Αρχική Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου ΕσωτερικώνΜΕΡΟΣ Α’: ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ (άρθρα 1-37)Σχόλιο του χρήστη Στάθης | 17 Νοεμβρίου 2022, 14:38
Με την ψήφιση του παρόντος σχεδίου νόμου, η Δημοτική Αστυνομία θα αλλάξει άρδην μεταβαίνοντας πλέον σε ένα ΝΕΟ καθεστώς λειτουργίας που θα την μετατρέπει σε μία υπηρεσία με κατασταλτικό χαρακτήρα. Εάν αυτός είναι ο σκοπός του νομοσχεδίου, καλώς να επιτευχθεί, αφού όλα τα προαναφερθέντα άρθρα του νομοσχεδίου δείχνουν ότι κινείται στη σωστή κατεύθυνση (βαθμοί, προϋπηρεσία, αρμοδιότητες, πειθαρχικό, μέσα καταστολής κ.ά.). Ωστόσο, ένα σημαντικό ποσοστό των υπαλλήλων που, ήδη, υπηρετούν, επέλεξαν να είναι ένστολοι δημοτικοί υπάλληλοι, γιατί ως τέτοιους τους καθιστά η νομοθεσία (βαθμοί, κρίσεις, μισθολόγιο, μετατάξεις, μη χρήση κατασταλτικών μέσων κ.ά.) η οποία ίσχυε κατά το διορισμό τους. Εάν ορισμένοι επιθυμούσαν να υπηρετήσουν σε αμιγώς αστυνομικές υπηρεσίες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, δόθηκε στο πέρασμα των χρόνων η δυνατότητα να συμμετάσχουν σε προκηρύξεις Ειδικών Φρουρών, Συνοριοφυλάκων κ.ά., που το αντικείμενο της υπηρεσίας ήταν γνωστό κατά την είσοδό τους και το οποίο παραμένει ίδιο. Κρίνω, λοιπόν, απαραίτητο να τροποποιηθεί το άρθρο 32 καταργώντας τη συμπλήρωση των είκοσι (20) ετών για μετάταξη των ήδη υπηρετούντων Δημοτικών Αστυνομικών, δίνοντας εντός αποκλειστικής προθεσμίας ενός (1) μηνός από την ψήφισή του (ή από την ανάληψη καθηκόντων των νέων συναδέλφων) το δικαίωμα να μεταταχθούν ΧΩΡΙΣ τη σύμφωνη γνώμη του Δημάρχου, εάν όχι μέσω του ΕΣΚ σε άλλες υπηρεσίες του δημοσίου τομέα, τουλάχιστον σε αντίστοιχη υπηρεσία του οικείου ΟΤΑ σύμφωνα με τα τυπικά τους προσόντα. Σχετικά με το άρθρο 33, τόσο για αυτούς οι οποίοι θα επιλέξουν να παραμείνουν στην υπηρεσία όσο και για τους νεοεισερχόμενους, θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα συμμετοχής στο ΕΣΚ (για μετάταξη ως Δημοτικοί Αστυνομικοί) σύμφωνα με τις ισχύουσες προϋποθέσεις. Επιπλέον, η μετάβαση στον νέο τρόπο λειτουργίας θα πρέπει να συνοδεύεται ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ και από την αντίστοιχη αύξηση στις αποδοχές. Δεν νοείται τροποποίηση των όρων εργασίας που αφορά τόσο την υποχρεωτικότητα στις βάρδιες (Κυριακές, αργίες, βραδινά) όσο και την περαιτέρω αύξηση της επικινδυνότητας, λόγω των σχετικών αρμοδιοτήτων που προστίθενται, που να μην συνοδεύεται από ένα άρθρο το οποίο θα διευκρινίζει ένα τόσο σημαντικό θέμα. Ζητείται, δηλαδή, να εργαζόμαστε με αμιγώς αστυνομικά καθήκοντα και να πληρωνόμαστε ως διοικητικοί υπάλληλοι. Συνοψίζοντας, το νομοσχέδιο θα πρέπει να βαδίζει τόσο υπέρ των υπαλλήλων που δεν θα ήθελαν να συνεχίσουν σε αυτό το νέο τρόπο λειτουργίας της υπηρεσίας όσο και υπέρ αυτών που επιθυμούν την πλήρη τροποποίησή της σε υπηρεσία με κατασταλτικό χαρακτήρα. Αφενός, λοιπόν, θα υπάρχει πρόσθετο κέρδος σε άλλες υπηρεσίες, έστω του οικείου ΟΤΑ, όπου θα τροφοδοτηθούν με υψηλών προσόντων ανθρώπινο δυναμικό (αδιαμφισβήτητο το γεγονός ότι το μεγαλύτερο ποσοστό Δημοτικών Αστυνομικών έχουν υψηλά τυπικά προσόντα) αφετέρου οι, κατόπιν επιθυμία τους παραμένοντες, Δημοτικοί Αστυνομικοί θα κληθούν να οδηγήσουν τη νέα υπηρεσία υπό το καθεστώς που πάντα επιθυμούσαν.