• Σχόλιο του χρήστη 'Σταυρούλα Ψ.' | 13 Μαΐου 2022, 12:45

    ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΑΣ (πρώην Υπερβάλλουσα μείωση) Με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθ. 29 του ν. 4024/2011 (Προηγούμενο Ενιαίο Βαθμολόγιο- Μισθολόγιο) θεσπίστηκε «Υπερβάλλουσα Διαφορά», για να ρυθμίσει θέματα διαφοράς αποδοχών που προέκυπταν λόγω της εφαρμογής του, και της συνεπαγόμενης κατάργησης των διαφορετικών πρόσθετων αποδοχών, αμοιβών και λοιπών επιδομάτων που υπήρχαν στους επιμέρους φορείς του Δημοσίου. Σύμφωνα λοιπόν, με την παρ.2 του άρθρου 29 του ν. 4024/2011, εφόσον κατά την εφαρμογή του και με σύγκριση των αποδοχών των υπάλληλων την 31/10/2011 και την 1/11/2011, διαπιστωνόταν ότι προκαλούνταν στις νέες αποδοχές του υπαλλήλου, μείωση μεγαλύτερη του 25%, η μείωση αυτή κατανεμόταν ως εξής: • Η μείωση του 25% πραγματοποιούνταν άπαξ την 1/11/2011, • ενώ η υπερβάλλουσα του 25% μείωση, θα διατηρούνταν και θα περικοπτόταν ισόποσα σε διάστημα 2 ετών με αφετηρία την 1/11/2012, έτσι ώστε την 1/11/2013 να μην υφίστανται αποδοχές ως υπερβάλλουσα μείωση. Στόχος της ρύθμισής αυτής ήταν να πραγματοποιηθεί μία ομαλή και σταδιακή μείωση των αποδοχών των υπαλλήλων του Δημοσίου σε τριετές πλαίσιο, έτσι ώστε κατά την εξάλειψη της προσωπικής διαφοράς την 1/11/2013, να εξαλειφτούν και οι προϋπάρχουσες ανισότητες στις αποδοχές των υπαλλήλων ανάλογα με τον φορέα που υπηρετούσαν, και ακολούθως να αμείβονται όλοι οι υπάλληλοι του Δημοσίου ομοιόμορφα, ανάλογα με τα τυπικά τους προσόντα, προάγοντας έτσι τον θεσμό του κρατικού υπαλλήλου. Ωστόσο, με τις διατάξεις του ν. 4093/2012 (περ.2 Υποπαρ.Γ1 παρ.1 άρθρου πρώτου) η προαναφερθείσα σταδιακή περικοπή της υπερβάλλουσας του 25% μείωσης, που επρόκειτο να πραγματοποιηθεί την 1/11/2012, ανεστάλη και δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ, ενώ εν συνεχεία με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθ.27 του ν.4354/2015 (Νέο Μισθολόγιο) τα ποσά των δικαιούχων της ως άνω υπερβάλλουσας μείωσης διατηρήθηκαν από 1/1/2016, ως Προσωπική Διαφορά πλέον, και καταβάλλονται στους δικαιούχους υπάλληλους έως σήμερα, αναστέλλοντας την εξίσωση των αποδοχών των υπαλλήλων του Δημοσίου, ανάλογα με τα τυπικά τους προσόντα, επ’ αόριστο. Αυτό οφειλόταν στο γεγονός ότι η λογική της σύγκρισης των αποδοχών, η οποία πραγματοποιήθηκε επί των ήδη μειωμένων κατά το 2010 λόγω των μνημονιακών ρυθμίσεων, επιδομάτων, ευνοούσε μόνο είτε τους υπαλλήλους οι οποίοι λάμβαναν κατά την 31/10/2011 πολύ υψηλά ποσά επιδομάτων, είτε τους υπαλλήλους των οποίων οι νέες αποδοχές την 1/11/2011 καταβαραθρώνονταν, λόγω των υψηλών μειώσεων, όπως είναι οι υπάλληλοι των κατηγοριών Υποχρεωτικής και Δευτεροβάθμιάς Εκπαίδευσης (ΥΕ/ΔΕ). Κατόπιν τούτου, και λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι, η τέως Υπερβάλλουσα Μείωση – νύν Προσωπική Διαφορά, 1. δεν έχει πλέον τη έννοια του μεταβατικού μέτρου ομαλοποίησης των διαφορών και ανισοτήτων στις αποδοχές μεταξύ των υπαλλήλων του Δημοσίου, εφόσον διατηρήθηκε ως είχε την 1/11/2011 και δεν εξαλείφθηκε, και 2. χορηγήθηκε, στο πλαίσιο της συνταγματικής αρχής της ισότητας, με τις διατάξεις του άρθ. 45 του ν. 4569/2018 ως ανωτέρω, σήμερα σε νέους υπάλληλους, που έχουν διορισθεί ή μεταταχτεί στους εν λόγω φορείς μετά την 1/11/2011, με εικονική αναγωγή στις αποδοχές της ημερομηνίας αυτής, και οι οποίοι κατά περίπτωση δε είχαν κατά την ημερομηνία αυτή, είτε την ιδιότητα του Δημοσίου Υπαλλήλου, είτε υποστεί αντίστοιχη μείωση στις αποδοχές τους, καταλήγει να συνιστά πλέον πρόσθετη παροχή, επιδοματικού χαρακτήρα που σκοπό έχει να ενισχύσει το εισόδημα συγκεκριμένων υπαλλήλων των Φορέων αυτών. Στο πλαίσιο αυτό, κατ’ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας, να επανέρθει η Προσωπική Διαφορά της παρ. 1 του άρθ.27 του ν.4354/2015, για το σύνολο των υπαλλήλων του δημοσίου στο ύψος της μείωσης του 25% που πραγματοποιήθηκε την 01/11/2011.