Αρχική Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου ΕσωτερικώνΜΕΡΟΣ Δ’: ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ (άρθρα 60-101)Σχόλιο του χρήστη Λάμπρος Καφίδας | 17 Νοεμβρίου 2022, 10:53
Επί του άρθρου 71: Α. (ΝΟΜΟΤΕΧΝΙΚΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ) Οι όποιες αλλαγές επί των ρυθμίσεων για τον κλάδο ΠΕ Επιτελικών Στελεχών του Κεφ.Α' του Μέρους Ε' (άρθρα 104-108) του ν. 4622/2019, προτείνεται να ενσωματωθούν σε αυτό το βασικό νομοθέτημα που τους αφορά. Δηλαδή, αντί της εισαγωγής νέας ρύθμισης που προτείνεται στο παρόν υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, θα πρέπει να τροποποιηθούν/συμπληρωθούν τα ισχύοντα ως άνω άρθρα 104-108 του ν.4622/19, προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια δικαίου, η ενότητα των ρυθμίσεων, και η διατήρηση ενός θεματικά χωροθετημένου δικαίου που διευκολύνει την πρόσβαση, την ερμηνεία και την εφαρμογή, σύμφωνα με το Εγχειρίδιο Νομοπαρασκευαστικής Μεθοδολογίας. Αυτό άλλωστε, νομοτεχνικά, ορθώς λαμβάνει χώρα στα επόμενα άρθρα του σ/ν που αφορούν στα στελέχη για την ψηφιακή διακυβέρνηση στο ν.4727/2020, καθώς και στους Υπηρεσιακούς Γραμματείς και στο προσωπικό της Προεδρίας της Κυβέρνησης στο ν.4622/2019 και στον ΥΚ για θέματα επιλογής προϊσταμένων. Β. (ΝΟΜΟΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ επί β' εδαφ. παρ.2) Το β' εδάφιο της παρ. 2 του προτεινόμενου άρθρου 71 περιγράφει επιβολή κυρώσεων προς όσους δεν θα μεταταχθούν στον κλάδο ΠΕ Επιτελικών Στελεχών, στο οποίο πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στα εξής: (α) Δεν υπάρχει καμία αιτιολόγηση στην συνοδευτική ΑΣΥΡ για τον σκοπό ή τους στόχους της επιβολής αυτών των κυρώσεων. Επομένως απουσιάζει εξ ολοκλήρου 1 από τα 4 βασικά σημεία ελέγχου αποτελεσματικότητας της ρύθμισης σύμφωνα με το Εγχειρίδιο Νομοπαρασκευαστικής Μεθοδολογίας. (β) Εφόσον σκοπείται η επιβολή κυρώσεων, αυτό θα πρέπει να γίνει παραπομπή σε μία ή περισσότερες εκ των πειθαρχικών ποινών του άρθρου 109 του ΥΚ (ν.3528/2007). Άλλωστε η επιβολή προστίμου αποδοχών 2-3 μηνών και η προσωρινή παύση με στέρηση αποδοχών αποτελούν ήδη ρητά διατυπωμένες ποινές στις περ. β' και ζ' της παρ. 1 του ως άνω άρθρου 109. (γ) Η διατύπωση του εδαφίου θα πρέπει να γίνει περισσότερο σαφής στο, ως προς τί συνιστά "υπαιτιότητα" του υπαλλήλου προκειμένου να ενισχυθεί η ορθή ερμηνεία και κατανόηση των προϋποθέσεων επιβολής των εν λόγω κυρώσεων. Σε αυτό το πλαίσιο, θα πρέπει να εξεταστεί η σκοπιμότητα συμπερίληψης του σκοπού του εν λόγω εδαφίου ως πειθαρχικό παράπτωμα στο άρθρο 107 του ΥΚ, καθόσον και οι κυρώσεις που θα επιβάλλονται είναι ιδιαιτέρως αυστηρές και θα πρέπει να δίδεται στον υπάλληλο το δικαίωμα της απολογίας - προηγούμενης κλήσης σε ακρόαση. (δ) Ως προς τη διαγραφή διανυθείσας πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας θα πρέπει να εξεταστεί σοβαρά η συμβατότητά της με ευρύτερους-γενικούς κανόνες δικαίου, διότι αφορά σε εν ενεργεία μόνιμους δημοσίους υπαλλήλους και μάλιστα υψηλών προσόντων, και όχι σε δόκιμους ή σπουδαστές της ΕΣΔΔΑ που δεν έχουν διοριστεί. (ε) Αναλογικά, στους αποτυχόντες των εξετάσεων πιστοποίησης των αντίστοιχων πολύμηνων προγραμμάτων του ΕΚΔΔΑ για τους Εσωτερικούς Ελεγκτές, τους Συμβουλούς Ακεραιότητας, και τους Συμβούλους Ανάπτυξης Ανθρωπίνου Δυναμικού, δεν προβλέπεται ουδεμία κύρωση. Επομένως, θα πρέπει να αιτιολογηθεί ειδικά η διαφοροποίηση για τους υπαλλήλους που επιτυγχάνουν αλλά δεν μετατάσσονται στον κλάδο ΠΕ Επιτελικών Στελεχών όπως προτείνεται στο εν λόγω εδάφιο.