• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΥΛΟΣ' | 1 Μαρτίου 2022, 16:27

    3. Με το Ν.3883/2010, έχουν δημιουργηθεί πολλά προβλήματα και σήμερα πλέον φαίνονται ξεκάθαρα οι αδικίες του και η ανάγκη για τροποποίηση πολλών από τις διατάξεις του. Συγκεκριμένα με τον εν λόγω Ν.3883/2010, έχουμε Αξκούς Ειδικών Καταστάσεων (ΥΓ και ΕΥ) δύο ταχυτήτων : αυτούς που νόσησαν πριν την δημοσίευση του Ν.3883/2010 και αυτούς που νόσησαν μετά την δημοσίευση του Ν.3883/2010. Έτσι λοιπόν τα στελέχη που προέρχονται από Υπξκούς απόφοιτους ΑΣΣΥ, οι οποίοι εντάχθηκαν πριν την έναρξη ισχύος του Ν.3883/2010, στην κατηγορία των Ειδικών Καταστάσεων (ΥΓ ή ΕΥ), προάγονται στον καταληκτικό βαθμό του Ανχη, ενώ τα στελέχη οι οποίοι εντάχθηκαν μετά την έναρξη ισχύος του Ν.3883/2010, στην κατηγορία των Ειδικών Καταστάσεων (ΥΓ ή ΕΥ), προάγονται στον καταληκτικό βαθμό του Υπλγού. Ποιο συγκεκριμένα ένας Υπξκός (απόφοιτος ΑΣΣΥ) που κρίθηκε ΥΓ-ΕΥ, πριν την 23 Σεπ 2010, θα προαχθεί κανονικά μέχρι το βαθμό του Ανχη και κάποια στιγμή στην εξέλιξη του θα γίνει αρχαιότερος και πιθανώς άμεσος προϊστάμενος ενός Υπλγού ή ενός Λγού (απόφοιτου ΑΣΣΥ), που μεταφέρθηκε στις ειδικές καταστάσεις (ΥΓ-ΕΥ), μετά την 23 Σεπ 2010, με τον πρώτο να έχει είτε την ίδια ημερομηνία κατάταξης, είτε ακόμα και λιγότερα χρόνια υπηρεσίας (νεότερος δηλαδή), δημιουργώντας ανισότητες υπηρεσιακής εξέλιξης και ιεραρχίας. Επιπλέον των παραπάνω, ο άδικος Ν.3883/2010, πέρα της βαθμολογικής τιμωρίας που επέβαλε στα στελέχη ειδικών καταστάσεων, συνεχίζει να δημιουργεί προβλήματα και αδικίες μετά την ένταξη των ένστολων στο ενιαίο μισθολόγιο το οποίο ισχύει από το 2017. Συγκεκριμένα με το νέο ενιαίο μισθολόγιο δεν υφίσταται η προσθήκη «πρόσθετων» μισθολογικών κλιμακίων που να επιλύουν το πρόβλημα της ομαλής μισθολογικής εξέλιξης των στελεχών ειδικών καταστάσεων (ΥΓ-ΕΥ), με αποτέλεσμα να καθηλώνουν τους βασικούς μισθούς σε χαμηλά επίπεδα, αφού τα μισθολογικά κλιμάκια είναι σε συνάρτηση του καταληκτικού τους βαθμού (Υπλγού). Έτσι λοιπόν τα στελέχη που εντάχθηκαν μετά την έναρξη ισχύος του Ν.3883/2010 (23 Σεπ 2010), «τιμωρούνται» τώρα και μισθολογικά, με λιγότερο μισθό και αργότερα όταν αποστρατευθούν με λιγότερη σύνταξη, μερίσματα, εφάπαξ και ΒΟΕΑ για τα τέκνα τους, από τους συναδέλφους που πρόλαβαν (μεταφορικά) και εντάχθηκαν πριν την δημοσίευση του Ν.3883/2010. Διαπιστώνουμε επίσης τις αβλεψίες του Ν.3883/2010, που λόγω της παράληψης της τροποποίησης του μεταβατικού σταδίου του άρθρου 91 παρ. 5, συνάδελφοι που έχουν συμπληρώσει τα 25 έτη μέχρι την 31/12/2015 και έχουν μεταπέσει σε ειδικές καταστάσεις (ΥΓ ή ΕΥ) εξακολουθούν να μην προάγονται. Έτσι οι περίφημες μεταβατικές διατάξεις του άρθρου 91, ενώ αρχικώς ο νόμος διατείνεται ότι για τους Αξιωματικούς με ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα (που συμπληρώνουν 25 έτη κλπ) συνεχίζουν να ισχύουν οι διατάξεις του προηγουμένου Ν.2439/1996, ακολούθως αναστέλλει την εφαρμογή σχεδόν όλων των διατάξεων του νόμου γενικά για όλους τους Αξιωματικούς, ορίζοντας έναρξη εφαρμογής την 01-01-2012. Ερμηνεύοντας κατά γράμμα τον Νόμο αναρωτούμαστε, πώς είναι δυνατόν να ισχύουν ταυτόχρονα και οι διατάξεις του παλιού Ν.2439/1996 και οι διατάξεις του νέου Νόμου Ν.3883/2010. Για την αποκατάσταση της παραπάνω αδικίας θα πρέπει να συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο η παρακάτω τροποποίηση: ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ του Ν. 3883/2010 Ι. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 91, παράγ. 5, του Ν. 3883/2010 1. Η διάταξη της παραγράφου 5 του άρθρου 91 του Ν. 3883/2010 (όπως ισχύει σήμερα), ορίζει ότι: «Η περίπτωση ε΄ του άρθρου 23 εφαρμόζεται για τα στελέχη που μεταπίπτουν στις ειδικές καταστάσεις που αναφέρονται σε αυτήν μετά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου». 2. Αιτείται η τροποποίησή της όπως παρακάτω: «Η περίπτωση ε΄ του άρθρου 23 εφαρμόζεται για τα στελέχη που μεταπίπτουν στις ειδικές καταστάσεις που αναφέρονται σε αυτήν μετά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, εκτός των στελεχών που συμπληρώνουν είκοσι πέντε (25) έτη πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας μέχρι 31.12.2015, για τα οποία εξακολουθούν να ισχύουν οι διατάξεις του Ν.2439/1996». 3. Ως αιτιολογική βάση της άνωθεν τροποποίησης τίθεται πρωτεύοντος η αρχή της «αναλογικής» ισότητας, που πρέπει να διέπει το πλαίσιο της βαθμολογικής και σταδιοδρομικής εξέλιξης των αξιωματικών των ΕΔ, ιδίως εκείνων που από λόγους υγείας μεταπίπτουν σε Ειδικές Καταστάσεις, οι οποίοι εκτός της απώλειας της υγείας τους χάνουν και το δικαίωμα της περαιτέρω βαθμολογικής προαγωγής τους, που συνιστά σε κάθε περίπτωση ηθικό δικαίωμα. ΙΙ. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ 4. Μετά την εισαγωγή της διάταξης του άρθρου 37 του Ν. 4494/2017 (ΦΕΚ, τ. Α΄, 165/2.11.2017), το μεταβατικό στάδιο του άρθρου 91 παρ. 2 του Ν. 3883/2010, περιέλαβε και όλους τους εν ενεργεία Αξιωματικούς που προέρχονται από Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), καθώς και τους αντίστοιχους που προέρχονται από την κα-τηγορία των μονιμοποιηθέντων εθελοντών του Ν.Δ. 445/1974 (ΦΕΚ, τ. Α`, 160/10-6-1974) και των μονιμοποιηθεισών εθελοντριών του Ν. 705/1977 (ΦΕΚ Α` 279/28-9-1977) οι οποίοι μέχρι 31.12.2015 συμπλήρωσαν είκοσι πέντε (25) έτη πραγματικής στρατιωτικής. 5. Με αυτό τον τρόπο εξαιρούνται από τις ρυθμίσεις του Ν. 2439/1996 οι εν ενεργεία Αξιωματικοί που μεταβάλλεται η κατάστασή τους (μεταφορά τους στην Ελαφρά Υπηρεσία ή Υπηρεσία Γραφείου) μετά την 24-9-2010 (ισχύς του Ν. 3883/2010), με συνέπεια να αντιμετωπίζονται άνισα προς τους ομοιόβαθμούς συναδέλφους τους ως προς το δικαίωμα προαγωγής τους μέχρι τον καταληκτικό τους βαθμό κατά ειδικότητα και προέλευση, χωρίς υπαιτιότητά τους, καθόσον η μεταβολή κατάστασής τους οφείλεται αντικειμενικά σε λόγους υγείας/ανικανότητας. 6. Η εισηγούμενη τροπολογία ερείδεται στη συνταγματική αρχή της αναλογικής ισότητας. Ευχαριστώ πολύ. 4. Ένα πολύ σοβαρό θέμα που δεν έχει συμπεριληφθεί στο νέο νομοσχέδιο είναι οι Αξιωματικοί Ειδικής Κατάστασης προερχόμενοι από τις παραγωγικές σχολές και συγκεκριμένα όσον αφορά την περίπτωση (ε) του άρθρου 23 του Ν.3883/2010, η οποία σταματάει την βαθμολογική εξέλιξη της συγκεκριμένης κατηγορίας Αξιωματικών. Σύμφωνα, με τις υποπεριπτώσεις (4) και (5) της περίπτ. ε΄ του άρθρου 23 του ν. 3883/2010 οι Αξιωματικοί απόφοιτοι ΑΣΣΥ (προερχόμενοι εκ Υπαξιωματικών) έχουν ως καταληκτικό βαθμό τον βαθμό του Λοχαγού και αντίστοιχου για τους Αξιωματικούς Υπηρεσίας Γραφείου και του Υπολοχαγού και αντίστοιχου για τους Αξιωματικούς Ελαφράς Υπηρεσίας του ΣΞ, Υπηρεσίας Ξηράς του ΠΝ και Υπηρεσίας Εδάφους της ΠΑ που προέρχονται από Υπαξιωματικούς αποφοίτους ΑΣΣΥ. Σε αντίθεση με τους λοιπούς Αξιωματικούς απόφοιτους ΑΣΣΥ που έχουν ως καταληπτικό βαθμό τον Συνταγματάρχη και αντίστοιχών. Εδώ πρέπει να επισημάνουμε τα εξής: Oι Αξιωματικοί που διέπονται από το σταδιοδρομικό καθεστώς του ν.2439/1996 έχοντας μεγαλύτερο σταδιοδρομικό ορίζοντα εξέλιξης, ενώ όσοι μετέπεσαν σε αυτές μετά την έναρξη της ισχύος του ν.3883/2010 διέπονται από τις λιγότερο ευεργετικές διατάξεις εξέλιξης του νόμου. Η διαφορετική μεταχείριση Αξιωματικών κοινής κατηγορίας (ειδικών καταστάσεων) που διέπονται, όμως, ως προς τους καταληκτικούς βαθμούς εξέλιξής τους, από διαφορετικούς σταδιοδρομικούς νόμους, δεδομένου ότι, σύμφωνα με τη συνδυαστική ερμηνεία των διατάξεων του άρθρου 60 και της παρ. 5 του άρθρου 91 του ν.3883/2010, όσοι μετέπεσαν σε ειδικές καταστάσεις πριν από την έναρξη ισχύος του εν λόγω νόμου διέπονται από το σταδιοδρομικό καθεστώς του ν.2439/1996 έχοντας μεγαλύτερο σταδιοδρομικό ορίζοντα εξέλιξης, ενώ όσοι μετέπεσαν σε αυτές μετά την έναρξη της ισχύος του ν.3883/2010 διέπονται από τις λιγότερο ευεργετικές διατάξεις εξέλιξης του νόμου αυτού. Απόρροια των ανωτέρω αποτελεί, αφενός αξιωματικοί ειδικών καταστάσεων κοινής τάξης και προέλευσης (εξ ΑΣΣΥ) να ολοκληρώνουν τη σταδιοδρομία τους με κατά πολύ διαφορετικό καταληκτικό βαθμό, αφετέρου, αξιωματικοί νεότεροι ή ακόμα και κατώτεροι άλλων να καθίστανται αρχαιότεροι ή και ανώτεροι αυτών μόνον ένεκα της συγκυριακής μετάπτωσής τους στις ειδικές καταστάσεις σε προγενέστερο από αυτούς χρονικό διάστημα (ήτοι πριν την έναρξη εφαρμογής του ν.3883/2010). Επιπλέον: Με την προωθούμενη ρύθμιση του νέου υπό κατάθεση νομοσχέδιου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας γίνεται πλήρη εξίσωση με τους Αξιωματικούς Εθελοντές Μακράς Θητείας (Ε.Μ.Θ) όπου θα έχουν κοινό καταληκτικό βαθμό με τους Αξιωματικούς Ελαφράς Υπηρεσίας του ΣΞ, Υπηρεσίας Ξηράς του ΠΝ και Υπηρεσίας Εδάφους της ΠΑ. Να σημειωθεί πως η εγκύκλιο κατάταξης των ΕΜΘ ανάφερε καταληκτικό βαθμό, τον βαθμό του ανθυπασπιστή. Η δε εγκύκλιος των Υπαξιωματικών προερχόμενων από ΑΣΣΥ όριζε τον βαθμό του Συνταγματάρχη στους αποφοίτους ΑΕΙ και χωρίς κάποιο περιορισμό. Στην προωθούμενη ρύθμιση του νέου υπό κατάθεση νομοσχέδιου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας δεν θα έχουν διαφορετικό καταληκτικό βαθμό, οι Αξιωματικοί ΕΜΘ που ανήκουν στις Υπηρεσίες Γραφείου, Ελαφρά Υπηρεσία, Υπηρεσία Ξηράς και Υπηρεσία Εδάφους από τους υπολοίπους Αξιωματικούς ΕΜΘ. Συνοψίζοντας, όπως αντιλαμβάνεστε υπάρχει σαφής και κατάφωρη αδικία στους συγκεκριμένους Αξ/κους του Πολέμικου Ναυτικού προερχόμενους από ΑΣΣΥ. Το Κράτος Δίκαιου και Πρόνοιας πρέπει να εξασφαλίζει την ίση μεταχείριση των πολιτών που μοναδικό τους σφάλμα ήταν η ασθένεια τους ή το τραύμα τους, κάτι που πολλές φορές δεν οφείλεται σε αυτούς ή δεν δύναται να αποφευχθεί . Γεγονός που δεν θα πρέπει να συντελείτε εις βάρος του άνιση βαθμολογική και οικονομική μεταχείριση. Σε καμία άλλη κατηγορία προελεύσεως στρατιωτικού προσωπικού ή των Σωμάτων Ασφαλείας ή Υπηρεσία του Δημοσίου δεν υπάρχει αυτή η άδικη άνιση και ρατσιστική μεταχείριση.