Αρχική Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου ΕσωτερικώνΜΕΡΟΣ Β’: Σύσταση Φορέα Λειτουργίας Λαϊκών Αγορών Περιφέρειας Αττικής και Φορέα Λειτουργίας Λαϊκών Αγορών Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης (άρθρα 38-49)Σχόλιο του χρήστη Ζ.Σ. | 16 Νοεμβρίου 2022, 10:53
Σκοπός του παρόντος νομοσχεδίου είναι ο εκσυγχρονισμός και η εύρυθμη λειτουργία των λαϊκών αγορών μέσω ευέλικτων δομών οργάνωσης και διοίκησης που επιτρέπουν τη στοχευμένη και αποτελεσματικότερη διαχείριση των ζητημάτων και την ταχύτερη λήψη των αποφάσεων, αναφορικά με τη λειτουργία των λαϊκών αγορών, ώστε να διασφαλιστεί η βέλτιστη εξυπηρέτηση των πολιτών. Με το νομοσχέδιο αυτό οι ατομικές διοικητικές πράξεις που αφορούν σε αιτήματα πωλητών λ.α. (π.χ. ανανεώσεις, μεταβιβάσεις, εκδόσεις αδειών) για τα οποία δέχεται η υπηρεσία τον μεγαλύτερο όγκο αιτημάτων, εκτελούνται μετά από σχετική εισήγηση της αρμόδιας οργανικής μονάδας, προκειμένου να αποφασίσει το 15μελές Δ.Σ. [βλέπε άρθρο 42, παρ. 1β) και 1γ)]. Με τον τρόπο αυτό καθυστερεί η όλη διαδικασία, διότι η υπηρεσία αναλώνεται στο να ετοιμάζει εισηγήσεις επί των εισηγήσεων, αναμένοντας: α)την ημέρα συνεδρίασης του Δ.Σ., β)την καθαρογραφή των πρακτικών των συνεδριάσεων αυτών και γ)τις υπογραφές επί των πρακτικών όλων των μελών του Δ.Σ., προκειμένου να επικυρωθούν και να γίνει η κοινοποίηση τους στους ενδιαφερόμενους πωλητές λ.α., με τελική πράξη την αποτύπωση τους επί του βιβλιαρίου αδείας τους. Θεωρώ πως ειδικά σε αυτές τις δύο περιπτώσεις που αναφέρονται στο άρθρο 42, παρ. 1β) και 1γ), θα πρέπει να αφαιρεθούν οι αρμοδιότητες από το Δ.Σ. και να αποφασίζει η ίδια η υπηρεσία σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις του ρυθμιστικού πλαισίου περί άσκησης του υπαίθριου εμπορίου (Ν.4849/2021). Έτσι θα είναι ταχύτερη η λήψη των αποφάσεων και θα διασφαλιστεί η βέλτιστη εξυπηρέτηση των πολιτών που αποτελεί και τον σκοπό του παρόντος νομοσχεδίου. Σύμφωνα με το άρθρο 2, παρ. 4, του Ν. 4440/2016 της Κινητικότητας στη Δημόσια Διοίκηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, αναγράφεται: «Κατ΄ εξαίρεση, εφόσον συντρέχουν αποδεδειγμένες σοβαρές και επείγουσες υπηρεσιακές ανάγκες, η μετακίνηση διενεργείται ως απόσπαση για χρονικό διάστημα έως ένα (1) έτος , με δυνατότητα παράτασης έως τρεις(3) μήνες με πρωτοβουλία της Υπηρεσίας και συναίνεση του υπαλλήλου. Επομένως σε περίπτωση που επικρατήσει η αυτοδίκαιη απόσπαση των υπαλλήλων δεν πρέπει να ξεπερνά το ένα (1) έτος, για να είναι αποδεκτή και δίκαιη για τους αποσπασμένους υπαλλήλους και όχι για δύο (2) έτη με δυνατότητα ισόχρονης παράτασης για την οποία παράταση δεν αναφέρεται από που θα καταβάλλονται οι αποδοχές. Επίσης δεν αναγράφεται η αυτοδίκαιη επιστροφή των υπαλλήλων στην Περιφέρεια.