Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχόλιο επί του άρθρου 81: . Η νομοθετική ρύθμιση καταφανώς επιδιώκει το «βόλεμα» δεκατριών (13) ή και περισσότερων αποστράτων σε περιφερειακό επίπεδο. Το ακόμη χειρότερο είναι ότι επιδιώκει μόνον το «βόλεμα»!Διότι αποδεικνύει ότι συνεχώς το ΓΕΕΘΑ/Α6 ΠΑΡΑΛΕΙΠΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΕΡΙΜΝΑ ΟΥΤΕ ΕΝΕΡΓΕΙ να εισηγηθεί το κατάλληλο «φάρμακο» για την αναβάθμιση των δομών ΠΑΜ ΠΣΕΑ των Περιφερειών. Μέχρι σήμερα γίναμε μάρτυρες ότι ούτε συμβάλλει στον αποτελεσματικό ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ του ΥΠτΠ και του ΥΠΕΣ για την ικανοποιητική ανταπόκριση των δομών ΠΑΜ ΠΣΕΑ των Περιφερειών στο, ομολογουμένως και από το ίδιο, δυσκολότατο έργο τους για την Πολιτική Άμυνα της χώρας μας. . Το έργο των Περιφερειών είναι δυσκολότατο αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι οι δομές ΠΑΜ ΠΣΕΑ των Περιφερειών πρέπει να προετοιμάζουν και να διαχειριστούν 55 Σχέδια! Για να συνειδητοποιήσει κανείς τι αυτό σημαίνει, αρκεί να αναλογιστεί ότι οι δομές Πολιτικής Προστασίας έχουν μόνον 4 Σχέδια, ενώ τα Υπουργεία κατά μέσο όρο πάλι μόνον 4 Σχέδια, οι δε Αποκεντρωμένες Διοικήσεις μόνον 2! Γιατί λοιπόν δεν έχουν φροντίσει να αποδίδονται οι προβλεπόμενοι πόροι στις Περιφέρειες για να υποστηριχθούν τα 55 Τοπικά Σχέδια; Μήπως στόχος τους είναι να φανούν ανίκανοι οι Περιφερειάρχες και η πολιτική ηγεσία των ΟΤΑ Β βαθμού; Και γιατί παραλείπουν συνειδητά τόσα χρόνια να ορίσουν ΠΔ για την εκτέλεση του Ν. 2641/1998 και να οργανώσουν φορείς στήριξης του δύσκολου έργου των Περιφερειών; https://www.e-nomothesia.gr/kat-politike-prostasia-psea-pallaike-amyna/n-2641-1998.html Και γιατί παραλείπουν συνειδητά τόσα χρόνια να ορίσουν με ΠΔ τις τυπικές αρμοδιότητες που αναμένουν οι δομές ΠΑΜ ΠΣΕΑ των Αποκεντρωμένων; Και γιατί παραλείπουν συνειδητά τόσα χρόνια από την εφαρμογή του Καλλικρατικού Σχεδίου να ζητήσουν προσαρμογή των πεπαλαιωμένων Διαταγών των Μονάδων Επιστράτευσης και των Σωμάτων Ασφαλείας στην νέα διοικητική δομή της χώρας μας προκειμένου να είναι ικανοί να λειτουργούν ορθά και απρόσκοπτα όταν απευθύνονται και όταν συνεργάζονται με τις Περιφερειακές Ενότητες στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων ΠΑΜ ΠΣΕΑ; Και γιατί παραλείπουν συνειδητά τόσα χρόνια από την εφαρμογή του Καλλικρατικού Σχεδίου να ζητήσουν προσαρμογή των ΟΕΥ των Περιφερειών προκειμένου να συμπεριλάβουν καθήκοντα σύμφωνα με τις παλιές διαταγές ΠΑΜ ΠΣΕΑ ιδίως του σημερινού ΥΠτΠ; Παρότι γνωρίζει το ΥΠτΠ και το ΓΕΕΘΑ ότι οι απαντήσεις που λαμβάνουμε από τη Διεύθυνση Διοίκησης των φορέων μας είναι ότι δεν έχουν καθήκοντα ορισμού Αρχηγών/Υπαρχηγών ΑΙ και ΔΑΙ ούτε έχουν καθηκοντολόγιο για την εσωτερική οργάνωση ΔΑΙ των κτηρίων και τις συναφείς εργασίες; Και γιατί παραλείπουν συνειδητά τόσα χρόνια το ΥΠτ Π και το ΥΠΕΘΑ/ΓΕΕΘΑ-Α6 από την λειτουργία των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων και ιδίως από την εφαρμογή του Καλλικρατικού Σχεδίου μετά το 2010 να βρουν τρόπο να εκπαιδεύσουν πολιτικό προσωπικό στην υπερεκτιμημένη Σχολή ΠΣΕΑ της Αττικής; Γιατί μόνον ένστολο προσωπικό εκπαίδευαν μέχρι φέτος δηλώνοντας αδυναμία επειδή δήθεν το πολιτικό προσωπικό «δεν χωρούσε»; Γιατί δέχθηκαν πολιτικό προσωπικό ουσιαστικά μόνον το 2019 αλλά και πάλι το εκπαίδευσαν μόνον για ένα μεμονωμένο μέρος των πολλών καθηκόντων ΠΑΜ ΠΣΕΑ (το 1/5 περίπου), ενώ φέτος το 2022 κάλεσαν δήθεν για εκπαίδευση τις Περιφέρειες αλλά ταυτόχρονα δεν έδωσαν ικανό χρονικό περιθώριο ετοιμασίας των απαραίτητων δικαιολογητικών μετακίνησης και πάντως δεν έχουν εισηγηθεί ρυθμίσεις για το ζήτημα της ακέραιας αποζημίωσης των εκτός των ορίων των Περιφερειών Μετακινήσεων και διαμονών (αποτρέποντας έτσι την ικανοποιητική συμμετοχή ή και παγιδεύοντας σε απώλεια χρημάτων τους άτυχους υπαλλήλους των Περιφερειών που θα μεταβούν στας Αθήνας); Και γιατί η «εκπαίδευση» τόσο του ΥΠτΠ όσο και του ΓΕΕΘΑ/Α6 είναι τόσο φτωχή, με άσκοπες εισηγήσεις, χαμένες ευκαιρίες και έλλειψη μεθοδικότητας προς το πολιτικό προσωπικό των Περιφερειών; Ενδεικτικό παράδειγμα ήταν η πρόσφατη ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΚΗ «εκπαίδευση» που παρέθεσε το ΓΕΕΘΑ/Α6 στας Αθήνας. Και γιατί η ηγεσία τους δεν υποχρέωσαν ποτέ τους Περιφερειάρχες να στελεχώσουν σε ικανοποιητικό βαθμό (τουλάχιστον 5 εργαζομένων) τα Τμήματα ΠΑΜ ΠΣΕΑ των Περιφερειών; . . Από τα παραπάνω ακατανόητα αδιεξοδα καταλήγουμε με λύπης μας στο συμπέρασμα ότι δυστυχώς όλες αυτές οι παραλείψεις ήταν και παραμένουν από επί της ουσίας από αδιαφορία των αρμοδίων αλλά και πιθανώς σκοπίμως. Το αυτό αποδεικνύει το συστηματικό των παραλείψεων αλλά και το αποσπασματικό «βόλεμα» του εν προκειμένω νομοσχεδίου. Η σκοπιμότητα έγκειται στο ότι κατέστησαν το πολιτικό προσωπικό ανίκανο να ανταποκριθεί σε ρόλο προϊσταμένου και άρα δημιούργησαν την αφορμή ίνα επαναφέρουν τους παλιούς θεσμούς βολέματος του συναφιού τους, παρότι οι θεσμοί αυτοί κάποτε αιτιολογημένα καταργήθηκαν. Η δε αδιαφορία των έγκειται στο ότι ούτε το κύρος του βολεμένου δεν ενισχύουν. Διότι τι γαρ θα καταφέρει ένας βολεμένος απόστρατος αν δεν διαθέτει υπαλλήλους ως επιτελείο (αν βρεθεί μόνος του είτε με μόνον μια γραμματέα ΔΕ, ως είθισται) και δεν εισακούγεται και δεν έχει κύρος η υπηρεσία του μέσα στον ΟΕΥ των Περιφερειών, αν δεν διαθέτει ούτε επιτελείο με εκπαιδευμένους αξιωματικούς και αν το έργο των Περιφερειών δεν υποστηριχθεί από φορείς ΠΑΜ ΠΣΕΑ της ιεραρχίας του ΥΠΕΘΑ-ΥΠΕΣ; Με τα ερωτήματα αυτά γίνεται ελπίζω φανερό ότι η γράφουσα δεν αμφισβητώ σε καμία περίπτωση, το βάθος γνώσεων των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων. Η βοήθειά τους θεωρείται πάντα πολύτιμη. Ωστόσο, η μεμονωμένη τοποθέτηση απόστρατων αξιωματικών σε επίπεδο ΟΤΑ Β΄ βαθμού, τη στιγμή που ο σχεδιασμός ΑΦΕΝΟΣ γίνεται σε κεντρικό επίπεδο ΑΦΕΤΕΡΟΥ η Πολιτική Σχεδίαση ΠΑΜ ΠΣΕΑ αποτελεί αντικείμενο του πολιτικού τομέα παρότι η ΠΑΜ ΣΕΑ αποτελεί αποκλειστικά Στρατιωτικό αντικείμενο. Είναι απογοητευτική η συστηματική παράλειψη των αρμόδιων Υπουργείων να υποχρεώσουν σε στελέχωση τις δομές ΠΑΜ ΠΣΕΑ των Περιφερειών , να αποδώσουν τους προβλεπόμενους πόρους και να στηρίξουν με ξεκάθαρα και επικαιροποιημένα Προεδρικά Διατάγματα τις αρμοδιότητες ΠΑΜ ΠΣΕΑ μεταξύ των εμπλεκόμενων Υπουργείων, Περιφερειών, Αποκεντρωμένων και στρατιωτικών σχηματισμών (κυρίως των Μονάδων Επιστράτευσης, αλλά και των εχόντων αρμοδιότητες στήριξης των μελετών και Σχεδίων μας) δεν εξυπηρετεί σε κανένα επίπεδο. . . Το νομοσχέδιο αυτό φανερώνει λοιπόν ότι επιδιώκεται να δοθεί λάθος φάρμακο. Κυρίως διότι δεν επιδίδει σεβασμό στους ως σήμερα αγωνιζόμενους πολιτικούς υπαλλήλους και δεν επιχειρεί καμία ολιστική αντιμετώπιση του προβλήματος τρωτότητας της Πολιτικής Άμυνάς μας δεν φαίνεται να επιχειρείται. Ο στόχος δυστυχώς δεν είναι να εξυπηρετήσει τον υπέρτατο σκοπό προάσπισης της Εθνικής Ασφάλειας και Άμυνας της χώρας μας. . . Από σεβασμό στον θεσμό της Πολιτικής Άμυνας αλλά και τον πατριωτισμό αξιότιμων στρατιωτικών και πολιτικών υπαλλήλων και προϊσταμένων με τους οποίους συνεργάζομαι στο πλαίσιο των κοινών αρμοδιοτήτων μας, παραθέτω τις προτάσεις μου στις οποίες κατέληξα μέσα από τριβή, πολύ δουλειά και προβληματισμό ενώπιων των αδιεξόδων στο αντικείμενο: . 1) Τη διοικητική αναβάθμιση των δομών ΠΑΜ ΠΣΕΑ σε περιφερειακό επίπεδο, με την απόσυρση του θεσμού των «βολεμένων απόστρατων», την ενδυνάμωση του κύρους των πολιτικών υπαλλήλων και δη των προϊσταμένων ΠΑΜ ΠΣΕΑ με την αναβάθμιση σε Διευθύνσεις των παρακατιανών «αυτοτελών τμημάτων» στις σημερινές Περιφέρειες (όπου ακόμη και οι άνευ συντονιστικού εύρους επιτελικές υπηρεσίες έχουν προαχθεί σε «Διευθύνσεις»), ώστε να εισακούγεται η φωνή τους, να δικαιούνται στελέχωσης από έμπειρους υπαλλήλους και να δικαιούνται ισότιμα εργασιακά δικαιώματα με τους υπαλλήλους των άλλων υπηρεσιών (θυμηθείτε ότι υπάρχει χαμηλότερο όριο και περιορισμοί στις δαπάνες διαμονής για την Σχολή ΠΣΕΑ, στο δικαίωμα Μετακινήσεων, κοκ). . 2) Την ίδρυση συντονιστικών φορέων στελεχωμένων από αξιωματικούς και την υπαγωγή των δομών ΠΑΜ ΠΣΕΑ των Περιφερειών απευθείας στο ΥΠΕΘΑ μέσω αυτών, προς συντόμευση των χρονοτριβών, αποσόβηση αδιεξόδων και ενίσχυση του κύρους των περιφερειακών υπηρεσιών (μέσα ακόμη και στους ίδιους τους φορείς των). . 3) Την επικαιροποίηση και αναθεώρηση του βασικού (πατριωτικού) ΝΔ 17/74 «Περί ΠΣΕΑ», με επίκαιρο ως προς τη διοικητική δομή της χώρας και λειτουργικότερο ως προς την αμεσότητα και παραγωγικότητα της ψηφιακής εποχής πλαίσιο. Την εφαρμογή των εξαιρετικών μεταρρυθμίσεων που τα επόμενα χρόνια επιδίωξε ο Ν. 2641/1998, ειδικά προκειμένου να οργανωθούν φορείς στήριξης του δύσκολου έργου των Περιφερειών; https://www.e-nomothesia.gr/kat-politike-prostasia-psea-pallaike-amyna/n-2641-1998.htm . . Όχι για λόγους διαφοροποίησης αλλά για λόγους έλλειψης προσωπικού και ασθένειας δεν συμμετείχα στην πιο πάνω σύσκεψη των ομολόγων μου Προϊσταμένων ΠΑΜ ΠΣΕΑ Περιφερειών. . Προϊσταμένη ΑΤ ΠΑΜ ΠΣΕΑ Περιφέρειας Θεσσαλίας