Αρχική Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠΆρθρο 6 Τεστ δεξιοτήτωνΣχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνος | 18 Νοεμβρίου 2009, 16:54
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Παρακολούθησα με ενδιαφέρον τη μέχρι τώρα συζήτηση για τη χρησιμότητα του τεστ δεξιοτήτων, παρέχοντας και προηγουμένως τη (μακροσκελέστατη) άποψή μου. Είναι σαφής η κάθετη διαφωνία μου για την πρόσθετη μοριοδότηση που παρέχει ο εν λόγω διαγωνισμός. Είναι σαφώς δικαιότερη και ορθότερη η προαπαίτηση για το εν λόγω τεστ. Αναρωτίεμαι πόσο άξιοι θα ήταν όλοι όσοι συμμετείχαν σε αυτόν, αν οι ερωτήσεις ήταν δυσκολότερες και είχαν λάβει κατά μέσο όρο 30 βαθμούς. Θα δήλωναν τότε ότι πρόκειται για αξιοκρατικό τρόπο αξιολόγησης ή θα ωρύονταν για το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων σε αντιστοιχία με τις πανελλαδικές εξετάσεις; Τελικά, σε αναλογία με τη δυσκολία σύγκρισης των βαθμών διαφορετικών ιδρυμάτων, μήπως θα έπρεπε η μοριοδότηση του καθενός να συναρτάται με το μέσο όρο των βαθμολογιών; Πέρα από αυτό, πολύ σημαντικό θεωρώ το γεγονός ότι τελικά το προβάδισμα όσων κόπτωνται για τη σημασία του ελ λόγω διαγωνισμού είναι προσωρινό. Άλλωστε, στην πλειοψηφία των θέσεων ΠΕ, οι πρώτες θέσεις καταλαμβάνονται από υποψηφίους με όλα τα προσόντα (διδακτορικούς τίτλους, εμπειρια ΚΑΙ ΤΕΣΤ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ κλπ), οι δε υπόλοιποι δεν έχουν δυστυχώς στον ήλιο μοιρα(και ορθά κατ΄εμέ αφού έχουν λιγότερα προσόντα). Με τα σημερινά δεδομένα, λοιπόν όλοι οι επιθυμούντες την πρόσληψη στο ΕΔ θα συμμετάσχουν στο επόμενο τεστ δεξιοτήτων με αποτέλεσμα την επαναφορά της σημερινής (προ τεστ) εικόνας. Μάλιστα, είναι δεδομένο ότι για να είναι σίγουροι οι περισσότεροι, θα καταφύγουν σε υπηρεσίες παραπαιδείας και τότε θα δούμε και βαθμολογίες οι οποίες θα αγγίζουν το άριστο! Μέχρι τότε, οι λίγες θέσεις που θα διατεθούν στο ΕΔ (λόγω και των πενιχρών οικονομικών της χώρας), θα διατεθούν σε όσους διαθέτουν το σύνολο των προσόντων (συνεπώς λίγοι θα είναι και οι προύχοντες αυτής της χώρας). Συμπερασματικά, οι κυβερνώντες και οι σύμβουλοί τους θα πρέπει να αναλογιστούν τον ρόλο του τεστ δεξιοτήτων. Δεν μπορεί η βασική γνώση να αποτελεί προσαύξηση αλλά προαπαίτηση. Επιπλέον δε, θα πρέπει να αντιληφθούν ότι πριν αποφασίσουν την εφαρμογή μιας ανάλογης διαδικασίας στο μέλλον (η οποία απαιτεί προετοιμασία, κόστος και χρόνο), θα πρέπει να έχουν προγραμματίσει και την μελλοντική, τακτική εφαρμογή της. Αλλιώς, παρατηρείται το σημερινό κωμικοτραγικό φαινόμενο της αδυναμίας - άγνοιας χρόνου επανάληψης μιας διαδικασίας και τελικά του αποκλεισμού με καταφανώς άδικο τρόπο μέρος του Ελληνικού λαού από την ισότιμη συμμετοχή σε διαγωνισμούς προσλήψεων. Για να μην συνεχίσουμε να πιστεύουμε ότι ζούμε σε κράτος όπου βασιλεύει η προχειρότητα, η αδικία και η ανισορροπία, ο αρμόδιος υπουργός ΟΦΕΙΛΕΙ παράλληλα με την κατάθεση του τελικού νομοσχεδίου να προβεί και σε σαφή δήλωση για το χρόνο προγραμματισμού του νέου διαγωνισμού της ειδικής δοκιμασίας. Παρεπιπτόντως, παρά το ότι δεν είμαι ψηφοφόρος της κυβερνητικής παράταξης, τα θερμά μου συγχαρητήρια για την εξαιρετική πρωτοβουλία των ηλεκτρονικών διαβουλεύσεων. Εύγε.