Αρχική Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠΆρθρο 12 Έναρξη ισχύοςΣχόλιο του χρήστη Σ. Μεταξάς | 18 Νοεμβρίου 2009, 00:34
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είναι βέβαιο ότι με τη νομοθετική αυτή πρωτοβουλία περιορίζονται σημαντικά αδικίες του συστήματος επιλογής προσωπικού, πλην όμως, τους συντάκτες του σχετικού νομοσχεδίου θα πρέπει, επιπρόσθετα και προς την κατεύθυνση της δικαιότερης λειτουργίας του, να τους απασχολήσουν και τα εξής θέματα: - Διαχωρισμός προκηρυσσομένων θέσεων μεταξύ αποφοίτων Πανεπιστη- μιακής-Τεχνολογικής εκπαίδευσης, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής - Προνόμια Ειδικών κατηγοριών πολιτών - Κριτήριο Εντοπιότητας Εικότερα για τα θέματα αυτά θα επισημάνω τα εξής: Υπάρχουν περιππτώσεις στις οποίες οι προκηρυσσόμενες με ενιαίο διαγωνισμό θέσεις επιμερίζονται μεταξύ αποφοίτων Πανεπιστημιακής – Τεχνικής εκπαίδευσης από τη μία μεριά και Δευτεροβάθμιας από την άλλη, με αποτέλεσμα οι κάτοχοι τίτλων Πανεπιστημιακής – Τεχνικής εκπαίδευσης να μην έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν ως υποψήφιοι για το σύνολο των θέσεων που προκηρύσσονται. Ακόμη παρατηρείται το παράδοξο να προκηρύσσονται διαγωνισμοί στο Δημόσιο για κατόχους τίτλων Υποχρεωτικής εκπαίδευσης, π.χ. Επιμελητές δικαστηρίων, στους οποίους δεν λαμβάνονται υπόψη για τη μοριοδότηση των υποψηφίων τίτλοι σπουδών ανωτέρων βαθμίδων εκπαίδευσης, οπότε αυτοί οι οποίοι ανάλωσαν τα χρόνια τους σε διάφορες σπουδές να μη μπορούν στην ουσία να συναγωνιστούν άτομα περιορισμένων γνώσεων, καθόσον τα τελευταία, στο διάστημα αυτό αποκτούσαν εργασιακή εμπειρία ή για το διάστημα που δεν υπήρχε τέτοια δυνατότητα είχαν το δικαίωμα να εγγραφούν ως άνεργοι στον ΟΑΕΔ, κλπ, στοιχεία που μοριοδοτούνται, με συνέπεια να υπερτερούν των άλλων. Θα μπορούσε βέβαια να ισχυριστεί κανείς ότι οι επιλογές αυτές επιβάλλονται από οικονομικούς λόγους (χαμηλότεροι μισθοί), αλλά πιστεύω ακράδαντα ότι υπάρχουν πολλοί οι οποίοι θα προτιμούσαν, ανεξάρτητα από τους τίτλους που κατέχουν, να εργασθούν με μισθό ανάλογο της προκηρυσσόμενης θέσης, παρά να είναι άνεργοι, ενώ με τον τρόπο αυτό οι προκηρυσσόμενες θέσεις θα καλύπτονται από τους πλέον άξιους . Σε πολλούς ακόμη διαγωνισμούς παρέχονται εξαιρετικά προνόμια σε ειδικές κατηγορίες πολιτών, όπως πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, παλιννοστούντες ομογενείς, παλιννοστούντες πόντιοι, απολυμένοι κλπ που καταλαμβάνουν μεγάλο, αν όχι το μεγαλύτερο σε ορισμένες περιπτώσεις, ποσοστό των προκηρυσσομένων θέσεων, με αποτέλεσμα τη διάκριση μεταξύ των συμμετασχόντων σε ιδιαίτερα εξοργιστικό βαθμό. Εξυπακούεται ότι οι κατηγορίες αυτές των πολιτών θα μπορούσαν να ενισχυθούν ή να ανταμοιφθούν με πολλούς άλλους τρόπους, όχι όμως σε βάρος όσων εναγωνίως αναζητούν μια θέση εργασίας. Εξάλλου τα προνόμια αυτά δημιουργούν εντάσεις ανάμεσα στις κοινωνικές ομάδες και ενισχύουν τα φαινόμενα ρατσισμού. Τέλος, ιδιαίτερη αναφορά θα πρέπει να γίνει και στην καθιέρωση, σε πολλούς διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, του κριτηρίου της Εντοπιότητας το οποίο καταστρατηγεί εμφανώς τις αρχές της ισότητας και της δικαιοσύνης μεταξύ των πολιτών. Είναι αυτονόητο ότι θα μπορούσαν να διαγωνίζονται ισότιμα οι υποψήφιοι, ανεξαρτήτως τόπου καταγωγής, και να δεσμεύονται εκ των προτέρων ότι θα υπηρετήσουν στις συγκεκριμένες θέσεις για όσο διάστημα κρίνεται απαραίτητο από τη Διοίκηση.