Αρχική Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠΆρθρο 2 Κατάργηση της προσαύξησης μοριοδότησης λόγω εμπειρίαςΣχόλιο του χρήστη Σ.Σ.Α. | 18 Νοεμβρίου 2009, 11:56
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1η Πρόταση: Διατήρηση της προσαύξησης της μοριοδότησης της προϋπηρεσίας των συμβασιούχων του Δημοσίου. (Αρ.2, παρ. 1,2) Η κατάργηση της προσαύξησης κατά 50% της μοριοδότησης της προϋπηρεσίας των συμβασιούχων του Δημοσίου εκλαμβάνεται –και σωστά- ως δίκαιη ρύθμιση από όσους αντλούν την προϋπηρεσία τους μόνον από τον ιδιωτικό τομέα. Είναι όμως κατάφορα άδικη για όσους απασχολούνται, πολλές φορές ανασφάλιστοι και με εξευτελιστικά χαμηλές αποδοχές, επί μακρό χρονικό διάστημα ως συμβασιούχοι στο στενό και τον ευρύτερο Δημόσιο τομέα, καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Οι τελευταίοι, όμηροι ενός διαχρονικά και διακομματικά αποκρουστικού πελατειακού συστήματος, έχουν δικαίωμα στην ελπίδα. Εξάλλου και επειδή οι κυβερνήσεις επικαλούνται συχνά αλλά επιλεκτικά τις επιταγές της ΕΕ, η χώρα θα έπρεπε εδώ και μια δεκαετία να έχει ενσωματώσει στο εθνικό της δίκαιο την Κοινοτική Οδηγία 70/1999, που επέβαλε την μετατροπή τέτοιων, διαδοχικά ανανεούμενων συμβάσεων σε συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. Γι’ αυτό προτείνω: την διατήρηση για ένα μεταβατικό διάστημα 2 χρόνων της σχετικής διάταξης που προσαυξάνει κατά 50% τα μόρια της αποκτειθείσας, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας, εμπειρίας στον Δημόσιο τομέα, και μόνο για εκείνους τους συμβασιούχους που θα έχουν κατά τη δημοσίευση του σχετικού νόμου συμπληρώσει 36 μήνες προϋπηρεσίας, με μια τουλάχιστον ανανέωση μεταξύ των σχετικών συμβάσεων. 2η Πρόταση: Διατήρηση των μορίων της προϋπηρεσίας και της αναλογίας θέσεων με ή χωρίς εμπειρία. (Αρ. 4, παρ. 7 και Αρ. 5) Ο Δημόσιος τομέας χρειάζεται έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό, με εμπειρία και προϋπηρεσία συναφή με το αντικείμενο των κάθε φορά προκηρυσσόμενων θέσεων. Η ανάγκη αυτή καθίσταται επιτακτικότερη σήμερα διότι εξ’ αιτίας των διάφορων αντιασφαλιστικών ρυθμίσεων έχει διογκωθεί το κύμα αποχωρήσεων και πρόωρης συνταξιοδότησης χιλιάδων έμπειρων στελεχών του Δημοσίου τομέα. Γι’ αυτό προτείνω την διατήρηση των διατάξεων: α) του Αρ. 8, παρ.1 του Ν. 3051/2002 που μοριοδοτεί με 8 μονάδες ανά μήνα τον 2ο χρόνο εμπειρίας στον ιδιωτικό ή το Δημόσιο τομέα και β) του Αρ. 35, παρ. 1 του Ν. 3731/2008 που καθορίζει την ποσοστιαία αναλογία των θέσεων για τις οποίες λαμβάνεται υπόψη το κριτήριο της εμπειρίας στο 65% των θέσεων που προκηρύσσονται κάθε φορά. 3η Πρόταση: Ενίσχυση της μοριοδότησης του δεύτερου τίτλου σπουδών και στην κατηγορία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Αρ. 4) Η ενίσχυση της μοριοδότησης των μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων σπουδών καθιστά το σύστημα προσλήψεων περισσότερο αντικειμενικό και αξιοκρατικό. Η θετική αυτή ρύθμιση πρέπει, για λόγους στοιχειώδους δικαιοσύνης, να επεκταθεί και στην κατηγορία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Γι’ αυτό προτείνω να προστεθεί στο Αρ. 4 σχετική παράγραφος, σύμφωνα με την οποία: η προβλεπόμενη από την ισχύουσα νομοθεσία (Ν. 3051/2002) μοριοδότηση του δεύτερου τίτλου σπουδών στην ΔΕ κατηγορία (πτυχίο ΙΕΚ, ΤΕΕ, ΤΕΣ, ΤΕΛ, ΕΠΛ), με αντικείμενο συναφές με το αντικείμενο της προκηρυσσόμενης θέσης προσαυξάνεται από 150 σε 200 μονάδες. 4η Πρόταση: Αξιοκρατία παντού. Να καταργηθούν οι προβλεπόμενες εξαιρέσεις. (Αρ. 1, παρ. 2, περ. ε και Αρ. 8, παρ 2) Το Αρ. 1 του παρόντος Σχεδίου Νόμου επεκτείνει το πεδίο των αρμοδιοτήτων του ΑΣΕΠ με τρόπο που εδραιώνει την καθολικότητα και τον πλήρη έλεγχο των διαδικασιών πρόσληψης από την συγκεκριμένη Ανεξάρτητη Αρχή. Δεν νοείται λοιπόν στο ίδιο Σχέδιο Νόμου να προβλέπονται εξαιρέσεις από το γενικό αυτόν κανόνα, είτε αυτές αφορούν το προσωπικό που στελεχώνει τις εξωτερικές υπηρεσίες του ΥΠ.ΕΞ., είτε το ιατρικό προσωπικό που προσλαμβάνεται με συμβάσεις έργου σε διάφορα Ασφαλιστικά Ταμεία. Γι’ αυτό προτείνω την κατάργηση των εξαιρέσεων που προβλέπονται: α) στο Αρ. 1, παρ.2, περίπτωση ε και αφορούν το πάσης φύσεως προσωπικό του ΥΠ.ΕΞ. και β) στο Αρ. 8, παρ.2 και αφορούν το ιατρικό προσωπικό των Ασφαλιστικών Ταμείω