Αρχική Καθιέρωση ανώτατου ορίου κυβισμού κρατικών αυτοκινήτων΄Αρθρο 5 Επιτρεπόμενο ανώτατο όριο κυβισμού υπηρεσιακών αυτοκινήτων.Σχόλιο του χρήστη Κωστής Κατσαμάγκος | 20 Οκτωβρίου 2009, 00:50
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θεωρώ ότι η συγκεκριμένη πρωτοβουλία είναι ιδιαίτερα θετική, καθώς πρέπει να θεσπιστούν κάποια όρια και να εφαρμοστεί επιτέλους ορθολογική διαχείρηση των οχημάτων. Η προσέγγιση όμως βάσει κυβισμού είναι λανθασμένη, βασίζεται σε αναχρονιστικές αντιλείψεις σχετικά με το αυτοκίνητο και οδηγεί σε ανεπιθύμητα αποτελέσματα. Σε καμία χώρα -εκτός της Ελλάδας- τα αυτοκίνητα δεν κατηγοριοποιούνται βάσει του κυβισμού τους. Αντίθετα, σε όλες τις χώρες -εκτός της Ελλάδας- τα αυτοκίνητα κατηγοριοποιούνται βάσει του μεγέθους του αμαξώματος. Έτσι, προκύπτουν οι παρακάτω βασικές κατηγορίες (σημ. παραθέτω και παραδείγματα για καλύτερη κατανόηση, αλλά και εύρος κυβισμού ανά κατηγορία): A. Supermini (π.χ. Chevrolet Matiz), 750-1.100cc. B. Mini (π.χ. Opel Corsa), 1.000-1.800cc. C. Μικρομεσαία (π.χ. Ford Focus), 1.300-3.200cc. D. Μεσαία (π.χ. VW Passat), 1.400-4.000cc. Ε. Μεγάλα (π.χ. Audi A6), 1.800-6.000cc. F. Πολυτελή (π.χ. Merchedes S-Klass), 2.800-6.200cc. G. 4x4/SUV (π.χ. Toyota RAV4), 1.400-6.000cc. Επιπλέον, στην κατηγοριοποιήση του Άρθρου 5 δεν περιλαμβάνονται -παρά μόνο σε πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις- αυτοκίνητα με κινητήρες diesel, ενώ είναι παγκόσμια αποδεκτό ότι οι νέας τεχνολογίας κινητήρες diesel έχουν σαφώς χαμηλότερη κατανάλωση, άρα και εκπομπές ρύπων, καθώς και χαμηλότερα έξοδα συντήρησης σε σχέση με αντίστοιχης απόδοσης βενζινοκινητήρες. Αυτή είναι μία αντίληψη, η οποία θα πρέπει να αλλάξει. Επί της ουσίας, η επιλογή των αυτοκινήτων δεν θα πρέπει να γίνεται βάσει του κυβισμού, αλλά βάσει των υπηρεσιακών αναγκών. Έτσι,ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο Πρόεδρος της Κυβέρνησης, αλλά και οι προσκεκλημένοι ομόλογοι τους θα πρέπει να κινούνται με αυτοκίνητο πολυτελείας. Αυτό δικαιολογείται όχι μόνο λόγω του κύρους της θέσης του, άλλα και για αντικειμενικούς λόγους προσωπικής ασφάλειας της κεφαλής του Κράτους. Οι Υπουργοί της Κυβέρνησης, για τους αντίστοιχους λόγους θα πρέπει να έχουν στην διάθεση τους αυτοκίνητα της μεγάλης κατηγορίας. Αντίστοιχα οι Υφυπουργοί και όσοι υπάγονται στις κατηγορίες 1/α/6&7 καθώς και στις κατηγοριες 1/β/3,5,6,7,8,9,13&14 θα πρέπει να διαθέτουν αυτοκίνητα μεσαίας κατηγορίας. Θρησκευτικοί λειτουργοί, πρυτάνεις και λοιποί μη κρατικοί αξιοματούχοι δεν θα πρέπει να διαθέτουν κρατικό αυτοκίνητο με τα χρήματα των Ελλήνων φορολογούμενων. Οι υπόλοιπες υπηρεσίες θα πρέπει να αποφασίζουν ορθολογικά για τα αυτοκίνητα που απαιτούνται για την ορθή εκτέλεση των καθηκόντων τους και να ελέγχονται αυστηρά από κάποια εποπτεύουσα αρχή κατά τα πρότυπα των fleet managers.