• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΑΡΙΟΣ' | 28 Φεβρουαρίου 2022, 23:46

    10. Σύμφωνα, με τον ν. 3883/2010 στις ς υποπεριπτώσεις (4) και (5) της περίπτ. ε΄ του άρθρου 23 του ν. 3883/2010 οι Αξιωματικοί απόφοιτοι ΑΣΣΥ (προερχόμενοι εκ Υπαξιωματικών) έχουν ως καταληκτικό βαθμό τον βαθμό του Λοχαγού για τους Αξιωματικούς Υπηρεσίας Γραφείου και του Υπολοχαγού για τους Αξιωματικούς Ελαφράς Υπηρεσίας του ΣΞ, Υπηρεσίας Ξηράς του ΠΝ και Υπηρεσίας Εδάφους της ΠΑ που προέρχονται από Υπαξιωματικούς αποφοίτους ΑΣΣΥ. Να επισημάνουμε πως οι λοιποί Αξ/κοι ίδιας προέλευσης φτάνουν στον βαθμό του Συνταγματάρχη. Τέτοιος διαχωρίσιμος στην σταδιοδρομική εξέλιξη των στελεχών εξαιτίας λόγων υγείας δεν υφίσταται σε κανένα κλάδο ή τομέα του δημοσίου. Συμπεριλαμβανόμενων όλων των δημοσιών υπαλλήλων και των Αξ/κων (στελεχών) της Ελληνικής Αστυνομίας και του Λιμενικού Σώματος. Οι Αξιωματικοί που διέπονται από το σταδιοδρομικό καθεστώς του ν.2439/1996 έχοντας μεγαλύτερο σταδιοδρομικό ορίζοντα εξέλιξης και οι (Αξιωματικοί προερχόμενοι από τον Ν. 705/1977 Εθελοντών-Εθελοντρίων δεν εμπίπτουν στον ν. 3883/2010 με αποτέλεσμα να μην έχουν περιορισμό στον καταληκτικό βαθμό. Συνέπεια,των παρπάνω είναι οι Αξ/κοι προέλευσης (εξ ΑΣΣΥ) και ανήκουν στην ειδικές καταστάσεις, να ολοκληρώνουν τη σταδιοδρομία τους με κατά πολύ διαφορετικό καταληκτικό βαθμό, καθώς και αξιωματικοί νεότεροι ή ακόμα και κατώτεροι άλλων να καθίστανται αρχαιότεροι ή και ανώτεροι αυτών μόνον επειδή έπονται στην συγκυριακά στο προηγούμενο καθεστώς. Με το υπο κατάθεση νομοσχέδιου του ΥΠΕΘΑ γίνεται πλήρη εξίσωση με τους Αξιωματικούς Εθελοντές Μακράς Θητείας (Ε.Μ.Θ) όπου θα έχουν κοινό καταληκτικό βαθμό με τους Αξιωματικούς Ελαφράς Υπηρεσίας του ΣΞ, Υπηρεσίας Ξηράς του ΠΝ και Υπηρεσίας Εδάφους της ΠΑ. Να σημειωθεί στο υπο κατάθεση νομοσχέδιου του ΥΠΕΘΑ στους Αξ/κους ΕΜΘ που βρίσκονται στις ειδικλες καταστάσεις , δεν γίνεται διαχωρίσιμός με του υπόλοιπους Αξ/κους ΕΜΘ Σύμφωνα με το «Νέο Ασφαλιστικό» ( ν.3865/2010 και ν.4387/2016) όσοι θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα από 1-1-2015 και μετά, θα συνταξιοδοτούνται με τη συμπλήρωση είτε του 60ού έτους της ηλικίας τους είτε 40 ετών συντάξιμης υπηρεσίας. Οι Αξ/κοι ειδικών καταστάσεων που προέρχονται από Υπαξιωματικούς αποφοίτους ΑΣΣΥ, θα καταλήγουν στον καταληκτικό στα 28 έτη και για τα 12 έτη θα παραμένουν στάσιμοι. Μάλιστα από τα 32 έτη και μέχρι τα 40 έτη δεν θα καμία οικονομική αύξηση. Πρέπει να τονιστεί η σοβαρή παράλειψη του νομοθέτη στο νέο μισθολόγιο των στρατιωτικών ν.4472/2017 δεν έγινε πρόβλεψη για τα ανωτέρω στελέχη. Στο προηγούμενο μισθολόγιο δεν υπήρχε αυτή η διάκριση για βασίζονταν σε μισθολογικές προαγωγές και οι σε διοικητικές προαγωγές. Τέλος με το «Νέο Ασφαλιστικό» ( ν.3865/2010 και ν.4387/2016) , θα δίνονται συντάξεις κύριας και επικουρικής σύμφωνα με τις εισφορές που καταβλήθηκαν. Συνεπώς, η αδικία θα συνεχιστεί και στον συντάξιμο βίο. Συνεπώς, προτείνεται στο νέο υπό κατάθεση νομοσχέδιου του ΥΠΕΘΑ με τίτλο «Ρυθμίσεις Μέριμνας Προσωπικού Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας, Στρατιωτικής Δικαιοσύνης και άλλες διατάξεις» να καταργηθεί η περίπτ. ε΄ του άρθρου 23 του ν. 3883/2010 και να μην υπάρχει αυτή η διαφορετική και ρατσιστική αντιμετώπιση των στελεχών ειδικών καταστάσεων. Επιπλέον με τον ν.4472/2017 «Νέο Μισθολόγιο των Ενόπλων Δυνάμεων», τα στελέχη των Ε.Δ. αμείβονται πλέον με τον διοικητικό βαθμό που φέρουν και όχι με τον μισθολογικό βαθμό που ίσχυε μέχρι την 31-12-2016, με αποτέλεσμα οι διαφορές στις απολαβές των Αξιωματικών Ειδικών Καταστάσεων εκ ΑΣΣΥ με τους υπολοίπους Αξιωματικούς εκ ΑΣΣΥ, να είναι μεγάλη, αφού από τα 32 χρόνια υπηρεσίας και μέχρι τα 40 έτη, δεν θα έχουν καμία αύξηση στο μισθό τους μέχρι την αποστρατεία τους. Γεγονός που επηρεάζει άμεσα και συνεπακόλουθα τον υπολογισμό της σύνταξης, εφάπαξ, μερίσματα και βοηθήματα. Όλοι οι στρατιωτικοί πριν εισέλθουν στις Ε.Δ. υποβάλλονται σε πλήρεις ιατρικές, ψυχολογικές, αθλητικές εξετάσεις και αφού κριθούν υγιείς και κατάλληλοι γίνονται δεκτοί στις Ε.Δ.. Συνεπώς, τα προβλήματα υγείας δεν προϋπήρχαν πριν την κατάταξη τους, αντιθέτως εμφανίζονται κατά την διάρκεια της στρατιωτικής τους υπηρεσίας. Συνεπώς, προτείνεται να παραλειφθεί η περίπτωση (ε) του άρθρου 23 του Ν.3883/2010, όπως και όλες οι προγενέστερες περιπτώσεις βαθμολογικής εξέλιξης των Αξιωματικών Ειδικής Κατάστασης λόγω προβλημάτων υγείας, προερχόμενοι από τις παραγωγικές σχολές και να ισχύσει ότι ισχύει για τους υπόλοιπους Αξιωματικούς.