Αρχική Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου ΕσωτερικώνΜΕΡΟΣ Β’: Σύσταση Φορέα Λειτουργίας Λαϊκών Αγορών Περιφέρειας Αττικής και Φορέα Λειτουργίας Λαϊκών Αγορών Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης (άρθρα 38-49)Σχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνος Γουλας | 10 Νοεμβρίου 2022, 14:39
Στην Περιφέρεια Αττικής λειτουργούν σε εβδομαδιαία βάση 265 λαϊκές αγορές από τον Ωρωπό και τα Βίλια έως τις Σπέτσες και το Λαύριο, αγορές στις οποίες δραστηριοποιούνται περί τις 7000 πωλητές (παραγωγοί και επαγγελματίες). Η Διεύθυνση Λαϊκών Αγορών, πόσο μάλλον το υπό σύσταση Ν.Π.Δ.Δ., δεν μπορούν να διαχειριστούν και να κάνουν, με επιτυχία, αυτά που προβλέπεται, να κάνει ένας φορέας λειτουργίας (χωροθέτηση, αδειοδότηση, λειτουργία, εποπτεία και έλεγχο των αγορών), στα παραπάνω μεγέθη. Για την Περιφέρεια Αττικής το μόνο που μπορεί να διασφαλίσει τόσο τους πωλητές, με την ομαλή λειτουργία των αγορών και τον εκσυγχρονισμό τους, όσο και το καταναλωτικό κοινό και τους δημότες που διαμένουν σε δρόμους που λειτουργούν λαϊκές αγορές με τον απαραίτητο έλεγχο και την ουσιαστική εποπτεία των αγορών, είναι ένα υβριδικό σύστημα. Προτείνω, σε αυτό, η Διεύθυνση Λαϊκών Αγορών έχει την αρμοδιότητα της χωροθέτησης, αδειοδότησης, στελέχωσης και ελέγχου των αγορών σε επίπεδο Περιφέρειας και ο Δήμος στον οποίο ανήκουν οι αγορές, της λειτουργίας : διαγράμμιση, σήμανση, διαχείριση απορριμμάτων, εποπτεία (τήρηση ωραρίου, θόρυβος, τοποθέτηση των πωλητών σύμφωνα με την κατάσταση θέσεων, τήρηση του παρουσιολόγιου, κλπ.), χημικές τουαλέτες, αστυνόμευση κλπ.. Με το παραπάνω σύστημα, τα πράγματα γίνονται διαχειρίσημα, λύνεται το πρόβλημα της εποπτείας, της ανάγκης ύπαρξης τεχνικών υπηρεσιών για διαγράμμιση και σήμανση, της ανάγκης για αστυνόμευση εν είδει σεκιούριτι κτλ., καθώς οι δήμοι έχουν τα απαραίτητα. Το έμπειρο προσωπικό της Διεύθυνσης Λαϊκών Αγορών μπορεί να ασχοληθεί απρόσκοπτα με τις διαδικασίες αδειοδότησης, τακτοποίησης των χωρών λειτουργίας, καθώς και του ελέγχου των αγορών σύμφωνα με τις ανάγκες της σύγχρονης εποχής. Χρειάζεται δε πρόβλεψη σε έναν νέο νόμο, αποκλειστικά για της λαϊκές αγορές, να δοθούν οριστικές λύσεις, στα προβλήματα που έχουν επέλθει στις αγορές τις Περιφέρειας Αττικής από την μέχρι τώρα μη εφαρμογή όσων ορίζονταν σε προηγούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις για το υπαίθριο εμπόριο. Τα υπόλοιπα είναι δοκιμασμένα και έχουν αποτύχει. Επανεκκίνηση με ”μηδενισμό του κοντέρ“ και τομές. Θαρσείν χρη και ίσως το αύριο να είναι καλύτερο για τις Λαϊκές Αγορές.