• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΥΛΩΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ' | 20 Μαΐου 2021, 16:22

    ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΓΕΝΗ ΤΟΜΕΑ Δ/ΝΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΚΤΗΝΙΑΤΡΙΚΗΣ Π. Ε. ΧΑΝΙΩΝ Πληροφορίες : Μυλωνάκη Μαρία Ταχ. Δ/νση :Όαση Αγυιάς Ταχ. Κώδικας :73103 Τηλέφωνο : 2821346580 Ε-mail : milonaki@crete.gov.gr ΘΕΜΑ: Παρατηρήσεις επί του νομοσχεδίου «ΑΡΓΟΣ» Γενικές παρατηρήσεις στο σχέδιο νόμου για το νομοσχέδιο «ΑΡΓΟΣ»: - Τα προγράμματα διαχείρισης υπερπληθυσμού ζώων συντροφιάς συνδυάζονται πάντα με άλλα παράλληλα προγράμματα καταπολέμησης της λύσσας, λεϊσμανίωσης και άλλων ζωοανθρωπονόσων ή και νέων αναδυόμενων νοσημάτων, για την εφαρμογή των οποίων απαιτείται κτηνιατρική εκπαίδευση, αντίληψη και εμπειρία. Η παράδοση της αρμοδιότητας επιτήρησης της εφαρμογής των προγραμμάτων αδέσποτων ζώων και ζώων συντροφιάς σε άλλους φορείς που δεν διαθέτουν κτηνιατρικό προσωπικό, όπως η Δ/νση Οργάνωσης και λειτουργίας Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών, αναμένεται να έχει δυσμενείς συνέπειες και πιθανώς να οδηγήσει σε σοβαρούς κινδύνους για την Υγεία των ζώων, αλλά και τη Δημόσια Υγεία. Είναι αυτονόητο ότι η υγεία και η προστασία των ζώων πρέπει να παραμείνει υπό την επίβλεψη και τον έλεγχο των κατεξοχήν ειδικών επιστημόνων κτηνιάτρων. - Οι αρμόδιες Κτηνιατρικές Υπηρεσίες του ΥπΑΑΤ και των περιφερειών της χώρας, διαθέτουν κτηνιάτρους με κατάρτιση και πολύτιμη εμπειρία πολλών ετών στα προγράμματα, καταπολέμησης ζωοανθρωπονόσων (εχινόκοκκου, λύσσας, λεισμανίωσης κλπ). Θα ήταν δυνητικά επικίνδυνη για την Υγεία των Ζώων και τη Δημόσια Υγεία η μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων τους αλλού. - Η διαδικτυακή βάση δεδομένων καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους, η οποία αναπτύχθηκε πρώτα στον Πανελλήνιο Κτηνιατρικό Σύλλογο και στη συνέχεια στο ΥπΑΑΤ, για τη τεκμηρίωση τόσο της ιχνηλασιμότητας των ζώων συντροφιάς, όσο και την υγειονομικής τους κατάστασης, συνδέεται ενεργά με την υποστήριξη προγραμμάτων Υγείας των ζώων (κυρίως της λύσσας) και της ευζωίας και δεν αποτελεί απλά ένα ανεξάρτητο καταγραφικό σύστημά νομικού τύπου. Συνεπώς δεν πρέπει να μεταφερθεί σε άλλον, άσχετο με την υγεία και την ευζωία, δημόσιο οργανισμό, καθώς πρέπει να ενημερώνεται και να ελέγχεται από τους καθ΄ ύλην ειδικού επιστήμονες κτηνιάτρους Ειδικές παρατηρήσεις. • Άρθρο 5: Υποχρεώσεις ιδιοκτήτη δεσποζόμενου ζώου συντροφιάς Παράγραφος 1α: Η υποχρέωση για στείρωση ενός ζώου είναι υπέρ του δέοντος αυστηρή, θα μπορούσε δε να ερμηνευτεί και ως κακοήθης «ευγονική». Η στείρωση των ζώων συντροφιάς θα πρέπει να ενθαρρύνεται αλλά δεν πρέπει να επιβάλλεται δια νόμου. Εξάλλου, σε αρκετές χώρες της Ευρώπης (Σουηδία, Νορβηγία κ.α.) η στείρωση δια νόμου απαγορεύεται, εάν δεν υπάρχει κτηνιατρική ένδειξη (π.χ. λόγω πυομήτρας ή νεοπλασίας κλπ.). Παράγραφος 1 ζ: Η απαγόρευση του να μην μπορεί να δώσει το ζώο συντροφιάς του κάποιος σε κάποιον άλλο ακόμα και δωρεάν, αλλά θα πρέπει υποχρεωτικά να γίνει μέσω του δήμου με ανάρτηση για υιοθεσία ή από αδειοδοτημένους εκτροφείς και μόνο, ουσιαστικά δεν βγάζει νόημα. Ποινικοποιείται η οποιαδήποτε ερασιτεχινική εκτροφή ακόμα και σε ιδιοκτήτες που ήδη τηρούσαν και τηρούν τα προβλεπόμενα, από την ήδη ισχύουσα νομοθεσία. Η Αν. ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ Δ/ΝΣΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΚΤΗΝΙΑΤΡΙΚΗΣ Π.Ε. ΧΑΝΙΩΝ ΜΥΛΩΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ ΓΕΩΠΟΝΟΣ