Αρχική Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’Άρθρο 1 Σκοπός – ΑντικείμενοΣχόλιο του χρήστη ΦΩΤΑΚΗ ΕΥΘΥΜΙΑ | 20 Μαΐου 2021, 19:49
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΘΕΜΑ : «Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς – Πρόγραμμα ΑΡΓΟΣ» Σας υποβάλουμε ορισμένες από τις απόψεις και τις παρατηρήσεις μας για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών ΑΡΓΟΣ, κατ' άρθρο. Άρθρο 2, παρ.10. Ιδιοκτήτης ζώου συντροφιάς να θεωρείται και εκείνος που επί μακρόν και επί αποδείξει φροντίζει και χρησιμοποιεί το ζώο για λόγους συντροφιάς, φύλαξης κτλ χωρίς απαραίτητα να είναι μόνιμα εντός της οικίας του ή να τον έχει καταχωρήσει στο ΕΜΖΣ. Στις περιπτώσεις αυτές υπεύθυνος για τη διαχείριση του ζώου θα είναι ο ιδιοκτήτης του και δεν θα φέρει καμία ευθύνη ο Δήμος. Άρθρο 2, παρ. 13. Να διευκρινιστεί τι θεωρείται απρόκλητη επιθετικότητα για τα ελεύθερα αδέσποτα ζώα καθότι ορισμένες ανθρώπινες δραστηριότητες (κίνηση με δίκυκλο, τρέξιμο) είναι εν δυνάμει προκλητικές για τα ζώα Άρθρο 2, παρ. 19. Να διαγραφεί η λέξη προσωρινή, καθότι η διαμονή των ζώων μπορεί να είναι και μόνιμη εάν υπάρχει χώρος στα καταφύγια ( λαμβάνοντας πάντα υπόψη τον αριθμό θέσεων που προβλέπονται από την άδεια λειτουργίας του), όπως αναφέρεται και παρακάτω στο σχέδιο νόμου. Άρθρο 3 παρ. 2, περ. β. Να ορισθεί ότι οι Δήμοι πρέπει είναι υπεύθυνοι μόνο για τους αδέσποτους σκύλους και τις αδέσποτες γάτες και όχι για όλα τα ζώα συντροφιάς του παραρτήματος Ι σύμφωνα με το αρ. 2, παρ.3. Οι Δήμοι είναι αδύνατον να έχουν εγκαταστάσεις και προσωπικό για ερπετά, πτηνά, τρωκτικά, νυφίτσες κα Άρθρο 3 παρ. 2, περ. β. Να προστεθεί ... τη συνεργασία -μετά από έγγραφη συμφωνία- με φιλοζωικά σωματεία ... Άρθρο 3 παρ. 2, περ. β. Το μητρώο καταφυγίων αναφέρεται στην παρ. 23 του άρθρου 2 και όχι του 3 του σχεδίου νόμου Άρθρο 4. Τα πληροφοριακά προγράμματα και οι έλεγχοι που απαιτούνται βάση του νόμου απαιτούν άμεση πρόσληψη προσωπικού τόσο διοικητικού όσο και επιστημονικού (ζωοτέχνη και κτηνίατρο) Άρθρο 5 παρ. 1, περ. α. Η υποχρέωση του ιδιοκτήτη για στείρωση καθώς και η επιβολή προστίμων να αρχίσει από την 1.9.2021. Δεν υπάρχει λόγος καθυστέρησης διότι στα δύο χρόνια καθυστέρησης θα υπάρξουν και νέοι αδέσποτοι σκύλοι και γάτες, προϊόντα εγκατάλειψης. Άρθρο 5 παρ.1 Παράδοση από ιδιοκτήτες δεσποζόμενων ζώων. Τα ζώα που διαβιούν σε σπίτια δεν έχουν μάθει να διαβιώνουν ως αδέσποτα. Να βεβαιώνεται η μόνιμη κατοικία του ιδιοκτήτη. Να εξασφαλίζεται η βεβαίωση μόνιμης κατοικίας μόνο με την επίδειξη του Ε1. Η υποχρέωση για την διαχείριση των δεσποζόμενων ζώων να είναι αποκλειστική ευθύνη των ιδιοκτητών και μόνο με εισαγγελική παρέμβαση και σε εξαιρετικές περιπτώσεις να επεμβαίνει και να παραλαμβάνει ζώα ο Δήμος. Άρθρο 5 παρ. 2. Να διαγραφεί η φράση –δεν έχει στειρώσει και σημάνει τα ζώα αυτά-. Ο πληθυσμός των ζώων στους Δήμους δεν παραμένει ο ίδιος καθότι τα ζώα μετακινούνται από Δήμο σε Δήμο ή εγκαταλείπονται με αποτέλεσμα να υπάρχουν συνεχώς καινούργια ζώα που δεν έχουν εντοπιστεί ώστε ο Δήμος να μπορέσει κάνει τα δέοντα. Άρθρο 7 παρ. 1. Να διευκρινιστεί ποιες διοικητικές πράξεις σχετικές με το ΕΜΖΣ θα εξυπηρετεί ο Δήμος για τα δεσποζόμενα ζώα. Άρθρο 7 παρ. 3. Εφόσον είναι υποχρεωτικό να λειτουργούν δημοτικά ή διαδημοτικά κτηνιατρεία συνεπάγεται ότι δήμοι που δεν έχουν κτηνίατρο και δεν σκοπεύουν να αποκτήσουν θα πρέπει υποχρεωτικά να συμμετέχουν σε διαδημοτικό σύνδεσμο. Αλλιώς να είναι υποχρεωμένοι να προκηρύξουν θέση κτηνιάτρου εντός δύο μηνών από την δημοσίευση του νόμου. Ακόμα και εάν έχουν συμβάσεις με ιδιωτικά καταφύγια και ιδιωτικά κτηνιατρεία – κλινικές θα πρέπει το πρόγραμμα να διοικείται και οι συμβεβλημένοι να ελέγχονται από κτηνιάτρους. 'Αρθρο 7 παρ. 5, περ. α. Στις μεθόδους περισυλλογής να μπορούν να χρησιμοποιηθούν αναισθητικές ουσίες που δίνονται με την τροφή ή και ειδικά όπλα με αναισθητική αμπούλα, από κατάλληλα εκπαιδευμένα άτομα. 'Αρθρο 7 παρ. 5, περ. βαγ. Να αντικατασταθεί ως εξής: Αν διαπιστωθεί από την κτηνιατρική εξέταση ότι πάσχουν από ανίατη ασθένεια ή ότι είναι πλήρως ανίκανα να αυτοσυντηρηθούν λόγω γήρατος ή αναπηρίας ή τραυματισμό και η διατήρησή τους στη ζωή είναι πρόδηλα αντίθετη με τους κανόνες ευζωίας τους, να υποβάλλονται άμεσα σε ευθανασία αφού συνταχθεί κτηνιατρική έκθεση και ενημερωθεί ο Δήμος . 'Αρθρο 7 παρ. 5., περ. βγ. Σε περίπτωση που το ζώο έχει προσωρινό ιδιοκτήτη άλλο Δήμο, αυτός ειδοποιείται να το παραλάβει. 'Αρθρο 7 παρ. 6. Το άρθρο να εφαρμοστεί μόνο στην περίπτωση όπου υπάρχει έγγραφη συμφωνία με τον Δήμο και τα επίσημα φιλοζωικά σωματεία ή ενώσεις που είναι εγγεγραμμένες στα μητρώα και σε καμία περίπτωση από ιδιώτες με ενδιαιτήματα ή ομάδες εθελοντών. Τα ζώα αυτά θα πρέπει να μπαίνουν στο πρόγραμμα διαχείρισης αδέσποτων ζώων του Δήμου μόνο μετά από ενημέρωση και αιτιολόγηση από τον Δήμο, όπως θα περιγράφεται στην έγγραφη συμφωνία. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να επιτραπεί η μεταφορά από φιλόζωους ιδιώτες, εκτός αν πρόκειται για την περίπτωση τροχαίου ατυχήματος με υπαίτιο τον ιδιώτη και με ενημέρωση από την τροχαία για το περιστατικό. 'Αρθρο 7 παρ. 8. Οι φιλοζωικές οργανώσεις και τα σωματεία να συμμετέχουν με ένα μέλος στην πενταμελή. Να προστεθεί ακόμη ένας εκπρόσωπος του Δήμου, εφόσον ο Δήμος είναι κατά βάση ο αρμόδιος φορέας διαχείρισης του προγράμματος. Καλό θα ήταν να συμμετέχει και η κοινωνία των πολιτών (μέλος κάποιου επιμελητηρίου) ώστε να ακουστεί και η άποψη των απλών πολιτών και η πενταμελής να γίνει επταμελής. 'Αρθρο 7 παρ. 9. Η επιτροπή της παραγράφου 8 (διαγράφεται το 7) …περ. α. Η απόφαση για πραγματοποίηση ευθανασίας να είναι απόφαση της πενταμελούς (ή επταμελούς) επιτροπής μόνο για την περίπτωση του επιθετικού ζώου. Σε περίπτωση όπου πρέπει να γίνει ευθανασία μετά από τον σοβαρό τραυματισμό του ζώου ή ανίατη ασθένεια να μπορεί να γίνεται μετά από απόφαση του κτηνιάτρου του Δήμου, ώστε να μην ταλαιπωρείται το ζώο (Παρ. 5, περ. βαγ). 'Αρθρο 7 παρ. 10. Να αντικατασταθεί ως εξής: Οι αποφάσεις της πενταμελούς επιτροπής λαμβάνονται κατά πλειοψηφία. Σε περίπτωση όπου δεν υπάρχει στην επιτροπή εκπαιδευτής σκύλων για εκτίμηση επιθετικότητας ο δήμος μπορεί να ζητήσει τη γνώμη επαγγελματία εκπαιδευτή σκύλων, μέλους νομίμως αναγνωρισμένου επαγγελματικού σωματείου εκπαιδευτών σκύλων. Οι Δήμοι μπορούν να έχουν Πρόγραμμα εκπαίδευσης κοινωνικοποίησης – επανένταξης σκύλων (για σκύλος με προβλήματα συμπεριφοράς : φοβικούς – επιθετικούς αλλά και κουτάβια και νεαρούς σκύλους) με σύμβαση με αναγνωρισμένο εκπαιδευτή σκύλων, εφόσον δεν διαθέτουν υπάλληλο, με σκοπό την υιοθεσία ή επανένταξη στο φυσικό περιβάλλον. 'Αρθρο 7 παρ. 11. Να προστεθεί -οι αποφάσεις ευθανασίας λόγω επιθετικότητας- και σε καμία περίπτωση να μην γίνεται ανάρτηση στην ιστοσελίδα του Δήμου γιατί δημιουργούνται εντάσεις. Άρθρο 8 . Να υπάρχει πρόβλεψη για μεγαλύτερη χρηματοδότηση η οποία θα πρέπει ΝΑ ΕΝΣΩΜΑΤΩΝΕΤΑΙ εκ των προτέρων στην σύνταξη του προϋπολογισμού κάθε έτους ώστε ο Δήμος να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις του νέου Νομοσχεδίου. Άρθρο 10 παρ. 6. Να προστεθεί ότι ο ανάδοχος μπορεί να το μεταφέρει στο κτηνιατρείο του Δήμου μόνο μετά από συνεννόηση με τον αρμόδιο Δήμο. Άρθρο 18 παρ. 2. Να τροποποιηθεί ως εξής: Σε όλους τους αδέσποτους σκύλους επιβάλλεται, ανεξάρτητα από την κλινική τους εικόνα, κατά την πρώτη διαδικασία περισυλλογής τους και πριν από οποιαδήποτε άλλη ιατρική πράξη, όπως περίθαλψη ή στείρωση, εξέταση για την ανίχνευση λεισμανίωσης με γρήγορο τεστ ανίχνευσης. Εφόσον το αποτέλεσμα είναι θετικό επιβεβαιώνεται με προσδιορισμό στο ορό τον τίτλο των ειδικών κατά της Leishmania spp αντισωμάτων, με ενδεδειγμένη επικυρωμένη μέθοδο . Λαμβάνοντας υπόψη τους κανόνες υγείας και ευζωίας των ζώων, καθώς και τον δυνητικό κίνδυνο για τη δημόσια υγεία που προκύπτει από την ύπαρξη φλεβοτόμων-μεταδοτών της Leishmania spp, εφόσον το αποτέλεσμα είναι θετικό και επιβεβαιωθεί από τον κτηνίατρο με επιπλέον αιματολογικές και παρασιτολογικές εξετάσεις η μη αναστρέψιμη πορεία της νόσου, οι αδέσποτοι σκύλοι υπόκεινται σε ευθανασία, αφού ενημερωθεί ο αρμόδιος Δήμος. Αν, μετά από γνωμάτευση κτηνιάτρου, η κλινική εικόνα και οι αιματολογικές και παρασιτολογικές εξετάσεις επιτρέπουν τη θεραπεία, οι σκύλοι κρατούνται σε κλειστό χώρο ή χώρο περιφραγμένο με κατάλληλες προστατευτικές σίτες, καθ’ όλη τη διάρκεια της θεραπείας, σε ενδιαίτημα του Δήμου ή της εγγεγραμμένης στο μητρώο φιλοζωικής με προσωρινό ιδιοκτήτη τον Δήμο ή το φιλοζωικό σωματείο, αντίστοιχα. Η θεραπεία ορίζεται από τον κτηνίατρο, σύμφωνα με τα προτεινόμενα θεραπευτικά πρωτόκολλα, με τη χρησιμοποίηση εγκεκριμένων φαρμακευτικών σκευασμάτων από τον Εθνικό Οργανισμό Φαρμάκων ή τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων. Η συνταγή όπου αναφέρεται το πρωτόκολλο θεραπείας με την υπογραφή και τη σφραγίδα του θεράποντα κτηνιάτρου, φυλάσσεται στο αρχείο του καταφυγίου ή του δήμου και αντίγραφό της φέρει σε περίπτωση υιοθεσίας ο ιδιοκτήτης. Άρθρο 23 παρ.2γ Επίσκεψη σε δημοτικό καταφύγιο Οι ώρες επίσκεψης στα δημοτικά καταφύγια θα πρέπει να είναι μόνο κατόπιν ραντεβού και για την διαδικασία των υιοθεσιών μόνο. Άρθρο 34. Να καταργηθεί. Δεν νοείτε να είναι φυσικό πρόσωπο υπεύθυνο για μία αρμοδιότητα του Δήμου. Επίσης η αρμοδιότητα της διαχείρισης των αδέσποτων ζώων υπήρχε και ήδη αναφέρεται στους ΟΕΥ. Εκτός των άλλων θέλουμε να επισημάνουμε και τα εξής Θα πρέπει να υπάρξει αλλαγή των προϋποθέσεων για την άδεια ίδρυσης και λειτουργίας ενδιαιτημάτων/καταφυγίων, σε ότι αφορά τα δημοτικά καταφύγια ή αυτά των φιλοζωικών οργανώσεων και σωματείων, ώστε να είναι πιο εύκολη η κατασκευή και λειτουργία τους. Για τη δημιουργία τους καθώς και τη μετέπειτα λειτουργία και την πρόσληψη προσωπικού πρέπει να προβλεφθεί επιπλέον χρηματοδότηση. Να επεκταθεί η χρηματοδότηση και για την αποτέφρωση των ζώων καθώς και για την ίδρυση δημοτικών ή διαδημοτικών νεκροταφείων ζώων στα οποία θα μπορούν και ιδιώτες να ενταφιάζουν τα ζώα τους μετά από την πληρωμή ανταποδοτικών τελών. Όσο αφορά τα νεκρά αδέσποτα ζώα που υπάρχει υπόνοια δηλητηρίασης πρέπει να διευκρινιστεί ο φορέας που θα τα περισυλλέξει για την μεταφορά τους προς εξέταση και ο φορέας που θα τα εξετάσει ιατροδικαστικά. Η χρηματοδότηση των Δήμων για την υλοποίηση των αρμοδιοτήτων τους σε ότι αφορά τα αδέσποτα ζώα να δίνεται προκαταβολικά και με μεγαλύτερα ποσά (χρηματοδότηση μπορεί να γίνει σήμερα αλλά σε ορισμένες επιλέξιμες δράσεις και μετά την πραγματοποίηση των δαπανών σύμφωνα με την ΚΥΑ 3114/2017 και δίνονται πολύ μικρά ποσά) Να υπάρξει ευελιξία των Δήμων για άμεση πρόσληψη προσωπικού που θα είναι εξειδικευμένο σε θέματα αδέσποτων ζώων (κτηνιάτρους, συνεργείο περισυλλογής κ.α). Να υπάρξει αυστηρή τήρηση της νομοθεσίας ώστε να μην υπάρξει εγκατάλειψη ζώων και να τοποθετηθούν ειδικά μέτρα ασφαλείας (πχ κάμερες) σε περιοχές όπου υπάρχει αποδεδειγμένα υψηλός δείκτης εγκατάλειψης ζώων. Να καθιερωθεί ειδικό σώμα ελέγχου για την διαπίστωση παραβάσεων ως προς την τήρηση της νομοθεσίας, λόγω αδυναμίας των Αστυνομικών Αρχών. Στη διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση. Οι υπάλληλοι των Δήμων 1. Δρ. Ειρήνη Γαβριηλίδου, Δήμος Δέλτα 2. Δέσποινα Τομαράν, Δήμος Χαλκιδαίων 3. Ευθυμία Φωτάκη, Δήμος Πύλης