Αρχική Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠΆρθρο 1 Έκταση εφαρμογήςΣχόλιο του χρήστη ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΡΟΥΤΣΟΣ, ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΟΕΥ Γ' | 16 Νοεμβρίου 2009, 17:39
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο προτεινόμενο άρθρο 1 προβλέπεται ότι μέσω ΑΣΕΠ προσλαμβάνεται "το πάσης φύσεως προσωπικό του Υπουργείου Εξωτερικών με εξαίρεση τους υπαλλήλους του διπλωματικού κλάδου και το επιτοπίως προσλαμβανόμενο προσωπικό του κλάδου της εξωτερικής υπηρεσίας του ίδιου Υπουργείου." Η διάταξη αυτή πιθανώς να δημιουργήσει νομικά προβλήματα, καθώς δεν περιλαμβάνει ως εξαιρούμενο πέραν του διπλωματικού και τον κλάδο των Υπαλλήλων Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ). Σημειωτέον ότι ο κλάδος αυτός στελεχωνόταν μέσω της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης (ΕΣΔΔ) μέχρι την κατάργησή του από την προηγούμενη κυβέρνηση κατά την τροποποίηση του Οργανισμού του Υπουργείου Εξωτερικών (ΥπΕξ) to 2007 (νόμος 3566/2007, ΦΕΚ 117Α', άρθρο 111). Επισημαίνεται ότι κατά τη συζήτηση στη Βουλή ο κλάδος ΟΕΥ δέχτηκε ανοίκεια επίθεση από στελέχη του τότε κυβερνώντος κόμματος με προεξάρχοντα τον κ. Π. Καμμένο που χρησιμοποίησε απαράδεκτους και απρεπείς χαρακτηρισμούς, ενώ η τότε μείζων αντιπολίτευση και νυν κυβέρνηση δεσμεύτηκε (βλ. σχετικά πρακτικά: http://www.oey.gr/site_v1/index.php?option=com_content&task=view&id=143&Itemid=39) για την επανασύσταση του κλάδου ΟΕΥ, μια υπόσχεση την υλοποίηση της οποίας αναμένουμε. Ενόψει λοιπόν της υλοποίησης της υπόσχεσης αυτής την οποία προσωπικά θεωρώ δεδομένη για λόγους ηθικούς (υπάρχει ρητή δέσμευση του ΠΑΣΟΚ ως αντιπολίτευσης και ο Πρωθυπουργός έχει επανειλημμένως διαβεβαιώσει ότι θα τηρήσει όλες τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει), αξιοκρατικούς (ο κλάδος ΟΕΥ στελεχώνεται μέσω των κατά κοινής ομολογία αντικειμενικών και αδιάβλητων εξετάσεων της ΕΣΔΔ) και πραγματικούς (οι παραγωγικοί φορείς συνεχώς τονίζουν την ανάγκη ύπαρξης και ενίσχυσης του κλάδου ΟΕΥ), η πρόβλεψη εξαίρεσης από τη διαδικασία του ΑΣΕΠ μόνο για το διπλωματικό κλάδο, αλλά όχι και για τον κλάδο ΟΕΥ πιθανώς να δημιουργήσει χωρίς λόγο νομικά προβλήματα στην αναμενόμενη υλοποίηση της υπεσχημένης ανασύστασης του κλάδου. Συνεπώς θα πρέπει να εξεταστεί προσεκτικά η σχέση της ρύθμισης αυτής: α) με το νόμο το ρυθμίζονται τη λειτουργία της ΕΣΔΔ και προβλέπει την ύπαρξη του (ανενεργού σήμερα) Τμήματος Υπαλλήλων ΟΕΥ β) με τον Οργανισμό του ΥΠΕΞ ώστε να αποφευχθούν νομοτεχνικά σφάλματα. Αν π.χ. η ρύθμιση παραμείνει ως έχει στο νομοσχέδιο, αλλά καταργηθεί το άρθρο 111 του Οργανισμού του ΥΠΕΞ δε θα υπάρχει αντίθεση μεταξύ τους, καθώς ο μεν υπό διαβούλευση νόμος του ΥΠΕΣ θα προβλέπει πρόσληψη όλων των κλάδων του ΥΠΕΞ πλην διπλωματικών (άρα και των ΟΕΥ) μέσω ΑΣΕΠ, ενώ ο Οργανισμός του ΥΠΕΞ και ο νόμος της ΕΣΔΔ θα προβλέπουν την πρόσληψή τους μέσω των εξετάσεων της ΕΣΔΔ;