Αρχική Σχέδιο νόμου του Υπουργείου ΕσωτερικώνΆρθρο 32 Κρίσεις ανά βαθμό – Τροποποίηση άρθρου 31 ν. 3883/2010Σχόλιο του χρήστη ΧΡΙΣΤΟΣ | 2 Μαρτίου 2022, 12:03
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τα υπο αναθεώρηση άρθρα του Ν.3883/2010, δεικνύουν ενα ανεξήγητο μένος του νομοθέτη ενάντια στον βαθμό του Συνταγματάρχη και αντιστοίχων. Σε όλη την έκταση τους, ενω οι λοιποί αξιωματικοί ομαδοποιούνται (σε ανώτατους-ανώτερους – κατώτερους), συνεχώς γίνεται ειδική μνεία για «συνταγματάρχες και αντίστοιχοι».Για τα είδη των κρίσεων, προκύπτει το ερώτημα εαν έχουν καθοριστεί επακριβώς ποια είναι τα κριτήρια που θα λαμβάνονται υπόψιν, καθόσον υπάρχουν τεράστιες ασάφειες: Πχ στην κρίση «Ευδοκίμως τερματίσαντες τη σταδιοδρομία τους»:Συνταγματάρχες και αντίστοιχοι, οι οποίοι έχουν αποδώσει το μέγιστο των δυνατοτήτων τους και δεν κρίνεται σκόπιμη η περαιτέρω παραμονή τους στο στράτευμα. και στην κρίση Κρίση «Αποστρατευτέοι»: Αποστρατευτέοι κρίνονται οι Αξιωματικοί που δεν διαθέτουν τα απαιτούμενα για προαγωγή προσόντα ούτε θεωρούνται κατάλληλοι για την ενάσκηση των καθηκόντων του βαθμού τους, λόγω ουσιώδους έλλειψης των προσόντων αυτών στον κατεχόμενο βαθμό. Aυτές οι ασάφειες,οπως ολοι καταλαβαινετε,αφήνουν περιθώρια για εκκαθαρίσεις "μη αρεστών" από κάποιους που θα βρεθούν σε θέσεις (Στρατιωτικα Γραφεια ΥΕΘΑ,ΥΦΕΘΑ, ΓΓ. Επιτελικά Γραφεια Αρχηγων κτλ) που εχουν τη δυνατότητα δυστυχως να επηράζουν τις κρίσεις. Τα αναφερόμενα στην αιτιολογική έκθεση περί εφησυχασμού,με την ίδια λογική μπορούν να επεκταθούν και σε ολους τους βαθμους, κυρίως χαμηλότερους και συνήθως ΜΗ απόφοιτους Στρατιωτικών Σχολών. Αυτο το καταλαβαίνουν όσοι έχουν υπηρετησει σε Μονάδες κσι δεν διάγουν όλο το στρατιωτικό βίο τους σε επιτελεια και θέσεις εξωτερικού. Ο νομοθέτης τι εικόνα έχει και ασχολειται επιλέκτικά με το Βαθμό του συνταγματάρχη, που τον φέρουν απόφοιτοι Ανωτάτων Στρατιωτικών Σχολών, που να σημειωθεί ότι μπηκαν με τον θεσμό των Πανελληνίων Εξετάσεων και όχι με διαγωνισμούς; Απορίας άξιον ειναι επίσης το ότι ο νομοθέτης δεν έχει θέμα από τη μία να δώσει παράταση και να βάλει ανώτατο όριο ηλκίας για τους συνταγματάρχες και αντίστοιχους που υπάγονται στο Ν 2439/1996 τα 60 έτη, ενώ από την άλλη προβλέπει για τους υπαγόμενους στο Ν 3883/2010 την αποστρατεία ακόμα και στην ηλικία των 49 ετών, με ασαφή κριτήρια.Να σημειωθεί ότι ο Ν2439/1996 αφορά πολλους συναδελφους που δεν μπηκαν με τον θεσμό των πανελληνίων εξετάσεων,με ό,τι και να σημαινει αυτο...Επίσης οι υπαγόμενοι στον Ν2439/1996 προαγόταν νωρίτερα απο αυτούς του 3883/2010,αυτό γιατι δεν λαμβάνεται υπόψιν,ενώ είναι ήδη πιο ευνοημένοι; δεν είναι ολοι οι Έλληνες ίσοι απέναντι στον νόμο; Επίσης τα υπο ανα θεώρηση άρθρα έρχονται σε σύγκρουση με τον Ν.3865 /2010 (συνταξιοδοτικός) που στο άρθρο 20 αναφέρει στην παράγραφο 4:«4. Για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος που δεν υπάγονται στις διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 και θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης από 1.1.2015 και μετά, δικαιούνται σύνταξη, εφόσον έχουν συμπληρώσει το εξηκοστό (60ό) έτος της ηλικίας τους ή σαράντα (40) έτη συντάξιμης υπηρεσίας, στα οποία συνυπολογίζονται αθροιστικά:α. Ο χρόνος πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας, όπως αυτός προσδιορίζεται στις διατάξεις του Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων (Π.Δ. 169/2007), όπως ισχύει σήμερα.β. Ο χρόνος συντάξιμης υπηρεσίας που λογίζεται αυξημένος στο διπλάσιο ή τριπλάσιο μέχρι πέντε (5) έτη, όπως προσδιορίζεται στο άρθρο 40 του Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων (Π.Δ. 169/2007), όπως ισχύει σήμερα.γ. Ο χρόνος διαδοχικής ασφάλισης που αναγνωρίζεται ως συντάξιμος σύμφωνα με την παράγραφο 10 του άρθρου 4 του νόμου αυτού.» Αν θυμάστε μέσα στην κρίση, υπήρχε μεγάλη αντίδραση από την κοινή γνώμη,γιατι οι Στρατιωτικοί επαιρναν σύνταξη σε μικρή ηλικία,κατι που το αντιμετώπισε ο Ν3865/2010, αυξάνοντας τα όρια ηλικίας.Τωρα ο νομοθέτης θέλει να ξαναγυρισουμε πίσω? Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας και παρακαλώ για τη διόρθωση των παραπάνω αστοχιών