Αρχική Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠΆρθρο 1 Έκταση εφαρμογήςΣχόλιο του χρήστη Παρτσαλίδου Παρθένα | 17 Νοεμβρίου 2009, 09:27
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τίτλος : Νομοθετική πρωτοβουλία «Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠ» Αντικείμενο : Άρθρο 1. Έκταση εφαρμογής Θέμα : Φορείς που υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος νομοσχεδίου Πρόταση : Οι Ανώνυμες Εταιρείες Ο.Τ.Α. που είναι πολυμετοχικές (Άρθρα 252 και 265 του Ν. 3463/06) δεν πρέπει να υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος νομοσχεδίου καθόσον δεν εντάσσονται στην έννοια των «μεικτών επιχειρήσεων» και προτείνεται η ρητή εξαίρεσή τους. Για το λόγο αυτό προτείνεται η τροποποίηση του δεύτερου εδαφίου του Αρθρου 1 ως ακολούθως : «Οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού, συμπεριλαμβανομένων και των αμιγών Δημοτικών ή Κοινοτικών κοινωφελών επιχειρήσεων (Αρθρο 254 του Ν. 3463/06), των μονομετοχικών ανωνύμων εταιρειών που συστήνονται για ειδικό σκοπό και ανήκουν αποκλειστικά σε έναν Ο.Τ.Α. (Αρθρο 266 του Ν. 3463/09) καθώς και των αμιγών Νομαρχιακών επιχειρήσεων (Αρθρο 76 του Π.Δ. 30/96). Τεκμηρίωση της πρότασης : 1. Το Αρθρο 265 του Ν. 3463/06 αναφέρεται σε πολυμετοχικές ανώνυμες εταιρείες ΟΤΑ, στις οποίες οι Δήμοι, οι Κοινότητες, οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις και οι λοιποί φορείς της Αυτοδιοίκησης κατέχουν την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου, ενώ το Αρθρο 266 αναφέρεται σε μονομετοχικές ανώνυμες εταιρείες που συστήνονται για ειδικό σκοπό και ανήκουν αποκλειστικά σε έναν ΟΤΑ. Από την περιγραφή των κανόνων οργάνωσης και λειτουργίας τόσο των κοινωφελών επιχειρήσεων ΟΤΑ (Αρθρα 254-258 του Ν. 3463/2006) όσο και των μονομετοχικών Δημοτικών και Κοινοτικών ανωνύμων εταιρειών (Αρθρο 266) προκύπτει ότι αυτές, ως αμιγείς επιχειρήσεις ενός ΟΤΑ, είναι άμεσα και στενά συνδεδεμένες με τους ΟΤΑ που τις δημιούργησαν και επομένως, ορθά η πρόσληψη προσωπικού προβλέπεται να γίνεται με βάση τις ισχύουσες για τους ΟΤΑ ρυθμίσεις (βλ. Αρθρα 257 και 258 για τις κοινωφελείς επιχειρήσεις και Αρθρο 266 για τις μονομετοχικές Δημοτικές και Κοινοτικές ανώνυμες εταιρείες). Αντίθετα, οι προβλέψεις του Αρθρου 265 του Ν. 3463/2006 για τις πολυμετοχικές ανώνυμες εταιρείες ΟΤΑ, συνάδουν με την ιδιαίτερη μορφή και το σκοπό των εταιρειών αυτών που είναι η ταχεία και αποτελεσματική αντιμετώπιση της αναπτυξιακής πρόκλησης της χώρας μας με κανόνες, ρόλους και μετρήσιμα αποτελέσματα. Ενόψει αυτού εκδόθηκε η προβλεπόμενη Κ.Υ.Α. στην παράγρ. 6 του Άρθρου 265 (Αριθμ. οικ. 53266/3-9-2009) η οποία, σέβεται τον ιδιαίτερο χαρακτήρα των πολυμετοχικών ανωνύμων εταιρειών Ο.Τ.Α. και προβλέπει οι προσλήψεις να γίνονται με Κανονισμό που έχει συγκεκριμένο περιεχόμενο και εγκρίνεται από το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) αυτών και όπου εξασφαλίζονται οι αρχές της ίσης μεταχείρισης, των ίσων ευκαιριών, της διαφάνειας και της αντικειμενικότητας. 2. Οι πολυμετοχικές ανώνυμες εταιρείες (εκτός δηλ. από τις μονομετοχικές Α.Ε. ειδικού σκοπού του άρθρου 266 του Ν. 3463/06): α. Λειτουργούν με καθαρά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και διέπονται από τον Νόμο περί Α.Ε. (Ν.2190/20 όπως ισχύει) με ανώτατα όργανα διοίκησης την Γενική Συνέλευση (Γ.Σ.) των μετόχων και το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) β. Η δραστηριοποίησή τους, σε σχέση με τα Εθνικά και Κοινοτικά Προγράμματα (τα οποία έχουν συγκεκριμένη χρονική περίοδο λειτουργίας και απαιτούν κατά την διάρκεια υλοποίησης τους διάφορες εξειδικευμένες ειδικότητες), επιβάλλει να έχουν ευελιξία στις ρυθμίσεις κύρια του προσωπικού τους, πράγμα που καθίσταται εντελώς ανέφικτο στα πλαίσια του υπόψη νομοσχεδίου, με συνέπεια να διαστρεβλώνεται ο λόγος και η ανάγκη σύστασής τους και τις καθιστά μη ανταγωνιστικές γ. Δεν επιχορηγούνται από το κράτος για κάλυψη των λειτουργικών τους δαπανών, δεν έχουν φορολογικές απαλλαγές και επομένως δεν διαφέρουν στα βασικά τους χαρακτηριστικά λειτουργίας από τις κοινές Α.Ε. δ. Δεν επιχορηγούνται άμεσα ή έμμεσα από Ο.Τ.Α. (παράγρ. 3 του Άρθρου 265, Ν.3463/06). Για τους λόγους αυτούς, πιθανή ένταξή τους στο υπόψη νομοσχέδιο θα έχει τα παρακάτω αρνητικά αποτελέσματα : • Δυσχέρεια υλοποίησης του έργου τους μια και μεταξύ των λόγων σύστασης είναι η ευελιξία στη δράση τους. • Μη απορρόφηση σημαντικών για τη χώρα μας Κοινοτικών πόρων. • Μη υλοποίηση προγραμμάτων τα οποία βρίσκονται σε εξέλιξη. Το γεγονός αυτό έλαβε υπόψη του, κατά τρόπο σαφή, ο Δημοτικός και Κοινοτικός Κώδικας (Ν. 3463/06) απηχώντας εξάλλου και την ομόθυμη άποψη της ΚΕΔΚΕ.