Αρχική Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠΆρθρο 8 Συμβάσεις έργουΣχόλιο του χρήστη ΑΠΑΤΣΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ | 18 Νοεμβρίου 2009, 11:06
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΑΠΑΤΣΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΝΠΔΔ ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΚΑΙ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΔΗΜΟΥ ΣΥΚΕΩΝ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 8 ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ «ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ» Είναι αναγκαίο να λάβει υπόψη του ο συντάκτης του νομοσχεδίου τα παρακάτω : Οι Δημοτικοί παιδικοί και βρεφικοί σταθμοί αντιμετωπίζουν ιδιαιτερότητες στη λειτουργία τους αφού κατά βάση ασκούν κοινωνικό έργο και δράση. Σκοπός τους είναι η παροχή άρτιων υπηρεσιών σε όσο το δυνατόν περισσότερες οικογένειες. Το γεγονός αυτό καθιστά άγνωστο , μέχρι και πριν την έναρξη κάθε ακαδημαϊκής χρονιάς (Σεπτέμβριος) τον αριθμό των φιλοξενούμενων παιδιών. Έτσι δεν μπορούν να προγραμματιστούν έγκαιρα οι προσλήψεις τόσο του εκπαιδευτικού όσο και του βοηθητικού προσωπικού , ακριβώς επειδή ο αριθμός των παιδιών που πρόκειται να φιλοξενηθούν στους βρεφικούς και παιδικούς σταθμούς αλλάζει από χρόνο σε χρόνο και ουσιαστικά διαμορφώνεται τις παραμονές της έναρξης της χρονιάς . Σημειώστε δε ,ότι ακόμη και κατά την διάρκεια της χρονιάς , συνήθως υπάρχει αυξομείωση του αριθμού των παιδιών. Ως παράδειγμα αναφέρω ότι στους παιδικούς σταθμούς του Δήμου μας στην αρχή της σχολικής χρονιάς 07-08 υπήρχαν 520 αιτήσεις, φιλοξενίας , την χρονιά του 08-09 υπήρχαν 440 και φέτος τον Σεπτέμβριο δηλαδή την χρονιά 09-10 πιθανώς και λόγω της οικονομικής κρίσης οι αιτήσεις έφθασαν στον αριθμό ρεκόρ για τα δεδομένα της περιοχής μας 640 παιδιών , όμως με τον φόβο της μετάδοσης της γρίπης μόνο τον μήνα Νοέμβριο έφυγαν από τους σταθμούς οριστικά πάνω από 150 παιδιά . Είναι λοιπόν κατανοητό ότι δεν υπάρχει δυνατότητα έγκαιρης πρόβλεψης του αριθμού των παιδιών αλλά και του απαραίτητου εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού. Πώς μπορούμε κάθε χρόνο να προβλέψουμε πόσους υπαλλήλους διαφόρων ειδικοτήτων θέλουμε και εάν είναι μόνιμο προσωπικό πώς θα απασχοληθούν όταν δεν είναι αναγκαίοι ; Στην περίπτωση αυτή (της πρόσληψης μόνιμου προσωπικού ) η μεγάλη αύξηση του μισθολογικού και λειτουργικού κόστους θα μετακινηθεί υποχρεωτικά στις οικογένειες των παιδιών αφού αναγκαστικά θα διπλασιαστούν τα τροφεία που πληρώνουν . Πώς μπορούμε να απασχολήσουμε προσωπικό έστω με συμβάσεις ορισμένου χρόνου όταν είναι τόσο χρονοβόρα η διαδικασία έγκρισης των προσλήψεων αυτών ; Μέχρι σήμερα ο θεσμός των συμβάσεων μίσθωσης έργου έλυνε κυριολεκτικά τα χέρια των διοικήσεων των δημοτικών παιδικών σταθμών. Την φετινή όμως χρονιά η καθυστέρηση δημοσίευσης στο ΦΕΚ της έγκρισης απασχόλησης των συμβάσεων έργου Νηπιαγωγών ΠΕ , βρεφονηπιοκόμων ΤΕ , βοηθών βρεφονηπιοκόμων ΔΕ , τραπεζοκόμων και καθαριστριών , μας ανάγκασε να λειτουργήσουμε υπεράριθμα τμήματα, με συνέπεια την αδυναμία άρτιας υλοποίησης των παιδαγωγικών προγραμμάτων. Να ληφθεί δε υπόψη ότι η λειτουργία των υπεράριθμων αυτών τμημάτων εγκυμονεί μεγαλύτερο κίνδυνο μετάδοσης της γρίπης Η1Ν1 . Επίσης αναγκαστήκαμε να αφήσουμε αρκετά παιδιά στις λίστες αναμονής για τη συμμετοχή τους στους σταθμούς. Το γεγονός αυτό δημιουργεί έντονο κοινωνικό πρόβλημα σε εκατοντάδες εργαζόμενες οικογένειες. Είναι δηλαδή αναγκασμένες οι μητέρες των παιδιών αυτών ή να σταματήσουν τη δουλειά τους ή να πληρώσουνε υπέρογκα ποσά για τροφεία σε ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς. Το 100% του προσωπικού των βρεφικών και παιδικών σταθμών είναι γυναίκες . Στην συντριπτική τους πλειοψηφία κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης τους κάνουν χρήση αναρρωτικής άδειας 7-8 μηνών , μόλις γεννήσουν παίρνουν άλλους 12 μήνες άδεια συνολικά δηλαδή λείπουν από την υπηρεσία 19-20 μήνες. Πώς λοιπόν θα μπορέσουμε γρήγορα χωρίς να χάνουμε κάθε φορά τόσο χρόνο να αντικαταστούμε το συγκεκριμένο προσωπικό ώστε απρόσκοπτα να εκτελούμε το έργο μας στηρίζοντας την εργαζόμενη οικογένεια ; Την λύση στις ιδιαιτερότητες που κάθε τόσο προκύπτουν μόνο με συμβάσεις μίσθωσης έργου μπορούμε να πετύχουμε . Τελειώνοντας νομίζω ότι η κάλυψη των ειδικοτήτων των παιδιάτρων παιδοφθαλμιάτρων , παιδοδοντιάτρων , παιδοψυχολόγων , εκπαιδευτών ειδικής αγωγής , εργασιοθεραπευτών , λογοθεραπευτών , κοινωνικών λειτουργών γυμναστών , μουσικών , τεχνολόγων τροφίμων κτλ είναι λογικό να θεωρείται ότι μπορεί να γίνει μόνο με συμβάσεις μίσθωσης έργου . Οι εργαζόμενοι των ειδικοτήτων αυτών εφαρμόζουν ειδικά προγράμματα περιορισμένης χρονικής διάρκειας . Καταλήγοντας λοιπόν πρέπει α) άμεσα να προωθηθεί η έγκριση των συμβάσεων μίσθωσης έργου ώστε να απασχοληθεί το γρηγορότερο το εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό που είναι απαραίτητο για την εύρυθμη λειτουργία των παιδικών σταθμών β) η δυνατότητα σύναψης συμβάσεων μίσθωσης έργου για το εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό των δημοτικών παιδικών σταθμών να διατηρηθεί ως έχει στο υπάρχων νομοθετικό πλαίσιο.