Αρχική Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠΆρθρο 6 Τεστ δεξιοτήτωνΣχόλιο του χρήστη Κώστας Κ | 18 Νοεμβρίου 2009, 11:47
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αυτό που διαφαίνεται πλέον καθαρά σχετικά με το τεστ Δεξιοτήτων ιδιαίτερα τώρα στο τέλος της διαβούλευσης αυτού του Νομοσχεδίου είναι η ύπαρξη δύο κυρίως τάσεων. Η πρώτη άποψη είναι να ισχύσει το Άρθρο 6 όπως έχει κατατεθεί ή ακόμη και να αυξηθεί ο συντελεστής του τεστ από 4 σε μεγαλύτερο, ενώ η δεύτερη είναι να καταργηθεί το τεστ για ορισμένες περιπτώσεις υποψηφίων (π.χ. ΠΕ) ή να μειωθεί ο συντελεστής του. Καταγράφηκαν και άλλες προτάσεις, οι οποίες ίσως δε φαίνεται να κυριαρχούν από άποψη αριθμού υποστηρικτών, από την ομολογουμένως φασιστική να αυξηθεί ο χρόνος διεξαγωγής του τεστ πέρα των δύο χρόνων, μέχρι αυτή που υποστηρίζει να διεξάγεται το τεστ σε τακτά χρονικά διαστήματα και εντός του ενός έτους. Κρίνοντας προσωπικά από τα επιχειρήματα που αναπτύχθηκαν τις τελευταίες μέρες σ'αυτό το φόρουμ, (και οφείλω να πω πέρασα αρκετή ώρα διαβάζοντάς τα με αμερόληπτο μάτι) η πιο δίκαιη στάση που θα πρέπει να ακολουθήσει το Υπουργείο Εσωτερικών στο επόμενο στάδιο αυτού του νομοσχεδίου είναι προς τη μεριά αυτών που υποστηρίζουν την δεύτερη άποψη, δηλ. τη κατάργηση του τεστ αναφορικά με την κατηγορία ΠΕ ή μείωση του συντελεστή βαρύτητάς του. Το βασικότερο μειονέκτημα της προταθείσας αύξησης μοριοδότησης του τεστ (και επομένως η ουσιαστική εξίσωσή του βαθμολογικά με την απόκτηση ενός διδακτορικού, αλλά και η αδικαιολόγητα υπέρμετρη αναβάθμισή του έναντι της μοριοδοτικής δυνατότητας ενός μεταπτυχιακού) είναι η καταβαράθρωση της αδιαμφισβήτητης ακαδημαϊκής αξίας μεταπτυχιακών πανεπιστημιακών τίτλων. Σε όσους έχουν προσπαθήσει να απαξιώσουν από αυτές τις σελίδες τα μεταπτυχιακά με επιχειρήματα του τύπου ότι αυτά είναι το προσόν προνομιούχων ή συναλλασσομένων με αθέμιτους τρόπους με την πανεπιστημιακή κοινότητα, αντιτάσσω την ιδιαίτερα αυξημένη βαρύτητα που έχουν ακαδημαϊκοί τίτλοι, ιδιαίτερα των μεγαλύτερων βαθμίδων, σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου. Σε καμία χώρα της Ευρώπης δεν μειώνεται η (διαχρονική) αξία των πανεπιστημιακών πτυχίων με τη χρήση αναμφιβόλου ποιότητας τεστ χαμηλού επιπέδου γνώσεων, πόσο μάλιστα με τη χρησιμοποίηση ιδιαίτερα υπόπτων τεστ όπως αυτό του 2008 το οποίο αμφισβητείται ευρέως. Ευκαιρίες υπάρχουν πολλές σε όσους πραγματικά έχουν την θέληση για μεταπτυχιακές σπουδές αλλά δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα, είτε στην Ελλάδα (υποτροφίες), είτε στο εξωτερικό (σπουδές και παράλληλη εργασία). Ας αντιμετωπιστεί πια και σε αυτή τη χώρα ο φρικιαστικά υπέρμετρος ατομικισμός υπό εκφάνσεις του είδους ό,τι μικρό που μας συμφέρει είναι το μόνο καλό και ότι μεγαλύτερο να πετάγεται στον κάλαθο των αχρήστων!