Αρχική Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠΆρθρο 2 Κατάργηση της προσαύξησης μοριοδότησης λόγω εμπειρίαςΣχόλιο του χρήστη Κυριακή | 17 Νοεμβρίου 2009, 22:29
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Καταρχήν διαφωνώ με την κατάργηση της μοριοδότησης της εμπειρίας, είτε αυτή έχει αποκτηθεί στον ιδιωτικό είτε στο Δημόσιο Τομέα, ΕΙΔΙΚΑ για θέσεις τακτικού προσωπικού του Δημοσίου.Οι λόγοι: 1) Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Επαγγελματικών Προσόντων (European Qualifications Framework), στο οποίο συμμετέχει και δεν έχουν γίνει ιδιαίτερα σημαντικά βηματα για την προώθησή του μέχρι στιγμής στην Ελλάδα σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, πρέπει να αναγνωρίζονται τα προσόντα και τα μαθησιακά αποτελέσματα, με οποιονδήποτε τρόπο έχουν αποκτηθεί (τυπική, μη τυπική και άτυπη μάθηση). Δεν μπορεί να προωθείται η μοριοδότηση νέων-ΑΠΕΙΡΩΝ-πτυχιούχων, οι οποίοι έχουν μια "ακαδημαϊκή" γνώση των πραγμάτων (επιπέδου πτυχίου, μεταπτυχιακού ή ακόμη και διδακτορικού) και οι οποίοι δεν έχουν αποκτήσει εμπειρία, σύνθετες δεξιότητες (οργανωτικές, επικοινωνιακές κ.λπ.) στάσεις και συμπεριφορές, για να εργαστούν στο Δημόσιο Τομέα. 2) Οι "συμβασιούχοι" του Δημοσίου δεν μπορεί απλοϊκά να θεωρούνται συμβασιούχοι, γιατί έχουν διαφορετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά ως προς τον τρόπο που προσλήφθηκαν, τις θέσεις και τις ανάγκες που κάλυπταν κ.λπ. Διακρίνονται σε τρεις κατηγορίες:a) stagiaires (καταρτιζόμενοι σε πρόγραμμα απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας). Φυσικά και να καταργηθούν τα stage στο Δημόσιο και υπό προϋποθέσεις αξιοκρατικής επιλογής (από τις επιχειρήσεις και όχι από τον ΟΑΕΔ) να ισχύσουν για τον ιδιωτικό τομέα σε μικρή κλίμακα και χρονική διάρκεια (έως ένα έτος) ως προγράμματα απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας, με ασφάλιση και καλύτερους οικονομικούς όρους. Η εμπειρία αυτή δε θα προσμετράται (εκτός αν ισχύσει η αξιοκρατική επιλογή, οπότε θα προβλέπεται η προσμέτρηση ενός αριθμού μορίων), σίγουρα όμως δε θα προσαυξάνεται για τη συμμετοχή σε διαδικασίες πρόσληψης στο Δημόσιο. Επιπλέον δε θα μπορεί να συμμετάσχει δικαιούχος, που έχει ήδη επωφεληθεί του προγράμματος, σε δεύτερο πρόγραμμα stage (έτσι γίνεται στην Κομισιόν).β) Συμβασιούχοι Έργου. Να προσμετράται η εμπειρία τους να μην προσαυξάνεται ωστόσο (σύμφωνα με το αρθ. 15, παρ. ι του Ν. 3205/2003, για να υπολογιστεί [μισθολογικά] η εμπειρία χρειάζεται να υπάρχει νόμος, δικαστική απόφαση ή από τα υπηρεσιακά έγγραφα συντρέχουν σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:i)απασχόληση κατά το σύνηθες δημοσιοϋπαλληλικό ωράριο, ii)παροχή εργασίας στο χώρο της δημόσιας υπηρεσίας και με την άμεση εποπτεία της υπηρεσίας & iii) αμοιβή ανάλογη με των προσλαμβανομένων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου. Η παράγραφος αυτή χρείαζεται τροποποίηση ή κατάργηση, γιατί ειδικά στα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου ή Ιδιωτικού Δικαίου γίνονται "αλχημείες" και ως προς τη μισθολογική αναγνώριση κι ενδεχομένως ως προς τη βαθμολογική ένταξη.).γ) Συμβασιούχοι με σύμβαση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου. Να εξακολουθεί να ισχύει και η προσμέτρηση και η προσαύξηση 50% της εμπειρίας τους για τους ακόλουθους λόγους:1)Έχουν προσληφθεί με διαδικασίες που ελέγχονται (και σε ορισμένες περιπτώσεις διεξάγονται) από το ΑΣΕΠ, σύμφωνα με τους Νόμους, με διαφανείς διαδικασίες και το Προσοντολόγιο (το οποίο παρεμπιπτόντως χρειάζεται αναβάθμιση, καθώς πολλά πτυχία ειδικά των ΤΕΙ δεν αποτυπώνονται στο προσοντολόγιο, κατά συνέπεια δεν έχουν κανένα επαγγελματικό δικαίωμα για διορισμό στο Δημόσιο, ανεξάρτητα από το αν το Δημόσιο έχει ανάγκη τις ειδικότητές τους.).2) Παρέχουν εξαρτημένη σχέση εργασίας υπό την ΆΜΕΣΗ εποπτεία της Υπηρεσίας και σύμφωνα με το Δημοσιοϋπαλληλικό ωράριο.3) Έχουν γνώση και εμπειρία σε θέματα διαδικασιών και νόμων που ισχύουν στο Δημόσιο (σε αντίθεση με τους stagiaires, οι οποίοι έχουν προσληφθεί με αδιαφανείς διαδικασίες και χωρίς να έχουν τηρηθεί οι Νόμοι, που αφορούν το προσοντολόγιο και τις διαδικασίες πρόσληψης μέσω ΑΣΕΠ, ενώ σε πολλές περιπτώσεις λόγω του γεγονότος ότι υποαμείβονται τηρούν το δικό τους ωράριο με την ανοχή και των Υπηρεσιών.Σε αντίθεση επίσης και με τους συμβασιούχους έργου, οι οποίοι μπορεί να έχουν προσληφθεί επίσης με αδιαφανείς διαδικασίες για τη διεκπεραίωση ενός συγκεκριμένου έργου [ερευνητικό, κατασκευαστικό κ.λπ.], το οποίο ολοκληρώθηκε. Δεν μπορεί να καταστρατηγούνται τα δικαιώματα των συμβασιούχων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και να μπαίνουν στην ίδια μοίρα τόσο με τους stagiaires όσο και με τους συμβασιούχους έργου για τους παραπάνω λόγους και γιατί σε αρκετές περιπτώσεις καλύπτουν "πάγιες και διαρκείς" και όχι "εποχικές" ανάγκες.Πόσο "εποχικές" είναι οι ανάγκες για καθαριότητα στους Δήμους;Πόσο "εποχικές" είναι οι ανάγκες είναι οι ανάγκες φύλαξης των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων;Αυτοί είναι και οι μόνοι θιγόμενοι από το Π.Δ. του απελθόντος Υπουργού Εσωτερικών Πρ. Παυλόπουλου και των καθοδηγούμενων πολιτικά αποφάσεων της Δικαιοσύνης, η κεφαλή της οποίας διοριζόταν από τον εκάστοτε Υπουργό Δικαιοσύνης.