διαφορά στην ισοτιμία δύο μεταπτυχιακών τίτλων που αποκτήθηκαν ο ένας ύστερα από υποχρεωτική παρακολούθηση μαθημάτων τρεις ώρες κάθε μέρα και ο άλλος ύστερα από υποχρεωτική παρακολούθηση δύο-τριών ωρών δυο –τρεις φορές την εβδομάδα;