Αρχική Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου ΕσωτερικώνΜΕΡΟΣ Δ’: ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ (άρθρα 60-101)Σχόλιο του χρήστη Μαρία Αργυρίου | 17 Νοεμβρίου 2022, 16:17
Σχόλιo για το Άρθρο 74 Ειδικές ρυθμίσεις για το προσωπικό της Προεδρίας της Κυβέρνησης – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 29 και αντικατάσταση άρθρου 30 ν. 4622/2019 Με την προτεινόμενη ρύθμιση, οι υπάλληλοι της Προεδρίας της Κυβέρνησης, σε αντίθεση με τους συναδέρφους τους υπαλλήλους που εργάζονται σε άλλους φορείς/υπουργεία, στερούνται το δικαίωμα να κάνουν χρήση των ειδικών διατάξεων που ο νομοθέτης προβλέπει για τη στελέχωση των εποπτευόμενων φορέων των υπουργείων της Χώρας μας αλλά και των θεσμικών οργάνων και φορέων της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς στους συγκεκριμένους φορείς δεν υπάρχει η δυνατότητα μετατάξεων παρά μόνο αποσπάσεων. Για το λόγο αυτό οι εν λόγω αποσπάσεις θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να εξαιρεθούν από το άρθρο 74. Όσον αφορά στις αποσπάσεις των υπαλλήλων της Προεδρίας της Κυβέρνησης που βρίσκονται σε ισχύ θα πρέπει να τονιστεί ότι είναι καθόλα σύννομες και έγιναν με την υπογραφή, άρα και την δέσμευση του/ων αρμόδιου/ων Υπουργου/ών της Κυβέρνησης. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να εφαρμοσθούν έως το τέλος της διάρκειας τους και να λήξουν όπως προβλεπόταν από την απόφαση έκδοσης τους και όχι με την ισχύ του παρόντος άρθρου 74. Συνεπώς, το άρθρο 74 θα πρέπει να αλλάξει και να αναφέρει ότι μετά την προβλεπόμενη από την απόφαση έκδοσης λήξη των αποσπάσεων οι υπάλληλοι θα πρέπει να επιστρέψουν χωρίς άλλη διατύπωση στην οργανική τους θέση ή να προβούν στην αίτηση μετάταξης εάν το επιθυμούν. Επίσης, στο άρθρο 74, εντοπίζεται νομικό κενό καθώς δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τους υπαλλήλους που είναι αποσπασμένοι σε εποπτευόμενους φορείς υπουργείων. Πρέπει, σε κάθε περίπτωση, να υπάρξει ρητή πρόβλεψη για το τι συμβαίνει με τις μετατάξεις αυτών που δεν είναι αποσπασμένοι σε Κεντρικές Υπηρεσίες υπουργείων αλλά σε νομικά πρόσωπα που εποπτεύονται από τα υπουργεία. Δηλαδή πρέπει να δίνεται η δυνατότητα αίτησης μετάταξης στο Υπουργείο στο οποίο ανήκει ο εποπτευόμενος φορέας και συνέχιση της απόσπασής τους στην θέση του εποπτευόμενου φορέα που υπηρετούν κατά την ισχύ του νόμου. Επιπρόσθετα, ο εργαζόμενος πρέπει να έχει επαρκή χρόνο μετά τη λήξη της απόσπασης ώστε να αποφασίσει την επιλογή της μετάταξης στον φορέα που ήταν αποσπασμένος. Θα πρέπει να προβλέπεται χρόνος τουλάχιστον 6 μηνών, προκειμένου ο εργαζόμενος: (1) να διερευνήσει εάν υπάρχει ελεύθερη θέση για μετάταξη, (2) εάν ναι ποια ακριβώς είναι η θέση αυτή και (3) να αποφασίσει εάν η διαθέσιμη θέση τον ενδιαφέρει ώστε να προχωρήσει στην μετάταξή ή σε διαφορετική περίπτωση να επιστρέψει στην οργανική του θέση. Τέλος, θα πρέπει για όλες τις μετατάξεις να υπάρχει ρητή πρόβλεψη για τη διατήρηση της προσωπικής διαφοράς, όπως άλλωστε συμβαίνει μέσω των διαδικασιών της κινητικότητας.