Αρχική Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου ΕσωτερικώνΜΕΡΟΣ Β’: Σύσταση Φορέα Λειτουργίας Λαϊκών Αγορών Περιφέρειας Αττικής και Φορέα Λειτουργίας Λαϊκών Αγορών Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης (άρθρα 38-49)Σχόλιο του χρήστη Γ.Κ. | 18 Νοεμβρίου 2022, 10:51
Το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου, στο ΜΕΡΟΣ Β’: Σύσταση Φορέα Λειτουργίας Λαϊκών Αγορών κτλ, περιγράφει την παραγόμενη και απαιτούμενη γραφειοκρατία για τη λειτουργία ως ΝΠΔΔ των Φορέων που ιδρύει. Επίσης, σε ανάρτησή του ο Δ/ντης Λαικών Αγορών Αθηνών, για την εύρυθμο λειτουργία των υπό ίδρυση ΝΠΔΔ, απαρίθμησε πλήθος αρμοδιοτήτων και ενδεικτικά αναφέρει, α)28 αρμοδιότητες του Διοικητικού Συμβουλίου στο άρθρο 42 του σχεδίου νόμου, β)7 εκ των καθηκόντων του Προέδρου του άρθρου 43 και γ) 4 της εποπτεύουσας Αρχής. Διαπιστώνουμε ότι στον υπό κατάρτιση Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας των ΝΠΔΔ, θα πρέπει στοιχειωδώς και κατ΄ ελάχιστον να στελεχωθούν και να λειτουργήσουν: Α) ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ- ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ δηλ. 1) Γραφείο Προέδρου, 2) Γραφείο Διοικητικού Συμβουλίου, 3) Νομικό γραφείο, 4) 2 τουλάχιστον Γενικές Δ/νσεις, 5)Δ/νση Ανθρωπίνου Δυναμικού, 6) Δ/νση Μισθοδοσίας, 7) Δ/νση Διοικητικών Υπηρεσιών, 8) Δ/νση Οικονομικών με τα αναγκαία τμήματα (Προμηθειών κ.α), 9) Δ/νση Προϋπολογισμού με, 10) Δ/νση Ταμειακής Διαχείρισης, με την απαραίτητη γραμματεία/γραφείο και με τα αναγκαία τμήματα και το απαραίτητο προσωπικό/Δ-νση, σε κάθε Φορέα και Β) ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΛΑΙΚΩΝ ΑΓΩΡΩΝ όπως απορρέουν από την εφαρμογή των σχετικών διατάξεων αλλά και των αρμοδιοτήτων που θα κατανεμηθούν. Τις αρμοδιότητες αυτές του Β. σκέλους, μέχρι σήμερα, εκτελούσε το υπηρετούν προσωπικό στις ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΩΜΕΝΕΣ Δ/νσεις Λαικών Αγορών, το οποίο με ανυπέρβλητο ζήλο, ως μη όφειλε, καταφέρνει να ανταποκριθεί στα καθήκοντα της υπηρεσίας. Γεννάται το εύλογο ερώτημα, όταν οι Δ/νσεις Λαικών Αγορών είναι ήδη ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΩΜΕΝΕΣ και επιστρατεύεται ο ΄΄υπερβάλλον΄΄ ζήλος των εργαζομένων για να ανταποκριθεί η υπηρεσία στις υποχρεώσεις του Β΄ως άνω σκέλους, με τη προσθήκη και του Α΄ σκέλους (ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ- ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ) το οποίο θα απαιτήσει ΥΠΕΡΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΟ προσωπικό από το ήδη υπηρετούν στις Δ/νσεις Λαικών Αγορών, θα καταφέρουν να στελεχωθούν επαρκώς τα υπό σύσταση ΝΠΔΔ και να ανταποκριθούν επιτυχώς στο έργο τους, όταν μετά τα δύο πρώτα χρόνια λειτουργίας τους, σύμφωνα με το άρθρο 49, το αυτοδικαίως αποσπασθέν προσωπικό, θα επιλέξει να επιστρέψει στις Περιφέρειες και τα λειτουργούντα ΝΠΔΔ θα μείνουν με μηδενικό προσωπικό? Είναι βέβαιο ότι με νέες προσλήψεις ή με τη κινητικότητα δεν πρόκειται να καλυφθούν ούτε τα στοιχειώδη Τμήματα και Δ/νσεις του νέου Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας, αφού αφενός οι όποιες ΄΄νέες΄΄ προσλήψεις δεν πρόκειται να ολοκληρωθούν στο χρονοδιάγραμμα που θέτει το σχέδιο νόμου αφετέρου και αριθμητικά, δεν θα είναι τόσες ώστε να επαρκούν για τη στοιχειώδη λειτουργία των ΝΠΔΔ, ειδικά μετά την επιστροφή των αυτοδικαίως απεσπασθέντων υπαλλήλων στις Περιφέρειες. Την ίδια τύχη θα έχουν και οι μετατάξεις με κινητικότητα σύμφωνα με τα μέχρι σήμερα στατιστικά δεδομένα. Επομένως η μόνη περίπτωση να στελεχωθούν επαρκώς τα υπο σύσταση ΝΠΔΔ είναι οι κατά παρέκκλιση αποσπάσεις για τις οποίες προτείνεται από τον συντάκτη, η τροποποίηση του άρθρου 49 με τη προσθήκη του α. και β. εδαφίου της 2ης παραγράφου και τη συμπλήρωση της 3ης, ως εξής: Άρθρο 49. Μεταβατικές διατάξεις. 1.Το προσωπικό που υπηρετεί κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος στη Διεύθυνση Λαϊκών Αγορών της Περιφέρειας Αττικής και στη Διεύθυνση Λαϊκών Αγορών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας αποσπάται αυτοδικαίως, για χρονικό διάστημα μέχρι δύο (2) έτη με δυνατότητα ισόχρονης. παράτασης,..... 2. α) Η στελέχωση των Φορέων Λειτουργίας Λαικών Αγορών δύναται να πραγματοποιηθεί μέσω αποσπάσεων τριάντα (30) υπαλλήλων (ή και περισσοτέρων) που απασχολούνται με οποιαδήποτε σχέση εργασίας, ως μόνιμο προσωπικό ή με σχέση Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου, σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και σε Φορείς Γενικής Κυβέρνησης του Μητρώου Φορέων της Γενικής Κυβέρνησης της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ). Για τις αποσπάσεις ακολουθείται η διαδικασία της παρ. 2β. Ειδικά για την περίπτωση απόσπασης υπαλλήλου Ο.Τ.Α. α’ ή β’ βαθμού απαιτείται σύμφωνη γνώμη δημάρχου ή περιφερειάρχη, αντίστοιχα. Β) Οι θέσεις προσωπικού των Φορέων Λειτουργίας Λαικών Αγορών με εξαίρεση τις θέσεις δικηγόρων με σχέση έμμισθης εντολής, καλύπτονται τουλάχιστον κατά ποσοστό 50% με αποσπάσεις προσωπικού, το οποίο απασχολείται ως μόνιμο προσωπικό ή με σχέση Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου, στους Φορείς Γενικής Κυβέρνησης του Μητρώου Φορέων της Γενικής Κυβέρνησης της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ). Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος, η απόσπαση του προσωπικού διενεργείται με απόφαση του αρμόδιου για θέματα Φορέων Λειτουργίας Λαικών Αγορών οικείου Περιφερειάρχη κατόπιν αίτησης των ενδιαφερομένων υπαλλήλων, ύστερα από δημόσια πρόσκληση, που εκδίδει ο αρμόδιος για θέματα Φορέων Λειτουργίας Λαικών Αγορών οικείος Περιφερειάρχης, κατόπιν σχετικής εισήγησης του Προέδρου Δ.Σ.των Φορέων, χωρίς να απαιτείται απόφαση ή σύμφωνη γνώμη των αρμόδιων υπηρεσιακών συμβουλίων του φορέα προέλευσης. Σε περίπτωση απόσπασης υπαλλήλου Ο.Τ.Α. α’ ή β’ βαθμού απαιτείται σύμφωνη γνώμη Δημάρχου ή Περιφερειάρχη αντίστοιχα. Οι ενδιαφερόμενοι/υποψήφιοι αξιολογούνται από τον Προέδρο Δ.Σ.των Φορέων ο οποίος εισηγείται σχετικά στον αρμόδιο για θέματα Φορέων Λειτουργίας Λαικών Αγορών οικείο Περιφερειάρχη. Η απόσπαση πραγματοποιείται για δύο (2) έτη με δυνατότητα ισόχρονης ανανέωσης της απόσπασης για μία (1) φορά κατόπιν αίτησης του υπαλλήλου, σύμφωνης γνώμης του του Προέδρου Δ.Σ.των Φορέων Λειτουργίας Λαικών Αγορών και έκδοσης σχετικής απόφασης του οικείου Περιφερειάρχη. Ο χρόνος υπηρεσίας των αποσπασμένων λογίζεται ως χρόνος υπηρεσίας στην οργανική τους θέση για θέματα βαθμολογικής και μισθολογικής εξέλιξης. Οι αποδοχές των αποσπασμένων υπαλλήλων για τα δύο (2) πρώτα έτη καταβάλλονται από τον φορέα προέλευσης. 3. Το προσωπικό της παρ. 1 & 2 , μετά την ολοκλήρωση του ως άνω χρονικού διαστήματος απόσπασης, δύναται να υποβάλει αίτηση μετάταξης στον οικείο φορέα λειτουργίας λαϊκών αγορών, κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων περί κινητικότητας του ν. 4440/2016. Η μετάταξη διενεργείται με κοινή απόφαση του οικείου περιφερειάρχη και του αρμοδίου για τον διορισμού οργάνου του φορέα υποδοχής, περίληψη της οποίας δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.