Αρχική Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησηςΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ Άρθρο 13 Διαδικασία αξιολόγησης υπαλλήλωνΣχόλιο του χρήστη ΚΑΛΟΔΗΜΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ | 17 Μαΐου 2022, 18:39
Στην αξιολόγηση δεν υπάρχουν πουθενά οι πολίτες που λαμβάνουν τις υπηρεσίες από του αρμόδιους Δημοσίους Υπαλλήλους!!! Είναι φοβερό !!! Δεν αποτυπώνεται πουθενά η αλληλεπίδραση του δημοσίου με τον πολίτη!!! Οι προτάσεις μου : -ένα βασικό πράγμα που έπρεπε να έχει γίνει εδώ και δεκαετίες είναι η υποχρέωση κάθε Δημοσίου Υπαλλήλου να φοράει καρτελάκι που θα έχει το ονοματεπώνυμο του, την ιδιότητα του και τον Αριθμό Μητρώο του. Πας σε μια Δημόσια Υπηρεσία, σε ένα Νοσοκομείο και δεν ξέρεις ποιον έχεις απέναντί σου. -Κάθε πολίτης να μπορεί μέσα από το κινητό του να αξιολογεί το έργο των Δημοσίων Υπαλλήλων. Για την αξιοπιστία της αξιολόγησης θα μπορούσε: α] να υπάρχει κωδικός αξιολόγησης σε κάθε επαφή πολίτη/δημοσίου όπου είναι δυνατόν. β]να συμπληρώνονται κάποια στοιχεία ταυτοποίησης ΑΜΚΑ, ΑΦΜ, ΑΔΤ, Αριθμός Πρωτοκόλλου κλπ που να αποδεικνύουν ότι ο συγκεκριμένος πολίτης πήρε από το Δημόσιο συγκεκριμένη υπηρεσία. -Να έρχεται ηχογραφημένο μήνυμα στο σταθερό ή στο κινητό για να κάνει ο πολίτης αξιολόγηση της υπηρεσίας που πήρε από το δημόσιο. Η τακτική αυτή εφαρμόζεται ήδη από πλήθος ιδιωτικών εταιρειών πχ ΔΕΗ,COSMOTE κλπ -Να καταγράφονται οι κλήσεις όπως συμβαίνει ήδη με πολλές εταιρείες ΔΕΗ, COSMOTE κλπ. Έτσι ο κάθε υπάλληλος θα αναγκάζεται να μιλήσει με σεβασμό σε κάθε πολίτη. -Κάθε φορά που απαντά ο κάθε υπάλληλος στον πολίτη να συστήνεται π.χ. λέγομαι Παπαδόπουλος πως μπορώ να σας εξυπηρετήσω; Η πρακτική αυτή εφαρμόζεται σχεδόν σε όλες τις μεγάλες ιδιωτικές εταιρείες. -Να χρεωθεί ένα σταθερό τηλέφωνο σε κάθε Δημόσιο Υπάλληλο και να καταγράφονται πόσες κλίσεις έχει απαντήσει και πόσες όχι. Μια μεγάλη πληγή του δημοσίου είναι να παίρνεις άπειρες φορές τηλέφωνο και να μην σου απαντάει κανείς! -Να είναι αναρτημένο στο διαδίκτυο κάθε μέρα για κάθε υπάλληλο ποιές ώρες πρέπει να είναι στην υπηρεσία του. Έτσι θα εκλείψει το φαινόμενο να λείπουν υπάλληλοι ενώ θα έπρεπε να εξυπηρετούν τον πολίτη. -Να είναι αναρτημένο στο διαδίκτυο ένα τυποποιημένο βιογραφικό του κάθε υπαλλήλου για να γνωρίζει ο πολίτης ποιον έχει απέναντί του. -Οι προσλήψεις να γίνονται μόνο με γραπτούς διαγωνισμούς και όχι με τα τυπικά προσόντα. Η βιομηχανία μεταπτυχιακών και πιστοποιήσεων έχει πολλές γκρίζες ζώνες.Είναι ντροπή για τη χώρα μας όλα τα πτυχία, τα μεταπτυχιακά και οι πιστοποιήσεις να βαθμολογούνται με την ίδια κλίμακα π.χ. ένα τμήμα του ΕΜΠ και ένα περιφερειακό τμήμα το οποίο έχει μισή βάση εισαγωγής . Αυτό γίνεται στις προσλήψεις εκπαιδευτικών (Νόμος 4589 ;άρθρο 57 > https://sep4u.gr/wp-content/uploads/asep46_2019.png).. -Εκτός από τις γραπτές εξετάσεις πρέπει να υπάρχει και συνέντευξη, Το δημόσιο εδώ και πολλά χρόνια προσλαμβάνει υπαλλήλους βλέποντας μόνο "χαρτιά" όταν στο ιδιωτικό τομέα η συνέντευξη είναι το πιο σημαντικό κομμάτι.