Αρχική Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠΆρθρο 6 Τεστ δεξιοτήτωνΣχόλιο του χρήστη Γεωργία | 16 Νοεμβρίου 2009, 15:21
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θα ήθελα να εκφράσω ότι αποτελεί ευχάριστη έκπληξη η συμμετοχή μας σε αυτή την διαβούλευση στην νομοθετική πρωτοβουλία «Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠ» που ελπίζω να μην είναι, όπως πολλά άλλα, για τα «μάτια του κόσμου». Με δεδομένο ότι αποτελούμαστε από μια γενιά νέων που οι «άριστοι» με βάση τα κριτήρια τυπικών προσόντων, είναι κάτι συνηθισμένο, θεωρώ υποχρέωση μου να παρουσιάσω εν ολίγοις το πλαίσιο δημιουργίας του, η παρακάτω περιγραφή αφορά τους μικρομεσαίους-για την άρχουσα τάξη το μέλλον ήταν προδεδιαγραμένο και ευοίωνο: 1. όταν ήμασταν μαθητές μας λέγανε διαβάστε πάρτε πτυχίο για να βρείτε μια καλή δουλειά. Οι γονείς μας, με στερήσεις μας πήγαν φροντιστήριο, μάθαμε και λίγα αγγλικά. Συμπέρασμα 1: εάν δεν πηγαίναμε φροντιστήριο, η πλειοψηφία από τους σημερινούς πτυχιούχους δεν θα είχε την δυνατότητα να δώσει εισαγωγικές εξετάσεις, δεν θα είχε πτυχίο κοκ. Ως ανήλικοι ήδη αντιμετωπίζουμε την ανεπάρκεια του κράτους να μας παρέχει ένα ολοκληρωμένο σύστημα παιδείας. 2. Τα καταφέραμε, είμαστε στο πανεπιστήμιο... αλλά δεν χρειάζεσαι ένα μεταπτυχιακό; Ελλάδα ή εξωτερικό; Μάλλον Ελλάδα γιατί εξωτερικό είναι το κόστος μεγάλο (για εμάς τους μικρομεσαίους). Και Proficiency; Και ομολογώ ότι ναι μεν η δύναμη της γνώσης μας κάνει να θέλουμε να εμβαθύνουμε περισσότερο στο γνωστικό αντικείμενο που μας ενδιαφέρει αλλά θέλουμε και να ζήσουμε. Συμπέρασμα 2: τελικά θέλει ακόμη περισσότερη προσπάθεια η διαδρομή προς την ανεύρεση αξιοπρεπούς εργασίας που μπορεί να εξασφαλίζει μια ποιοτική ζωή. 3. Πήραμε πτυχίο, proficiency.. Κάναμε και το μεταπτυχιακό...που θέλει χρόνο και έχει και κόστος. Νιώθουμε καλά σε επιστημονικό επίπεδο και ικανοί, με όρεξη για προσφορά. Αλλά το δημόσιο ζητάει ecdl, test δεξιοτήτων…. σε λίγο καιρό θα κάνουν και διαγωνισμό χορού και θα δίνουν μόρια. Είναι προφανές ότι τα περισσότερα από αυτά που ζητούνται στον ΑΣΕΠ ενισχύουν τον ιδιωτικό τομέα (φροντιστήρια πληροφορικής, τεστ δεξιοτήτων, ξένων γλωσσών). Κανείς δεν θα είχε αντίρρηση για όλα αυτά εάν το ελληνικό σύστημα παιδείας τα πρόσφερε ΔΩΡΕΑΝ σε όλους.. αλλά ξέχασα «Δωρεάν Γεύμα» δεν υπάρχει σε αυτή την χώρα. Συμπέρασμα 3: όσο κι αν πιστεύεις ότι καλύπτεις τα «τυπικά» προσόντα όλο και κάτι καινούριο θα εμφανίζεται για να το αναιρεί αυτό. Το ίδιο το σύστημα έχει βρει μηχανισμούς αυτοαναίρεσης. Όσον για την αξιοπρεπή ζωή, ένα όνειρο απατηλό... 4. Και κάποιοι συνέχισαν για την απόκτηση διδακτορικού τίτλου. Η απόκτηση του απαιτεί αφοσίωση τουλάχιστον 3 χρόνια. Και τώρα κάποιος, προφανώς ανίδεος, ισοδυναμεί αυτή την προσπάθεια με 3 ώρες τεστ δεξιοτήτων. Είμαστε σοβαροί; Και σε απάντηση προς όσους λένε ότι το διδακτορικό μπορεί να αποκτηθεί δια της αλληλογραφίας απαντώ ότι μπορούν να αναπτυχθούν μηχανισμοί αξιολόγησης του όπως για παράδειγμα ανακοινώσεις σε συνέδρια, άρθρα σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά κτλ. Συμπέρασμα 4: Σε αυτή την χώρα πάντα το εύκολο θα νικάει το δύσκολο και ο πονηρός τον εργατικό.