• Σχόλιο του χρήστη 'Α.Π' | 3 Μαρτίου 2022, 06:27

    ΠΡΟΤΑΣΗ Με το προφανές ότι κάθε νομοθετική ρύθμιση σχεδιάζεται με σκοπό να θεραπεύσει ή να εναρμονίσει μια κατάσταση με τα σημερινά δεδομένα, η παρούσα νομοθετική ρύθμιση αποδεικνύει ότι κινείται στα όρια του παραλόγου, όσον αφορά τα όρια ηλικίας αποστρατείας των αξιωματικών των ενόπλων δυνάμεων. Το πρώτο οξύμωρο ,σε σχέση με τα όρια ηλικίας αποστρατείας στελεχών των ενόπλων δυνάμεων είναι ότι στο άρθρο 32 παράγραφος 2 του ν.δ 445/74 αναφέρει ότι το όριο ηλικίας αποστρατείας του ανθυπασπιστή είναι 54 έτη ενώ του σημαιοφόρου τα 53 έτη, δηλαδή ανθυπασπιστής κατηγορίας ΕΜΘ που προήχθη σε σημαιοφόρο σε ηλικία 53 ετών αποστρατεύεται εντός μήνα από την προαγωγή του ενώ αν ήταν μη προακτέος θα αποστρατευόταν στην ηλικία των 54 ! Το επόμενο είναι ότι αφού αυξήθηκε κατά δύο (2) έτη το όριο ηλικίας στον βαθμό του ταξιάρχου και του συνταγματάρχη, από 59 στα 61 και από 58 στα 60 αντίστοιχα, αντί να ακολουθήσουν αναλογικά και οι βαθμοί των κατωτέρων αξιωματικών σε αύξηση των ορίων ηλικίας κατά δύο (2) έτη, παρέμειναν στο ίδιο όριο ηλικίας, σύμφωνα με το άρθρο 21 του 2439/96. Επίσης όπως είναι γνωστό, τα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων ανήκουν σε «ειδικό μισθολόγιο» και η απόκτηση πτυχίου ΑΕΙ, μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου σπουδών, δεν συνοδεύεται με αντίστοιχη αύξηση των αποδοχών , όπως προβλέπει ο νομοθέτης για τις υπόλοιπες κατηγορίες δημοσίων λειτουργών και δημοσίων υπαλλήλων. Ο νομοθέτης προέβλεψε όμως για τα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων που θα αποκτήσουν πτυχίο ΑΕΙ, όσοι προέρχονται από την κατηγορία ΕΜΘ και ΕΠ.ΟΠ , να μετατάσσονται στην κατηγορία των προερχόμενων από ΑΣΣΥ και οι προερχόμενοι από ΑΣΣΥ να μετατάσσονται σε κατηγορία προερχόμενων από ΑΣΕΙ (ειρήσθω εν παρόδω ότι στο πολεμικό ναυτικό μετάταξη από ΑΣΣΥ σε ΑΣΕΙ δεν έχει γίνει ποτέ, και όχι γιατί δεν υπάρχουν υπαξιωματικοί ΑΣΣΥ που δεν έχουν πτυχίο ΑΕΙ που να αντιστοιχεί σε ειδικότητες αξιωματικών). Για τους αξιωματικούς κατηγορίας ΑΣΣΥ υπάρχει η ελάχιστη ηθική αμοιβή, αυτής της προαγωγής στον καταληκτικό βαθμό του συνταγματάρχη και ομοίων βαθμών αλλά με το παρόν νομοθέτημα καταργεί και αυτό, την ελάχιστη ηθική αμοιβή στους κατόχους πτυχίου ΑΕΙ με συναφές αντικείμενο σπουδών ως προς τις υπηρεσιακές ανάγκες, οι οποίοι αντί να είναι παράδειγμα προς μίμηση, διότι επέλεξαν την δύσκολη ατραπό της γνωστικής και εκπαιδευτικής εξέλιξής τους, όπου τους καθιστά χρήσιμους και ωφέλιμους προς την υπηρεσία, και να εξαιρεθούν από οποιοδήποτε όριο ηλικίας έως τον καταληκτικό βαθμό του συνταγματάρχη, αντίθετα τους «επιβραβεύει» με την αποστρατεία. Εδώ ο νομοθέτης βρίσκεται σε σύγχυση διότι τί επιθυμεί, να φτάνουν τα στελέχη που είναι κάτοχοι πτυχίου στον καταληκτικό βαθμό ή να ακυρώνει την προηγούμενη βούλησή του με το όριο ηλικίας: Κατ’ αυτόν τον τρόπο ο νομοθέτης αντί να θεραπεύσει ένα πρόβλημα δημιουργεί περισσότερα προβλήματα που καταρρακώνουν το ηθικό των στελεχών των ενόπλων δυνάμεων και αισθάνονται απαξιωμένοι. Ειδικότερα για τους αξιωματικούς ΑΣΣΥ κατόχους πτυχίου προτείνω την κατωτέρω τροποποιητική πρόταση: " AΡΘΡΟ 16 Ν. 2439/96 17. Από τις διατάξεις της παρ. 14 του παρόντος άρθρου εξαιρούνται οι Συνταγματάρχες και Ταξίαρχοι και οι αντίστοιχοι των άλλων Κλάδων που δεν διανύουν τον τελευταίο βαθμό εξέλιξής τους, καθώς και οι Ταξίαρχοι και οι αντίστοιχοι των άλλων Κλάδων που διανύουν τον καταληκτικό βαθμό εξέλιξής τους και, μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του έτους που γίνονται οι κρίσεις, δεν συμπληρώνουν δύο (2) έτη στον κατεχόμενο βαθμό (Αντικαταστάθηκε με το άρθρο 21 του ν. 4598/2019 Α’ 36). Αυτοί κρίνονται όπως και οι λοιποί ομοιόβαθμοί τους, που δεν συμπληρώνουν 35ετία. Ομοίως εξαιρούνται οι Αντισυνταγματάρχες, Συνταγματάρχες και οι αντίστοιχοι των άλλων κλάδων των ΕΔ που προέρχονται από υπαξιωματικούς αποφοίτους Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών και είναι πτυχιούχοι ΑΕΙ του πανεπιστημιακού τομέα εκπαίδευσης. Οι Αντισυνταγματάρχες και αντίστοιχοι του προηγούμενου εδαφίου κρίνονται για προαγωγή στον επόμενο βαθμό με τη συμπλήρωση του απαραίτητου χρόνου παραμονής της περίπτωσης ε´ της παραγράφου 1 του άρθρου 5 ανεξαρτήτως τυχόν κατάληψης από το όριο ηλικίας του άρθρου 21 παρ. 8 και, εάν κριθούν προακτέοι, προάγονται ανεξαρτήτως ύπαρξης κενών οργανικών θέσεων. (Προστέθηκε με το άρθρο 4 ν. 4494/2017 Α’ 165)"