Αρχική Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠΆρθρο 8 Συμβάσεις έργουΣχόλιο του χρήστη ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΣΚΑΝΔΑΛΗΣ Δ/ΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΟΜΜΕΧ ΜΙΧΗΛ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΗΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΕΟΜΜΕΧ | 18 Νοεμβρίου 2009, 16:20
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 8 ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ "ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ" Είναι αναγκαίο να λάβει υπόψη του ο συντάκτης του Νομοσχεδίου τα παρακάτω: Ο ΕΟΜΜΕΧ, μεταξύ των άλλων δραστηριοτήτων που αναπτύσσει κατά τον καταστατικό σκοπό του, υλοποιεί και προγράμματα συγχρηματοδοτούμενα από την Ε.Ε. είτε στα πλαίσια του ΕΣΠΑ είτε στα πλαίσια άλλων κοινοτικών πρωτοβουλιών, όπως και άλλοι φορείς του δημοσίου. Για την προσήκουσα και έγκαιρη υλοποίηση αυτών των προγραμμάτων απαιτείται πολλές φορές η σύναψη συμβάσεων έργου καθώς και η σύσταση ομάδων εργασίας και επιτροπών με τρίτα φυσικά πρόσωπα, καθόσον το τακτικό προσωπικό του ΕΟΜΜΕΧ βαίνει συνεχώς μειούμενο (μέσος όρος ηλικίας 55 έτη) λόγω αφενός των αθρόων συνταξιοδοτήσεων και αφετέρου του γεγονότος ότι την τελευταία εικοσαετία δεν έχουν γίνει κατ΄ ουσίαν προσλήψεις τακτικού προσωπικού. Μετά την τροποποίηση του Ν.3429/2005 περί ΔΕΚΟ με το άρθρ. 33 του Ν.3697/2008, για οποιαδήποτε «πρόσληψη» προσωπικού, - ως τέτοιας νοουμένης και της σύναψης σύμβασης έργου, – απαραίτητη προϋπόθεση είναι η προηγούμενη εγκριτική απόφαση της ΔΕΔΕΚΟ. Για τη λήψη όμως της απόφασης αυτής απαιτείται πολύμηνη διαδικασία (βλ. συνημ. σχετική υπ΄ αριθμ. πρωτ. 52349/ΕΓΔΕΚΟ/13.11.2008 εγκύκλιο της ΕΓΔΕΚΟ και υπ΄αριθμ. πρωτ. ΕΓΔΕΚΟ 2891/22.5.2009 απαντητικό έγγραφο), γεγονός που καθιστά σχεδόν αδύνατη την έγκαιρη υλοποίηση των προγραμμάτων αυτών, με κίνδυνο να εκτεθούμε ως χώρα έναντι της Ε.Ε. Επιπλέον στο Π.Δ. 164/2004, με το οποίο απαγορεύονται οι διαδοχικές συμβάσεις και ειδικότερα στο άρθρ. 6 αυτού, παρότι επιτρέπεται, κατ΄ εξαίρεση, η συνολική διάρκεια των συμβάσεων που συνάπτονται, μεταξύ των άλλων, και για την υλοποίηση συγκεκριμένου κοινοτικού προγράμματος να υπερβαίνει το 24/μηνο, εν τούτοις δεν διευκρινίζεται εάν στην εξαίρεση αυτή δύναται να συμπεριληφθεί και η περίπτωση που συνάπτονται συμβάσεις με το ίδιο φυσικό πρόσωπο αλλά για διαφορετικά κοινοτικά προγράμματα. Κατόπιν των ανωτέρω και δεδομένου ότι οι δαπάνες που απαιτούνται για τη σύναψη των παραπάνω συμβάσεων δεν βαρύνουν τον τακτικό προϋπολογισμό αλλά είναι επιλέξιμες δαπάνες του συγκεκριμένου κάθε φορά κοινοτικού προγράμματος, έχομε την γνώμη ότι θα πρέπει να μεριμνήσετε ώστε η σύναψη συμβάσεων με τρίτα (εκτός τακτικού προσωπικού) φυσικά πρόσωπα καθώς και η συμμετοχή των προσώπων αυτών σε ομάδες εργασίας ή επιτροπές για την υλοποίηση κοινοτικών προγραμμάτων, να εξαιρεθεί από τις παραπάνω διατάξεις, προκειμένου να καταστεί πιο ευέλικτη και ρεαλιστική η όλη διαδικασία και να δοθεί έτσι η δυνατότητα αποτελεσματικότερης και έγκαιρης υλοποίησης των κοινοτικών προγραμμάτων που ανατίθενται σε όλους τους φορείς του δημοσίου. Είναι αυτονόητο ότι θα ληφθεί μέριμνα ώστε να αποσαφηνίζεται ότι η νομοθετική ρύθμιση που θα προωθήσετε υπερισχύει πάσης άλλης αντίθετης διάταξης. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ Εξαιρούνται από τις διατάξεις του άρθρου 6 του Ν. 2527/97 (όπως θα ισχύσει) καθώς και την διαταξη του αρθρου 10 παρ. 3δ του Ν.3429/2005, οι συμβάσεις έργου που συνάπτονται από υπηρεσίες και νομικά πρόσωπα του δημόσιου τομέα με φυσικά πρόσωπα για την υλοποίηση προγραμμάτων ή έργων που χρηματοδοτούνται ή συγχρηματοδοτούνται ή επιδοτούνται από διεθνείς οργανισμούς ή ερευνητικών προγραμμάτων ή προγραμμάτων τεχνικής βοήθειας ή για την εκλπήρωση υποχρέωσεων από συμβάσεις με διεθνείς οργανισμούς. Η κατάρτιση των συμβάσεων αυτών θα γίνεται σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες ειδικές διατάξεις, κατόπιν κοινοποίήσεως της σχετικής ανακοίνωσης στο ΑΣΕΠ, η οποία εγκρίνεται ή τροποποιείται μέσα σε τριάντα (30) ημέρες από την περιέλευσή του στο ΑΣΕΠ. Εάν η προθεσμία αυτή περέλθει άπρακτη, τεκμαίρεται η σύμφωνη γνώμη του ΑΣΕΠ.