Αρχική Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου ΕσωτερικώνΜΕΡΟΣ Γ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ Άρθρο 20 Κατάργηση παρεκκλίσεων από το Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας – Μεταβατική διάταξηΣχόλιο του χρήστη ΓΙΑΝΝΗΣ | 8 Ιουλίου 2021, 10:38
Οι κατά παρέκκλιση μετακινήσεις είναι ΣΩΣΤΕΣ και είναι ΛΑΘΟΣ να καταργηθούν. Το Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας (ΕΣΚ) μπορεί να ευαγγελίζεται ο «κατάλληλος εργαζόμενος, στην κατάλληλη θέση» και ευτυχώς που υπάρχει αλλά έχει και αυτό τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις του παρελθόντος! Οι κατά παρέκκλιση μετακινήσεις είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο που λειτουργεί συμπληρωματικά του ΕΣΚ και λύνει κάποια προβλήματα του ΕΣΚ!! Το ΕΣΚ είναι πάρα πολύ καλό, αλλά δεν είναι και η βίβλος! Για παράδειγμα: ποιοι θέλουν να καταργηθούν οι κατά παρέκκλιση μετακινήσεις; Οι διοικητές που ενδέχεται λόγω έλλειψης γνώσεων και ικανοτήτων να μην μπορούν να εμπνεύσουν και να συγκρατήσουν το προσωπικό τους το οποίο θέλει να μετακινηθεί. Σύμφωνα με το ΕΣΚ δεν μπορεί να μετακινηθεί άλλο προσωπικό αν ήδη έχει φύγει το 35% (δηλαδή να μην πέσει κάτω του 65% η πληρότητα). Μα είναι προφανές ότι όταν σε μια υπηρεσία έχει φύγει το 35% το πραγματικό ποσοστό όσων θέλει να μετακινηθεί είναι 40%, 50%, 60% …. Απλά δεν μπορούν να φύγουν και νιώθουν ‘φυλακισμένοι’ διότι υπάρχει ο περιορισμός του 65% πληρότητας. Αυτό σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι είναι δυσαρεστημένοι από τον τρόπο διοίκησης, νιώθουν εγκλωβισμένοι, δηλαδή είναι μη παραγωγικοί, και οι μόνοι που έχουν όφελος είναι οι διοικήσεις, πρόεδροι και τα μέλη των οργανισμών-υπηρεσιών οι οποίοι καλύπτονται πίσω από το 65% προκειμένου να μην αποχωρήσουν όλοι οι υπάλληλοι και εκτεθούν και προκειμένου να εξακολουθήσει να υπάρχει η υπηρεσία για να λαμβάνουν αποζημίωση. Αντιθέτως όσες υπηρεσίες υποδέχονται υπαλλήλους με κατά παρέκκλιση τρόπο σημαίνει ότι οι υπάλληλοι επιθυμούν να μετακινηθούν εκεί που δεν θα μπορούσαν ούτε με το ΕΣΚ ειδικά σε υπηρεσίες που έχουν φτάσει στο 65%. Τι πρέπει να γίνει σε αυτές τις περιπτώσεις; μια ωραία ιδέα είναι να συγχωνευτεί η υπηρεσία που φτάνει στο 65% και έτσι πρώτον οι υπάλληλοι θα έχουν ευελιξία να εργαστούν κάπου που αποδίδουν καλύτερα και το κράτος θα εξοικονομήσει τεράστια ποσά από τους μισθούς των προέδρων και μελών που θα καταργηθούν! Έτσι όπως είναι σήμερα το ΕΣΚ με το 65% εγκλωβίζονται οι εργαζόμενοι χωρίς όμως να ελέγχει κανείς τις διοικήσεις για να διαπιστωθεί πως έφτασαν στην κατάσταση να θέλουν οι υπάλληλοι να αποχωρήσουν. Οι διοικήσεις χρησιμοποιούν το 65% για να εγκλωβίσουν τους υπόλοιπους υπαλλήλους που θέλουν να αποχωρήσουν και το κάνουν δήθεν διότι ενδιαφέρονται για το έργο της υπηρεσίας αλλά στην πραγματικότητα το κάνουν για να μην ξεγυμνωθούν και αποκαλυφθεί ότι η πλειοψηφία επιθυμεί να αποχωρήσει. Και όταν ένα 5%-10% των υπαλλήλων θέλει να μετακινηθεί τότε ίσως κάποιοι υπάλληλοι να έχουν δυσκολία γενικότερη στην προσαρμογή, αλλά όταν ήδη σε μια υπηρεσία έχει φύγει το 35% γεγονός που σημαίνει ότι το πραγματικό ποσοστό όσων θέλουν να μετακινηθούν είναι μεγαλύτερο (40%, 50%, 60%...) αυτό κάτι δείχνει για την ποιότητα και τις ικανότητες τις διοίκησης και το πρόβλημα τότε θα έπρεπε να το έχουν τα 3-5-10 μέλη της διοίκησης. Σε αυτές τις περιπτώσεις θα πρέπει να γίνεται μια έρευνα στους υπαλλήλους για να αποκαλυφθεί η αλήθεια και ο λόγος που τόσοι πολλοί θέλουν να φύγουν και αν ο λόγος είναι η μέτρια διοίκηση ε τότε….. Άρα οι κατά παρέκκλιση μετακινήσεις είναι ένα υγιέστατο εργαλείο που λειτουργεί συμπληρωματικά με το ΕΣΚ και αποκαλύπτει, δείχνει εκείνες τις υπηρεσίες που έχουν πρόβλημα διοίκησης. Θα έπρεπε να ενισχυθούν οι κατά παρέκκλιση μετακινήσεις και όχι να καταργηθούν! Φυσικά συμφωνώ με απόψεις όσων λένε ότι οι υπηρεσίες που έχουν υποδεχτεί υπαλλήλους με κατά παρέκκλιση αποσπάσεις να μπορούν να τους κρατήσουν με μετάταξη – μεταφορά της θέσης τους χωρίς κανένα άλλο κριτήριο.