Αρχική Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου ΕσωτερικώνΜΕΡΟΣ Β’: Σύσταση Φορέα Λειτουργίας Λαϊκών Αγορών Περιφέρειας Αττικής και Φορέα Λειτουργίας Λαϊκών Αγορών Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης (άρθρα 38-49)Σχόλιο του χρήστη Αγγελος | 17 Νοεμβρίου 2022, 14:37
Βασική παραδοχή για την ευόδωσης του εγχειρήματος σύστασης του Φορέα Λειτουργίας των λαϊκών αγορών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι η οικονομική τους αυτοτέλεια. Αυτή η αυτοτέλεια εν τοις πράγμασι δεν θα υπάρξει όταν το 50% του ημερήσιου δικαιώματος θα κατευθύνεται στους Δήμους, σε μία εκτός λογικής αύξησης του ποσοστού που λάμβαναν μέχρι σήμερα. Με δεδομένο ότι μετά την πάροδο της διετίας τα νομικά πρόσωπα που θα συσταθούν δεν θα έχουν πλέον το προσωπικό που έχει αποσπασθεί σε αυτά και οι δαπάνες μισθοδοσίας θα βαρύνουν αποκλειστικά τα ίδια, η προσπάθεια για ένα καλύτερο μέλλον των λαϊκών αγορών κινδυνεύει πριν καν ξεκινήσει. Πρόταση μας είναι το ποσοστό των Δήμων να παραμείνει στο 30% και το υπόλοιπο ποσοστό να αποτελεί έσοδο των νέων ΝΠΔΔ. Στην ίδια συλλογιστική και για να μπορέσει το εγχείρημα να είναι βιώσιμο και αποδοτικό για τον κλάδο των πωλητών λαϊκών αγορών, θα πρέπει να υπάρχει για τα πρώτα δύο χρόνια λειτουργίας τους πλήρης υλικοτεχνική και διοικητική υποστήριξη από τις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας. Προκειμένου να υπηρετηθεί στο ακέραιο η αρχή της Διαφάνειας, άποψη μας είναι ότι η έγκριση και διάθεση των δαπανών του ΝΠΔΔ θα πρέπει να γίνεται από το Διοικητικό Συμβούλιο αυτού, ενώ το ίδιο το Δ.Σ συλλογικά θα πρέπει να είναι το αποφαινόμενο όργανα για τις συμβάσεις που συνάπτει ο Φορέας και όχι ο πρόεδρος του Δ.Σ μόνο. Δερετζης αγγελος πρόεδρος ομοσπονδίας Μακεδονίας Θεσσαλίας Θράκης