Αρχική Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου ΕσωτερικώνΜΕΡΟΣ Γ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ Άρθρο 20 Κατάργηση παρεκκλίσεων από το Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας – Μεταβατική διάταξηΣχόλιο του χρήστη ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΝΤΟΛΟΓΛΟΥ | 19 Ιουλίου 2021, 14:40
Στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. υπηρετούν 17 εργαζόμενοι, αποσπασμένοι από διάφορους φορείς του Δημοσίου (κυρίως όμως από τις Κεντρικές Υπηρεσίες ή εποπτευόμενους φορείς του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών) βάσει των διατάξεων του άρθρου 6 του ν. 1955/1991, πολλοί δε εξ αυτών κατέχουν ιδιαίτερες θέσεις ευθύνης και σημαντικά καθήκοντα σχετικά με την επιτυχή ολοκλήρωση των έργων που αναλαμβάνει η Εταιρεία. Τυχόν κατάργηση της διάταξης της παραγράφου 4 του άρθρου 38 του ν. 4456/2017 θα σήμαινε την άμεση λήξη της απόσπασής τους και την επιστροφή τους στο φορέα προέλευσης δημιουργώντας δυσαναπλήρωτα κενά και δυσλειτουργία σε καίριους τομείς της δραστηριότητας της Εταιρείας όπως οι μελέτες ή η επίβλεψη της κατασκευής, ο σχεδιασμός μελλοντικών επεκτάσεων κλπ. Μάλιστα πρόσφατα, προκειμένου να σταματήσει η απώλεια ανθρώπινου δυναμικού μέσω του ν. 4440/2016, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. απέστειλε αίτημα προς το επιβλέπον Υπουργείο για νομοθετική ρύθμιση σύμφωνα με την οποία θα προβλέπεται η σύμφωνη γνώμη του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας, εφόσον μετά και την ολοκλήρωση του κύκλου κινητικότητας 2020 που πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4440/2016 οι ανάγκες στελέχωσης της Εταιρείας αυξήθηκαν ακόμη περισσότερο. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. αποχώρησαν λόγω μετάταξης σε άλλους φορείς 14 εργαζόμενοι ενώ αντικαταστάθηκαν από τη μετάταξη μόλις 4 εργαζόμενων προς την Εταιρεία. Οι εργαζόμενοι που αποχώρησαν ανήκουν, στη μεγάλη τους πλειοψηφία, σε ειδικότητες τις οποίες η Εταιρεία έχει επιτακτικές ανάγκες στελέχωσης (Μηχανικοί – Διοικητικοί) ιδιαίτερα ενόψει της έναρξης των εργασιών κατασκευής της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας αλλά και της έναρξης της λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης. Ως εκ τούτου, είναι αναγκαίο αφενός να δοθεί η δυνατότητα στο Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας να εγκρίνει τα αιτήματα μετάταξης ή απόσπασης προς άλλους φορείς, αλλά και αφετέρου να διατηρηθεί η εξαίρεση της παραγράφου 4 του άρθρου 38 του ν. 4456/2017 προκειμένου να διαφυλαχθεί η ομαλή λειτουργία της Εταιρείας ώστε να ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις της έναντι του Μετόχου της (Ελληνικό Δημόσιο), των αναδόχων των έργων και τους δανειστές της (Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων κλπ) ώστε να ανταποκρίνεται στις δανειακές υποχρεώσεις της για τις οποίες έχει εγγυηθεί το Ελληνικό Δημόσιο. Άλλωστε, οι αιτούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις δεν δημιουργούν επιπρόσθετη επιβάρυνση ούτε στον κρατικό προϋπολογισμό ούτε και στον προϋπολογισμό της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. Αντιθέτως, όπως αναφέρεται παραπάνω δίνουν διέξοδο έστω και προσωρινή, στο τεράστιο πρόβλημα στελέχωσης της Εταιρείας.