Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Επί του νομοσχεδίου. 1) Στις αρμοδιότητες της Δημοτικής Αστυνομίας που αφορούν την εφαρμογή του ΚΟΚ, εφόσον καταγράφετε αναλυτικά το πεδίο εφαρμογής οφείλετε να εντάξετε και το αρ. 103 του ΚΟΚ για την εφαρμογή διοικητικών κυρώσεων. Δεν εξυπακούεται ούτε απορρέει από τα λοιπά άρθρα, διότι θα δημιουργήσει αμφιβολίες, ενστάσεις και προσφυγές κατά την εφαρμογή διοικητικών κυρώσεων. Καλύτερα να αναγράφεται για να μην υπάρχει αμφιβολία. 2) Στα απαραίτητα προσόντα διορισμού πρέπει να προστεθεί η γνώση μιας ξένης γλώσσας από τις ευρέως διαδεδομένες, επιπέδου τουλάχιστον Β2. Κατά σειρά προτεραιότητας, Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά ή Ισπανικά. Δεν είναι δυνατόν - ειδικά για την επικοινωνία σε μία τουριστική χώρα - να μην υπάρχει η ελάχιστη προϋπόθεση γνώσης Αγγλικών. 3) Στα πειθαρχικά συμβούλια πρέπει να συμμετέχει και εκπρόσωπος των συνδικάτων ή των σωματείων εργαζομένων. Δεν μπορεί να επαφίεται η επιβολή πειθαρχικών κυρώσεων στην ευχέρεια μελών χωρίς την παρουσία εκπροσώπων εργαζομένων. 4) Η δυνητικότητα ή υποχρέωση σύλληψης, εφόσον υπαγορεύεται από το γεγονός ότι οι δημοτικοί αστυνομικοί είναι ειδικοί ανακριτικοί υπάλληλοι, πρέπει να αναλυθεί περαιτέρω στο σχέδιο νόμου. Δηλαδή εάν προχωρήσει κάποιος σε σύλληψη, τι θα πρέπει να κάνει μετά μετον συλληφθέντα. Θα τον μεταγάγει στο πλησιέστερο τμήμα της ΕΛΑΣ; Θα πρέπει να δίνεται εντολή από τον εισαγγελέα υπηρεσίας κάθε φορά για αυτό; Τι συμβαίνει με τους Πυροσβέστες όταν συλλάβουν κάποιον στα πλαίσια αρμοδιοτήτων της υπηρεσίας τους; Πρέπει να αποτυπώνεται ρητά στο νόμο. 5) Η διάνυση πραγματικής υπηρεσίας στην Δημ. Αστυνομία για την κατάταξη σε βαθμούς ιεραρχίας, δημιουργεί ανισότητες που δεν προέκυψαν από επιλογή των υπαλλήλων αλλά από αποτέλεσμα κακής νομοθέτησης. Οι υπάλληλοι που μετακινήθηκαν από την ΕΛΑΣ στους ΟΤΑ κατά την επανασύστασης της Δημοτικής Αστυνομίας, είχαν αυτό το δικαίωμα το 2015, ενώ οι υπάλληλοι που μετακινήθηκαν από τα σωφρονιστικά καταστήματα το απέκτησαν το 2019. Δεν ήταν θέμα επιλογής αλλά θέμα νομοθετικής απαγόρευσης. Αποτελεί οξύμωρο και για έναν άλλο λόγο: οι υπάλληλοι που υπηρέτησαν στην ΕΛΑΣ δεν εκπαιδεύθηκαν στην χρήση αστυνομικής ράβδου και χειροπέδησης, που τώρα καλούνται να χρησιμοποιήσουν, ενώ οι υπάλληλοι που υπηρέτησαν ως εξωτερικοί φρουροί στα σωφρονιστικά καταστήματα εκπαιδεύτηκαν τόσο στη χρήση ράβδου και δέσμευσης , όσο και στη χρήση οπλισμού. Άρα κατ' ουσία , είναι ανυπόστατος διαχωρισμός ως και παράλογος. 6) Να προβλεφθεί άμεσα εκπαίδευση για το προσωπικό που ήδη υπηρετεί, υπό την αιγίδα της ΕΚΔΔΑ και στα κατά τόπους ΑΤ, για απόκτηση δεξιοτήτων πάνω στις νέες αρμοδιότητες. 7) Στις οργανικές μονάδες που ΟΡΘΩΣ δημιουργούνται στο ΥΠΕΣ να ανατεθεί και αρμοδιότητα επί των υπηρεσιακών οχημάτων της υπηρεσίας. Από την προμήθεια, μέχρι την εμφάνιση, τις προδιαγραφές και την αντικατάστασή τους. Την δυνατότητα ευελιξίας για απόκτηση οχημάτων μέσω δωρεών. Να ανατεθεί η δημιουργία ενιαίας ιστοσελίδας για την πληροφόρηση των πολιτών για τις αρμοδιότητες, την επικοινωνία, τις διοικητικές πράξεις, τις δράσεις της υπηρεσίας αλλά και την ανάρτηση δελτίων τύπου και ανακοινώσεις σχετιζόμενες με περιστατικά ή στατιστικά στοιχεία. 8) Η υπηρεσιακή ταυτότητα, να αποτελεί μία και μοναδική ταυτότητα για το προσωπικό, για χρήση και εκτός υπηρεσίας, κατά τα πρότυπα της ΕΛ.ΑΣ και να συνδέεται με το μητρώο της Ελληνικής Αστυνομίας και του δημοτολογίου για ευελιξία και μείωση της γραφειοκρατίας. 9) Τελευταίο αλλά όχι ανούσιο. Να αλλάξει το διακριτικό σήμα της υπηρεσίας, καθώς και η στολή, να προβλεφθεί πέραν της απεικόνισης της ιεραρχίας που ΟΡΘΩΣ προβλέπεται και για τεχνικούς λόγους, και η εμφάνιση εθνόσημου στα υπηρεσιακά καπέλα των υπαλλήλων, για να εμπεδωθεί τόσο η νέα διάσταση της υπηρεσίας αλλά και να βοηθήσει στην ενιαία συμπόρευση με τις άλλες δύο σημαντικές υπηρεσίες της χώρας, της ΕΛΑΣ και του ΛΣ- Ελληνική Ακτοφυλακή. Κατά τα λοιπά είναι μια σωστή προσέγγιση το παρόν νομοσχέδιο. Εφόσον όμως εξασφαλιστεί η ανάλογη πρόσληψη προσωπικού. Όχι ως αποτέλεσμα διακριτικής ευχέρειας και διάθεσης των ΟΤΑ αλλά ως αναγκαστική προϋπόθεση.